اخبار داغ

عقیم سازی زنان کارتن خواب راه حل یا فرار از مسئولیت

عقیم سازی زنان کارتن خواب راه حل یا فرار از مسئولیت
سوال این است که در جامعه اسلامی ما چرا باید این همه زن کارتن خواب وجود داشته باشد ؟ و بعد اینکه تا امروز از طرف مسئولان چه اقدامات اساسی برای حل این معظل اجتماعی انجام شده و به نتیجه نرسیده که حالا راهکاری مثل عقیم کردن زنان کارتن خواب را باید اجرا کنیم؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بانوپرس : یکی از معضلات اجتماعی جامعه ما که در طول یک دهه اخیر چهره خود را نسبت به گذشته بیشتر نشان می‌دهد زنانه شدن اعتیاد است که به دنبال این پدیده سوم اجتماعی پدیده‌ای نوظهور به نام کارتن خوابی در سطح کشور به وجود آمده است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بانوپرس ,

بدون شک هر معلولی یک علت دارد و علت اصلی گسترش کارتن خوابی عدم توجه دولت به نیازهای بانوان آسیب پذیر اجتماع است. وقتی برای درمان زنانه شدن اعتیاد دولت نتواند نسخه‌ای را بچیناند بدون شک این بیماری با رشد خود به یک سرطان تبدیل می‌شود و آن وقت هزینه کردن برای سلامت آن ممکن است بی نتیجه باشد .

,

دولت برای حل معضل اجتماعی کارتن خوابی نسخه عقیم سازی را  پیچیده است در صورتی که کارتن خوابی پله بعد از اعتیاد است و دولت به جای هزینه کردن بیت‌المال برای یک نسخه غیر کارشناسی ابتدا باید فکری به حال معضل اعتیاد بانوان داشته باشد.

,

عقیم سازی زنان کارتن خواب در واقع همان پاک کردن صورت مسئله به جای حل مسئله است زیرا معضل زنانه شدن اعتیاد به مرحله کارتن خوابی ختم نمی‌شود و این معضل در پله‌های بعدی با معضلاتی غیر قابل درمان از جمله ایدز، رواج روابط نامشروع جنسی، کاهش امنیت اجتماعی و هزاران آسیب همراه است.

,

 

,

عقیم کردن این  زنان فرصت توبه و بازگشت به زندگی پاک را از آنها می گیرد

,

مینا سیدنبوی کارشناس ارشد الهیات در این باره به خبرنگار ما گفت : مدتی است که موضوع عقیم سازی زنان کارتن خواب مطرح شده و این در حالی است که این کار به هیچ وجه نه از لحاظ شرعی و نه اخلاقی و حتی عرف جامعه ما درست نیست.

,

وی افزود : عقیم کردن  این گروه از زنان فرصت توبه و بازگشت به زندگی پاک را از آنها می گیرد .

,

سیدنبوی اظهار داشت : با این کار در واقع به این آسیب دیدگان اجتماعی می فهمانیم که برای همیشه باید کارتن خواب بمانید و راه بازگشتی برای شما وجود ندارد .

,

 

,

عقیم کردن دست آنها را در انجام رفتارهای جنسی پرخطر و محافظت نشده باز می کند

,

بزرگ علوی متخصص زنان و زایمان به خبرنگار بانوپرس گفت : عقیم کردن زنان کارتن خواب درست است که از تولد نوزاد ناخواسته جلوگیری می کند اما دست آنها را در انجام رفتارهای جنسی پرخطر و محافظت نشده باز می کند .

,

وی افزود : وقتی ترس از بارداری ناخواسته در بین این قشر از بین برود فساد در بین آنها صد چندان خواهد شد و این انواع ویروسهای عفونی و بویژه ویروس ایدز مبتلا خواهند شد .

,

این متخصص زنان و زایمان تاکید کرد : با این طرح دیگر نوزاد نا معلوم نخواهیم داشت اما با مشکل بزرگتر زنان کارتن خواب معتاد مبتلا به ویروسهای عفونی بویژه ایدز خواهیم بود .

,

 

,

عقیم کردن نه مشکل را حل می کند و نه تعداد این زنان با این راه کار کمترخواهد شد

,

الهام ناصری کارشناس جامعه شناسی کفت : عقیم کردن زنان کارتن خواب فقط از تولد فرزند جلوگیری می کند و اثری در اصل ماجرا ندارد . نه مشکل حل می شود و نه تعداد این زنان با این راه کار کمتر خواهد شد .

,

وی افزود : به نظر من کارتن خوابی نتیجه فقر است ، پس ممکن است اگر روزی این زن کارتن خواب از نظر مالی تامین شود بتواند یک زندگی عادی و سالم را تجربه کند . در این صورت تکلیف زنی که که به لطف مسئولان با اختیار و یا بی اختیار عقیم شده است چیست؟

,

 

,

عقیم‌ســازی اشخاص کاملا غیرقانونی است و هیچ مجوزی برای آن وجود ندارد

,

عاطفه موسوی کارشناس ارشد حقوق به خبرنگار ما گفت : تا انجایی که من اطلاع دارم طبق قانون اساسی، عقیم‌ســازی اشخاص کاملا غیرقانونی است و هیچ مجوزی برای آن وجود ندارد .

,

وی افزود : حتی در قوانین بین‌المللی مگر در مواردی خاص که مربوط به بیماری است نمی‌توان فرد را از داشتن فرزند محروم کرد. درواقع، این مسئله نوعی  نسل‌کشی و خلاف قوانین بین‌المللی و قانون اساسی ایران است .

,

با توجه به مطالب مطرح شده اکنون دو سوال از مسئولین وجود دارد اولین سوال این است که در جامعه اسلامی ما چرا باید این همه زن کارتن خواب وجود داشته باشد ؟ و بعد اینکه تا امروز از طرف مسئولان چه اقدامات اساسی برای حل این معظل اجتماعی انجام شده و به نتیجه نرسیده که حالا راهکاری مثل عقیم کردن زنان کارتن خواب را باید اجرا کنیم؟

,

با تمام اوصاف یاد شده عقیم سازی نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه سبب افزایش این پدیده شوم در جامعه می‌شود بنابراین ضرورت دارد دولت با نیاز سنجی راه حل مناسبی برای کاهش این معظل پیدا کند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه