اخبار داغ

دانشجویان بسیجی مازندرانی مطرح کردند؛

بی‌حجابی مانند اعتیاد خانمانسوز است/استانداردهای حضور یک زن در جامعه غربی مردانه است

بی‌حجابی مانند اعتیاد خانمانسوز است/استانداردهای حضور یک زن در جامعه غربی مردانه است
17 دی ماه سالروز کشف حجاب به فرمان رضاخان دیکتاتور نظام پهلوی است. او در سال 1304 با این جمله که من از چادر و حجاب بدم می آید دستور داد تا زخمی چرکین بر پیکره ی جامعه اسلامی ایران به وجود آورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی از مازندران؛ به مناسبت 17 دی به مناسبت سالروز اجرای طرح استعماری حذف حجاب به دست رضاخان،  گزارشی از دانشجویان بسیجی تهیه شد که  به شرح زیر می باشد.
 
17 دی ماه سالروز کشف حجاب به فرمان رضاخان دیکتاتور نظام پهلوی است. او در سال 1304 با این جمله که من از چادر و حجاب بدم می آید دستور  داد تا زخمی چرکین بر پیکره ی جامعه اسلامی ایران به وجود آورد. 

حجاب ، فلسفه و ادله انسانی و الهی را دربر می گیرد به گونه ای که تمدن های غیر الهی نیز پوشش را برای زن ارزش و قداست می داند. حجاب زدایی رضاخانی به بهانه ایجاد فضای آزادی و پویایی زن ایجاد شد و در عصر حاضر نیز آزادی و فعالیت زنان را در بی حجابی او می دانند.

 برای دست یافتن به تعریف درست از حجاب و بررسی هویت زن و پاسخ به این سوال که آزادی زن برابر با بی حجابی او است با برخی از دانشجویان مازندرانی به گفت و گو نشستیم و در میز گردی موارد بیان شده را به بحث و تبادل نظر گذاشتیم. 


*حجاب برای حضور زن در جامعه تعریف شده است
مونا مسعودی حجاب را مسئله ای ظاهری ندانست و گفت: حجاب در بطن و فطرت یک زن آشکار است و خود را در رفتار و روحیه ی او نشان می دهد. 

دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی بابل حجاب را پیوندی برای حضور زن در جامعه معرفی کرد و گفت: یقینا دلیل عمده حجاب منعطف به حضور زن در بیرون از خانه است و خداوند برای حضور زن در جامعه پوشش حجاب را واجب کرده است. 

این دانشجوی بسیجی خاطر نشان کرد: زنان در دوران رضاخانی با کشف حجابی مواجه شدند که جامعه آن ها را به دو دسته سنتی خانه نشین و مدرن غرب زده تقسیم کرد. 

وی افزود: زمانی که زنان در جامعه اسلامی بی حجاب شدند، بیرون خانه محل تنوع طلبی مردان شد و دیگر خانواده مفهوم واقعی خود را از دست داد. 

مسعودی با بیان اینکه زنان در این کارزار با دو گزینه مواجه شدند، اظهار کرد: پس از کشف  حجاب، زنان دو انتخاب داشتند، اینکه خانه نشین می شدند و عفاف خود را حفظ کردند و یا وارد بازار رقابت خودنمایی در بیرون می شدند.


*حجاب در سبک زندگی باید وجود داشته باشد
شهلا فرهادی فر به حجاب از منظر سبک زندگی اشاره کرد و گفت: حجاب می تواند در زندگی روزمره نیز وجود داشته باشد چرا ما منازلی می سازیم که به سبک غربی است و زن در مکان هایی که باید آزادی عمل داشته باشد در دید نا محرم قرار می گیرد؟

 دانشجوی دانشگاه قدسیه ساری بیان کرد: در گذشته آشپزخانه ها روباز نبود و خانم ها در محیط آن راحت بودند.


*مادر تربیت کننده نیروی همطراز آرمان های یک کشور
حسین گلستانی به ماهیت زن اشاره کرد و گفت: زن بنیان خانواده است و اگر این بنیان ویران شود یقینا پایه های اساسی کشور از بین خواهد رفت. 

دانشجوی دانشکده فنی امام محمدباقر (ع) ساری بیان کرد: اگر کشوری سرباز هم طراز آرمان های خود می خواهد باید مادران هم طراز آرمان هایش داشته باشد.

 وی افزود: نیروی هم طراز انقلاب اسلامی را مادر هم طراز انقلاب اسلامی تربیت می کند. 

وی حجاب را در حیا دانست و تصریح کرد: حیا موجب می شود تا زن در ظاهر و رفتار و حتی نیت های پنهانی خود حجاب قائل شود.


*زن پیکان حرکت های اصلی در جامعه
مسعودی نیز در ادامه به هویت زن اشاره کرد و آن را بنیاد الهی در جامعه دانست و گفت: در واقع تزلزل جامعه اسلامی با تضعیف زن به خوبی رقم می خورد. وی به خاطرات اندیشمندان آمریکایی اشاره کردو گفت: آن ها معتقدند برای فتح کشورهای اسلامی نیازی به کشتار مسلمانان نیست بلکه با دامن های کوتاه و لباس های بدن نما می توانند قلب سربازان حکومت های اسلامی را به راحتی بگیرند.

 وی افزود : "مستر همفر" در خاطراتش بیان می کند که ما باید در مسئله بی حجابی زنان کوشش زیادی کنیم تا فساد زیاد شود. 

دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه زنان پیکان حرکت های اصلی جامعه هستند، اظهار کرد: دشمن می داند که با تخریب هویت زن می تواند جلوی بسیاری از حرکت ها را در جامعه بگیرد. 


*بی حجابی دلیلی بر تساوی مرد و زن نیست
فرهادی فر نیز با تایید سخنان مسعودی بیان کرد: وقتی زن از محدوده حجاب خارج می شود یقینا در دام فرصت طلبانی می افتد که به دنبال منافع نفسانی خود هستند. 

وی افزود: بی حجابی دلیلی بر مساوی بودن مرد و زن نیست بلکه خداوند زن محجبه را علت عروج مرد می داند که این نشانی از برتری معنوی و جایگاهی زن نسبت به مرد در پیشگاه خدا دارد. 


*تزلزل زن موجب از بین رفتن موفقیت های جامعه
حسینی مقدم دانشجوی دانشکده فنی امام محمدباقر (ع) ساری نیز با بیان اینکه پشت هر مرد موفقی زن موفقی قرار دارد، اظهار کرد: اگر می خواهیم موفقیت مردان جامعه را از بین ببریم باید جایگاه زن را متزلزل کنیم. 

وی افزود: تزلزل جایگاه زن نیز با فساد و فحشا از بین خواهد رفت که مقدمه آن برهنگی و بی حجابی است.


*حجاب کانون های توجه را کم رنگ می کند
سید محمد ساداتی با بیان اینکه حجاب موجب از بین رفتن توجه ناپاک می شود، اظهار کرد: ماهیت وجودی زن در تمامی ابعاد جذاب است و به اندازه جذابیتش نیز قدرت تولید تحریک تنوع طلبی را در جنس مخالف دارد. 

دانشجوی رشته علوم سیاسی ایجاد تنوع طلبی در زنان را به دو روش اجباری و الحاقی دانست و گفت: رضاخان با روش اجباری پای کار آمد  اما در راه دوم میل زنان را به محل توجه بودن افزایش می دهد.

 ساداتی افزود: حجاب جایی که مورد توجه است را کم رنگ می کند و وقتی مصرف لوازم آرایشی در کشور ما افزایش بالایی گرفته نشان از تقویت این موضوع می باشد. 

مسعودی در ادامه با اشاره به اصرار رضاخان بر بی حجابی زنان بیان کرد: رضاخان فکر می کرد با بی حجابی زنان می تواند موجب آزادی و حقوق برابر آنان با مردان  شود.

 این دانشجوی بسیجی تصریح کرد: در زمان رضاخان زنان نتوانستند جایگاه خوبی در عرصه های علمی و سیاسی کشور به دست آورند و در محافلی که بیشتر لذت مردان را در بر داشت حضور داشتند. 

وی  با بیان اینه بی حجابی رضاخانی نه تها موجب پیشرفت زنان نشد بلکه پس رفت اجتماعی آن ها را در جامعه در برداشت، اظهار کرد: در کشورهایی که بی حجابی و بی حیایی رواج دارد زنان در محیط کار امنیت ندارند و مرتبا مورد بی حرمتی  و تجاوز قرار می گیرند. 

دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی بی حجابی و رواج آن را نقص حقوق زنان دانست و تصریح کرد: دنیای غرب با ترویج بی حجابی به دنبال ارضای هوای نفسانی و تقویت نفس مرد سالاری است. 


*کشف حجاب، تولی رضاخانی و تبری مردمی 
فرهادی فر نیز در ادامه به بازتاب کشف حجاب در رسانه های خود فروخته کشور اشاره کرد و گفت: در 18 دی ماه سال 1314 روزنامه ایران کشف حجاب را حیات جدیدی خواند که موجب امضا شدن سند آزادی زنان بوده است. 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه قدسیه ساری گفت: آیت الله مرعشی نجفی از شهدای مدافع حجاب است که در برخورد با بی حجابی توسط سرباز رضاخان به شهادت رسید که این نشان می دهد کشف حجاب موجب  استبداد رضاخانی بوده و  اسارت و شهادت مردم را در تبری با ان به همراه داشته است.


*استانداردهای حضور یک زن در جامعه غربی مردانه است
 ساداتی با بیان اینکه باید در بین حجاب و پیشرفت دو مفهوم درست را تعبیر کنیم، اظهار کرد: تلقی ما از حجاب، خانه نشینی نیست همانطوری که پیشرفت به معنای بی بند و باری نیست. وی افزود: اگر پیشرفت به بی حجابی ربط دارد باید گفت که مسلمانان همیشه از اروپا که به قولی مهد پیشرفت دنیا است جلوتر بوده است پس صرف اینکه بگوییم پیشرفت یک زن مصادف با بی حجابی است درست نیست. 

وی نگاه غرب به زن را مردسالاری دانست و گفت: استانداردهای حضور یک زن در جامعه غربی مردانه است چون منظور آن ها پیاده کردن تفکرات مردسالاری است.

 این دانشجوی بسیجی تصریح کرد: در غرب، زنان در ورزش، رسانه، دانشگاه و حتی ارتش باید رفتار، عملکرد و پوشش مردانه داشته باشند تا بتوانند مورد مقبول جامعه باشند ولی  این نگاه در اسلام تبری شده و قبل از توجه به جنسیت به کرامت انسانی نگریسته می شود. 


*دختران درسهایی را که برای پسران تدوین شده می خوانند
حسینی مقدم با تایید سخنان ساداتی گفت: حتی در نظام آموزشی ما نیز دروس ارائه شده به تفکیک جنسیتی نیست و دختران درس هایی را می خوانند که به صورت عام برای پسران تدوین شده است.

 وی ظهار کرد: زنان جامعه اسلامی باید دروسی را مطالعه کنند که بر ظرافت، شرافت، لطافت و حیای زنانه آنان افزوده شود. 


*بی حجابی موجب بی حواسی نخبگان از وظیفه ی اصلی 
مسعودی با بیان اینکه در دوران رضاخان کشف حجاب موجب تمرکز تفکر نیروهای نخبه بر فساد و بی حجابی شد، اظهار کرد: به جای آنکه نیروهای نخبه علمی و پژوهشگران عرصه اقتصادی و سربازان دفاع از کشور روی فعالیت خود متمرکز شوند به سمت تقویت قوای نفسانی خود به دلیل فضای جدید ایجاد شده رفتند. 

وی افزود: این مقوله در عصر حاضر نیز یقینا تکرار شدنی خواهد بود و باید دانست ترویج بی حجابی پایه های قدرت کشور را سست خواهد کرد.

فرهادی فر دانشجوی دانشگاه قدسیه ساری نیز به پیامدهای اجتماعی و فرهنگی بی حجابی در جامعه اشاره کرد و گفت: از بین رفتن جامعه، افزایش طلاق، کاهش ازدواج، افسردگی، کاهش امید به زندگی، افزایش رفتارهای نا به هنجار اجتماعی و از بین رفتن نهاد خانواده مهمترین پیامدهای توسعه بی حجابی در جامعه می باشد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی,
,
,
,
,
,
,
,
,
, *حجاب برای حضور زن در جامعه تعریف شده است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, *حجاب در سبک زندگی باید وجود داشته باشد,
,
,
,
,
,
, *مادر تربیت کننده نیروی همطراز آرمان های یک کشور ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, *زن پیکان حرکت های اصلی در جامعه,
,
,
,
,
,
,
,
, *بی حجابی دلیلی بر تساوی مرد و زن نیست,
,
,
,
,
,
, *تزلزل زن موجب از بین رفتن موفقیت های جامعه,
,
,
,
,
,
, *حجاب کانون های توجه را کم رنگ می کند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, *کشف حجاب، تولی رضاخانی و تبری مردمی ,
,
,
,
,
,
, *استانداردهای حضور یک زن در جامعه غربی مردانه است,
,
,
,
,
,
,
,
, *دختران درسهایی را که برای پسران تدوین شده می خوانند,
,
,
,
,
,
, *بی حجابی موجب بی حواسی نخبگان از وظیفه ی اصلی ,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه