اخبار داغ

دادستان مرکز استان گلستان:

اجرای حکم تخریب 10بنای غیرمجاز در روستای زیارت+تصاویر

اجرای حکم تخریب 10بنای غیرمجاز در روستای زیارت+تصاویر
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان از تخریب10 مورد ساخت وساز غیرمجاز به مساحت تقریبی 6 هزار و 300 مترمربع در روستای زیارت گرگان خبرداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلستان ما ؛ حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی حقی گفت: در اجرای قانون حفظ اراضی زراعی ، باغها و پیشگیری از وقوع جرم و تغییر کاربری غیرمجاز، 10 مورد احکام قطعی قلع و قمع در روستای زیارت گرگان به اجرا در آمد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما ,

, ,

, ,

وی در خصوص تخریب الباقی ساخت وسازهای غیرمجاز در روستای زیارت اظهار کرد: در روزهای گذشته طبق موضوع تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها اصلاحی 1385 در منطقه روستای زیارت (خارج از طرح هادی) نماینده دادستانی با همراهی ماموران جهاد کشاورزی و اداره نظارت بر اماکن عمومی نسبت به تخریب 10 مورد ساخت و ساز غیرمجاز به مساحت تقریبی 6 هزار و 300 مترمربع اقدام شد.

,

حجت الاسلام حقی با اشاره به تخریب ساختار و بافت روستا‌ها توسط این دست از ساخت و سازهای غیر مجاز تصریح کرد: ما مکلف هستیم تا از هویت فرهنگی روستا‌ها بوِیژه روستاهایی که در معرض تخریب و تعرض مادی و تخریب فرهنگی توسط عده‌ای منفعت طلب هستند دفاع کنیم.

,

دادستان مرکز استان همچنین یادآور شد: افرادی که قصد تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغ ها در خارج از محدوده قانونی شهرها و شهرک ها و روستاها را دارند با در دست داشتن مستندات مالکیت به اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند تا در خصوص نحوه اقدام مورد راهنمایی و ارایه طریق قانونی قرار گیرند.

,

, ,

, ,

ایشان افزود: در راستای حفظ و صیانت اراضی زراعی و باغ ها هرگونه تبدیل و تغییر کاربری غیرمجاز در اینگونه اراضی را به سامانه 131 گزارش کنند.

,

گفتنی است روستای زیارت یکی از روستاهای هدف گردشگری استان است که در سال های اخیر مورد هجوم زمین خواران و ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی ملی آن قرار گرفته ،در مجموع در یک ماه گذشته  15 مورد ساخت و ساز غیرمجاز  به مساحت 8800 مترمربع تخریب شده است.

,

انتهای پیام /

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه