اخبار داغ

با حضور جمعی از مسئولین استان؛

نخستین همایش تجلیل از خادمین اربعین حسینی استان سمنان برگزار شد

نخستین همایش تجلیل از خادمین اربعین حسینی استان سمنان برگزار شد
نخستین همایش تجلیل از خادمان اربعین استان سمنان با حضور جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور و مسئولان استانی در سمنان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، مراسم تجلیل از خادمین اربعین حسینی امروز با حضور جمعی از خادمان ستاد اربعین حسینی و مسئولان استانی و کشوری در سالن هلال احمر شهر سمنان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

مسعود شوشتری جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور، آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان، محمدرضا خباز استاندار سمنان به همراه تعدادی از فرمانداران و معاونین استاندار در این مراسم حضور داشتند.

,

ستاد اربعین حسینی استان دائمی شد

, ستاد اربعین حسینی استان دائمی شد,

حسن اسلامی راد مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری سمنان دراین مراسم با اشاره به برگزاری باشکوه اربعین سال جاری گفت: ابلاغیه شروع کار ستادهای اربعین استان سمنان از مرداد ماه به مسئولان مربوطه داده شد.

,

اسلامی راد با اشاره به تشکیل ستادهای اربعین شهرستانی افزود: ستادهای دولتی اربعین با ریاست فرمانداران و ستادهای مردمی اربعین در سطح شهرستان ها تشکیل شد.

,

وی با اشاره به برگزاری 56 جلسه مربوط به برگزاری مراسم اربعین در ستادها اظهار کرد: از مردادماه سال جاری مسئولیت  اسکان و تغذیه 20 هزار زائر به استان سمنان سپرده شد.

,

مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری سمنان درخصوص موکب های استان سمنان در شه نجف و کربلا گفت: استان سمنان 7 موکب تغذیه و اسکان در نجف و کربلا و 2 موکب فرهنگی و تغذیه و اسکان در مسیر نجف به کربلا بر پا کرد.

,

اسلامی راد با بیان اینکه استان سمنان خدمات رسانی مطلوبی از زائران اربعین حسینی داشته است، اظهار کرد: باید تلاش شود که خدمات بهتری نسبت به سال جاری صورت گیرد.

,

دبیرستادهماهنگی اربعین استان سمنان همچنین تصریح کرد: اهمیت بالای مراسم اربعین و جایگاه زائران امام حسین(ع) سبب می شود که  اقدامات و فعالیت های انجام شده آسیب شناسی و بررسی نتایج آن برای بهبود فرایندها و سطح خدمات رسانی به زائران حسینی در سال های آتی برنامه ریزی کرد.

,

وی با اشاره به رویکردهای اصلی ستاد اربعین استان برای سال آتی گفت: به طور کلی اصلاح فرهنگ عمومی زائران، تهیه راهبرد مشترک با دولت عراق، آسیب شناسی رفتار زائران، تهیه برنامه آمد و شد در یک بازه زمانی اربعین، تهدیدات ناشی از دولتی شدن اربعین و ... در زمره رویکرد های ستاد اربعین برای سال آتی است که باید درباره آن برنامه ریزی کرد.

,

مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری سمنان با بیان اینکه ستاد اربعین حسینی استان ها دائمی شد، گفت: از هم اکنون جلسات مربوط به برگزاری اربعین سال جاری در حال تشکیل است تا مراسم باشکوه بیشتری برگزار شود.

,

اقدامات ستاد اربعین سلسله مراتبی و دستوری نیست

, اقدامات ستاد اربعین سلسله مراتبی و دستوری نیست,

محمدرضا خباز استاندار سمنان در این مراسم ضمن تشکر از زحمات خادمین اربعین حسینی گفت: خادمان در اربعین حسینی حرکت دشمن شکن و با عظمتی را در کشور عراق ساماندهی کردند.

,

استاندار سمنان با بیان اینکه اقدامات خادمان با عظمت است، افزود: خدمت به امام حسین(ع) جایگاه رفیعی در پیشگاه عدل الهی دارد.

,

وی همچنین تصریح کرد: عزتی را که خداوند به امام حسین (ع) داده است امروز در بین همه ملل و به ویژه شیعیان بسیار نمایان است.

,

خباز با اشاره به اینکه شفا در تربت و خاک امام حسین(ع) است، گفت: خوردن هر خاکی حرام است امام خاک تربیت امام حسین(ع) نه تنها حرام نیست بلکه شفاست.

,

رییس ستادهماهنگی اربعین استان سمنان در ادامه افزود: عمری که در مسیر امام حسین(ع) و زیارت ایشان باشد جز عمر انسان محسوب نمی شود.

,

استاندار سمنان با بیان اینکه ستاد اربعین دائمی است، اظهار کرد: اقدامات و کارهای اربعین سال آینده از هم اکنون باید انجام شود.

,

خباز با تاکید براینکه اقدامات اربعین باید تمرکززدایی شود، گفت: تصمیمات نباید در پایتخت گرفته شود و باید به خود ستادها داده شود.

,

وی همچنین تصریح کرد: تصمیمات ستاد اربعین باید به خود استان ها محول شود چراکه هر استانی بهتر از وضعیتش با خبر است.

,

رییس ستادهماهنگی اربعین استان سمنان با تاکید براینکه نباید از سال آتی اعزام ها به صورت انفرادی صورت گیرد، افزود: باید تمامی اعزام ها به صورت گروهی 40،50 یا 100 نفره صورت گیرد و سازماندهی شود.

,

استاندار سمنان  با اشاره به اینکه ستاد اربعین سلسله مراتبی نیست، گفت: کار در ستاد اربعین دلی و از روی عشق به ائمه اطهار است که باید انگیزه وجود داشته باشد تا این کارها به خوبی صورت گیرد.

,

اعزام بیش از 25 هزار خادم در اربعین امسال به کشور عراق

, اعزام بیش از 25 هزار خادم در اربعین امسال به کشور عراق,

 مسعود شوشتری جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور دراین آئین با اشاره به اینکه 2 میلیون و 400 هزار زائر ایرانی در مراسم اربعین حضور یافتند، گفت: در مراسم اربعین امسال جز در شهر حله که افراد به صورت غیرمجاز به کشور عراق وارد شده بودند هیچگونه مشکلی رخ نداد.

,

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور در ادامه اظهار کرد: 83 درصد از زائران رضایتمندی خود را از خدمات دهی موکب های نجف و کربلا اعلام کردند.

,

وی با بیان اینکه چهارمیلیون پرس غذا در مراسم اربعین امسال طبخ و توزیع شد، افزود: بیش از 25 هزار خادم در اربعین امسال به کشور عراق جهت خدمات رسانی به زائران اعزام شدند.

,

شوشتری با اشاره به اعزام بیش از 3 هزار کامیون و تریلی به کشور عراق بیان کرد: 2 هزار دستگاه کامیون حامل تغذیه و کالاهای خواب موکب ها بوده است که ظرف مدت 20 روز به کشور عراق اعزام شد.

,

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور با اشاره به استقبال بی نظیر عراقی ها از زائران گفت: بیش از 100 هزار زائر اربعین حسینی در منازل عراقی ها سازماندهی شدند.

,

وی با بیان اینکه استان سمنان در بحث خدمات دهی یکی از استان های برتر در اربعین حسینی بود، اظهار کرد: استان سمنان با برپایی 9 موکب در نجف و کربلا به زائران خدمات خوبی ارائه دادند.

,

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور همچنین تصریح کرد: استان سمنان به تعهدات خود با  بیش از 3 میلیارد و 400میلیون تومان کمک های نقدی و غیر نقدی به خوبی عمل کرد.

,

در پایان این مراسم نیز از خادمان و مسئولان ستادهای مردمی اربعین حسینی شهرستان ها با اهدای لوحی تجلیل شد.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه