اخبار داغ

مسئول بسیج فرهنگیان خوزستان:

سند ملی آموزش و پرورش ۲۰۳۰ زمینه افزایش تحریم‌های ایران را فراهم می‌کند/چرا دولت پاسخ سوالات پیرامون سند آموزشی ۲۰۳۰ را نمی‌دهد؟

سند ملی آموزش و پرورش ۲۰۳۰ زمینه افزایش تحریم‌های ایران را فراهم می‌کند/چرا دولت پاسخ سوالات پیرامون سند آموزشی ۲۰۳۰ را نمی‌دهد؟
مسئول بسیج فرهنگیان خوزستان گفت: غرب به دنبال تحقق اهداف خود در این بیانیه است و اگر ما آن را بپذیریم زمینه را برای افزایش بهانه‌جویی آنان برای افزایش تحریم‌ها فراهم می‌کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛رضا طریفی در گفتگو با خبرنگار رهیاب در واکنش به رونمایی از سند آموزش و پرورش 2030 در ایران اظهار داشت: از روزی که این موضوع به عنوان سند توسط دولت ابلاغ شد به صورت مستمر سوالاتی در رسانه‌ها مطرح که هیچ مقام دولتی و وزارتی به این سوالات پاسخ نداد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رضا طریفی در گفتگو با خبرنگار رهیاب در واکنش به رونمایی از سند آموزش و پرورش 2030 در ایران اظهار داشت: از روزی که این موضوع به عنوان سند توسط دولت ابلاغ شد به صورت مستمر سوالاتی در رسانه‌ها مطرح که هیچ مقام دولتی و وزارتی به این سوالات پاسخ نداد., رهیاب ,

وی افزود: باید مشخص شود که آن چیزی که دولت در قالب سند آموزش و پرورش در 2030 ابلاغ کرده سند، بیانیه و یا تفاهم‌نامه است چرا که اگر تحت عنوان سند از آن رونمایی کردند باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی و یا کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی مطرح و مجاری قانونی را طی کند در صورتی که هیچ یک از اعضای کمیسیون آموزش مجلس تا روز ابلاغ این سند از آن اطلاعی نداشتند.

, وی افزود: باید مشخص شود که آن چیزی که دولت در قالب سند آموزش و پرورش در 2030 ابلاغ کرده سند، بیانیه و یا تفاهم‌نامه است چرا که اگر تحت عنوان سند از آن رونمایی کردند باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی و یا کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی مطرح و مجاری قانونی را طی کند در صورتی که هیچ یک از اعضای کمیسیون آموزش مجلس تا روز ابلاغ این سند از آن اطلاعی نداشتند.,

مسئول بسیج فرهنگیان خوزستان با مطرح کردن این پرسش که آیا دولت اختیار قانونی ابلاغ و رونمایی از یک سند ملی را دارد، گفت: خیر دولت این اختیار قانونی را ندارد و باید مشخص شود که این چارچوب کار با چه ضمانت اجرایی به مدیران پایین دستی ابلاغ شده است.

, مسئول بسیج فرهنگیان خوزستان با مطرح کردن این پرسش که آیا دولت اختیار قانونی ابلاغ و رونمایی از یک سند ملی را دارد، گفت: خیر دولت این اختیار قانونی را ندارد و باید مشخص شود که این چارچوب کار با چه ضمانت اجرایی به مدیران پایین دستی ابلاغ شده است.,

وی بیان کرد: چیزی که از آن به عنوان سند آموزش و پرورش در 2030 رونمایی شد را نمی‌توان به عنوان سند از آن نام برد و برای همین ما به آن چارچوب آموزشی آموزش و پرورش یا تفاهم نامه آموزشی می‌گذاریم.

, وی بیان کرد: چیزی که از آن به عنوان سند آموزش و پرورش در 2030 رونمایی شد را نمی‌توان به عنوان سند از آن نام برد و برای همین ما به آن چارچوب آموزشی آموزش و پرورش یا تفاهم نامه آموزشی می‌گذاریم.,

طریفی عنوان کرد: این چارچوب آموزشی توسط بخش آموزش کمیسیون ملی یونسکو با مشورت کمیته های ملی آموزش و پرورش و اموزش عالی کشور تدوین شده و در واقع دو کمیته از دو وزارت خانه به همراه کمیسیونی از یونسکو این تفاهم نامه را تدوین کرده‌اند.

, طریفی عنوان کرد: این چارچوب آموزشی توسط بخش آموزش کمیسیون ملی یونسکو با مشورت کمیته های ملی آموزش و پرورش و اموزش عالی کشور تدوین شده و در واقع دو کمیته از دو وزارت خانه به همراه کمیسیونی از یونسکو این تفاهم نامه را تدوین کرده‌اند.,

وی اظهار داشت: نکته جالب درباره این تفاهم نامه یا چارچوب این است که یونسکو از ایران به عنوان یکی از کشورهای همگام در اجرای این تفاهم نامه در آسیا تشکر کرده است و این به معنی آن است که ما بسیار جلوتر از کشورهای همسایه در اجرای این تعهد هستیم.

, وی اظهار داشت: نکته جالب درباره این تفاهم نامه یا چارچوب این است که یونسکو از ایران به عنوان یکی از کشورهای همگام در اجرای این تفاهم نامه در آسیا تشکر کرده است و این به معنی آن است که ما بسیار جلوتر از کشورهای همسایه در اجرای این تعهد هستیم.,

وی با اشاره به یکی از سخنرانی‌های اوباما در سال 2013 گفت: رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در دانشگاهی در نیویورک به صراحت نهادهایی مانند یونیسف و یونسکو و دیگر نهادهای سازمان ملل به عنوان نهادهای پیش برنده اهداف ایالات متحده و تقویت نظام سلطه اسم برده است.

, وی با اشاره به یکی از سخنرانی‌, های, اوباما در سال 2013 گفت: رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در دانشگاهی در نیویورک به صراحت نهادهایی مانند یونیسف و یونسکو و دیگر نهادهای سازمان ملل به عنوان نهادهای پیش برنده اهداف ایالات متحده و تقویت نظام سلطه اسم برده است.,

مسئول بسیج فرهنگیان خوزستان افزود: وقتی ایالات متحده به صراحت این موضوع را اعلام کرده است چرا ما باید به خواسته‌های این نهادها تن بدهیم آن‌هم در صورتی که در سال گذشته معلمان این کشور با توچه به شرایط بومی و فرهنگی این کشور سند تحول بنیادین اموزش و پرورش را نوشته‌اند؟

, مسئول بسیج فرهنگیان خوزستان افزود: وقتی ایالات متحده به صراحت این موضوع را اعلام کرده است چرا ما باید به خواسته‌های این نهادها تن بدهیم آن‌هم در صورتی که در سال گذشته معلمان این کشور با توچه به شرایط بومی و فرهنگی این کشور سند تحول بنیادین اموزش و پرورش را نوشته‌اند؟,

وی با اشاره به اهداف پشت پرده این سند یا تفاهم نامه آموزشی عنوان کرد: طرح آموزش و پرورش در 2030 جایگزین طرحی به نام اهداف توسعه هزاره شده است که در اجلاس سران ملل متحد در سپتامبر 2015 به تصویب رسیده و رهبران کشورهای عضو متعهد شده‌اند که از ابتدای سال 2016 میلادی این طرح را با 17 هدف اصلی و 169 هدف ویژه اجرا کنند.

, وی با اشاره به اهداف پشت پرده این سند یا تفاهم نامه آموزشی عنوان کرد: طرح آموزش و پرورش در 2030 جایگزین طرحی به نام اهداف توسعه هزاره شده است که در اجلاس سران ملل متحد در سپتامبر 2015 به تصویب رسیده و رهبران کشورهای عضو متعهد شده‌اند که از ابتدای سال 2016 میلادی این طرح را با 17 هدف اصلی و 169 هدف ویژه اجرا کنند.,

طریفی با بیان اینکه دستور 2030 دو محور اساسی تحت عنوان حذف فقر و توسعه پایدار در سه بعد اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی دارد، بیان کرد: وقتی اهداف اصلی را بررسی کنیم می‌بینیم که هدف اصلی این سند چیزی به نام برابری جنسی طبق آموزه‌های غربی است؛ در کشور ما تشابه حقوق زن و مرد پذیرفته شده و با توجه به آموزه‌های اسلامی نگاه ما به انسان متفاوت است. وقتی این سند توسط ما پذیرفته شد، تکلیف برابری جنسیتی چه می‌شود؟.

, طریفی با بیان اینکه دستور 2030 دو محور اساسی تحت عنوان حذف فقر و توسعه پایدار در سه بعد اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی دارد، بیان کرد: وقتی اهداف اصلی را بررسی کنیم می‌بینیم که هدف اصلی این سند چیزی به نام برابری جنسی طبق آموزه‌های غربی است؛ در کشور ما تشابه حقوق زن و مرد پذیرفته شده و با توجه به آموزه‌های اسلامی نگاه ما به انسان متفاوت است. وقتی این سند توسط ما پذیرفته شد، تکلیف برابری جنسیتی چه می‌شود؟.,

وی اظهار داشت: نکته حائز اهمیت دیگر این است که «هدایت هماهنگی و ایجاد شراکت و همکاری»، «بازبینی نظارت» و «گزارش دهی در مورد پیشرفت های انجام شده» 3 طرح یونسکو برای نظارت بر اجرای این سند است و تحقق این سه خواسته مشروط این است که ما همه اطلاعات آموزشی کشور را در اختیار آنها قرار دهیم و این به معنی راهم کردن زمینه برای نفوذ است.

, وی اظهار داشت: نکته حائز اهمیت دیگر این است که «هدایت هماهنگی و ایجاد شراکت و همکاری»، «بازبینی نظارت» و «گزارش دهی در مورد پیشرفت های انجام شده» 3 طرح یونسکو برای نظارت بر اجرای این سند است و تحقق این سه خواسته مشروط این است که ما همه اطلاعات آموزشی کشور را در اختیار آنها قرار دهیم و این به معنی راهم کردن زمینه برای نفوذ است.,

مسئول بسیج فرهنگیان خوزستان با بیان اینکه در این بیانیه موضوعات صرفاً درباره آموزش است، عنوان کرد: در صورتی که سیستم آموزشی ما مبتنی بر کارهای تربیتی است و مسائل تربیتی طبق آموزه‌های اسلامی برای ما حائز اهمیت است.

, مسئول بسیج فرهنگیان خوزستان با بیان اینکه در این بیانیه موضوعات صرفاً درباره آموزش است، عنوان کرد: در صورتی که سیستم آموزشی ما مبتنی بر کارهای تربیتی است و مسائل تربیتی طبق آموزه‌های اسلامی برای ما حائز اهمیت است.,

وی افزود: در جای دیگری از سند آمده است که دولت ها موظف اند که فرصت های آموزشی را برای دخنران و پسران فراهم کنند و زمینه دسترسی آسان را برای نظارت بدهند؛ این موضوع با فرهنگ ما سازگاری ندارد چرا که نگاه ما به دختران و پسران متفاوت است و این اختلاف به دلیل تفاوت نگاه غرب و اسلام است.

, وی افزود: در جای دیگری از سند آمده است که دولت ها موظف اند که فرصت های آموزشی را برای دخنران و پسران فراهم کنند و زمینه دسترسی آسان را برای نظارت بدهند؛ این موضوع با فرهنگ ما سازگاری ندارد چرا که نگاه ما به دختران و پسران متفاوت است و این اختلاف به دلیل تفاوت نگاه غرب و اسلام است.,

 

,

طریفی بیان کرد: در واقع نظام سلطه با این سند به دنبال تربیت نسلی است که اهداف غرب را تأمین کند و در کشور ما به دنبال تربیت نسل تراز انقلاب اسلامی هستیم. در سند 2030 به صورت مستقیم بر جمع آوری اطلاعات و شواهد در زمینه مهارت‌های مورد نیازجوامع تأمید می‌شود و این همان نفوذ همه جانبه و گسترده در کشور است.

, طریفی بیان کرد: در واقع نظام سلطه با این سند به دنبال تربیت نسلی است که اهداف غرب را تأمین کند و در کشور ما به دنبال تربیت نسل تراز انقلاب اسلامی هستیم. در سند 2030 به صورت مستقیم بر جمع آوری اطلاعات و شواهد در زمینه مهارت‌های مورد نیازجوامع تأمید می‌شود و این همان نفوذ همه جانبه و گسترده در کشور است.,

وی اظهار داشت: در این بیانیه بر مرور و بازنگری طرح ها، بودجه ها برنامه درسی و کتاب های درسی برای ترویج برابری و عدم تبعیض در اموزش وحقوق بشر و حذف کلیشه های جنسی در کتاب ها تأکید می‌شود و این نشان می‌دهد که غرب به دنبال تحقق اهداف خود در این بیانیه است و اگر ما آن را بپذیریم زمینه را برای افزایش بهانه‌جویی آنان برای افزایش تحریم‌ها فراهم می‌کنیم.

, وی اظهار داشت: در این بیانیه بر مرور و بازنگری طرح ها، بودجه ها برنامه درسی و کتاب های درسی برای ترویج برابری و عدم تبعیض در اموزش وحقوق بشر و حذف کلیشه های جنسی در کتاب ها تأکید می‌شود و این نشان می‌دهد که غرب به دنبال تحقق اهداف خود در این بیانیه است و اگر ما آن را بپذیریم زمینه را برای افزایش بهانه‌جویی آنان برای افزایش تحریم‌ها فراهم می‌کنیم.,

مسئول بسیج فرهنگیان خوزستان گفت: نکته دیگری که در بیانیه به آن تأکید شده آماده سازی یادگیرندگان در همه سنین با فرصت‌های مناسب یادگیری مادام العمر با دانش‌های مربوط به ایجاد جوامع صلح‌جو و پایدار. در واقع آنها به دنبال تربیت نسلی خنثی هستند که به امور ظالم و مظلوم نپردازد و این با آموزه‌های انقلاب اسلامی در تضاد است.

, مسئول بسیج فرهنگیان خوزستان گفت: نکته دیگری که در بیانیه به آن تأکید شده آماده سازی یادگیرندگان در همه سنین با فرصت‌های مناسب یادگیری مادام العمر با دانش‌های مربوط به ایجاد جوامع صلح‌جو و پایدار. در واقع آنها به دنبال تربیت نسلی خنثی هستند که به امور ظالم و مظلوم نپردازد و این با آموزه‌های انقلاب اسلامی در تضاد است.]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه