اخبار داغ

معاون فرهنگی واجتماعی وزارت علوم :

مسئولین باید خود را پاسخگو ی جریان دانشجویی بدانند/ بصیرت افزایی در دانشگاه ها اولویت کار متولیان است

مسئولین باید خود را پاسخگو ی جریان دانشجویی بدانند/ بصیرت افزایی در دانشگاه ها اولویت کار متولیان است
سید ضیا هاشمی گفت: دانشگاه ها نهادی زنده و پویا هستند که این مسئله نشان دهنده بلوغ و عقلانیت سیاسی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛سید ضیا هاشمی درگفتگو با اهوازنوین درباره نقش دانشگاه درراستای پیشبرد گفتمان انقلاب اظهارکرد: امروز انقلاب اسلامی به عنوان یک گفتمان بشری در سطح جهان مطرح می شود که تقویت بینش و بصیرت افزایی دانشجویان در راستای پیشبرد اهداف انقلاب،اولویت متولیان فرهنگی در دانشگاه ها است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اهوازنوین,

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم افزود :نظام جمهوری اسلامی مدافع پویایی و بالندگی دانشگاه های کشور است از این رو دانشگاه های کشور علاوه بر اینکه همواره انقلابی اند،نهادی زنده و پویا هستند که این مسئله  نشان دهنده بلوغ و عقلانیت سیاسی انقلابی دانشجویان است.

,

وی با بیان اینکه در راستای سیاست دانشگاه ها توصیه ما به همه این است که با روشی قانون‌مند حداکثر زمینه‌های مشارکت را در برنامه‌های دانشگاه فراهم کنند ادامه داد: معتقدیم به غیر از موانع قانونی هیچ مانع دیگری نباید سد راه برگزاری برنامه‌ها در دانشگاه‌ باشد.

,

هاشمی با اشاره به ظرفیت های فرهنگی و علمی در عرصه دانشگاه گفت:دانشجویان ما غالبا معتقد،متدین و علاقمند به سرنوشت کشور و نظام هستنددرحال حاضرنیز پتانسیل حرکت‌های دانشجویی، جهت عمق بخشی معرفتی و کارآمدسازی نظام، چیزی فراتر از شرایط موجود و حرکت‌های فعلی است .

,

وی دانشگاه را یک نهاد فرهنگی دانست و اضافه کرد : دانشگاه در کلیت خود در فرهنگ تاثیرگذار است لذا باید متناسب با نیازهای جامعه، دانشگاه را به تمام بخشهای دیگر پیوند زد که یکی از دغدغه‌های مهم آن تقویت هویت دینی و ملی است.

,

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم افزود: بنده فکر می کنم همه مسئولین باید خود را پاسخگو ی جریان دانشجویی بدانندبه طور قطع نسل جوان در مقابل مخاطراتی قرار دارند که باسطح آگاهی که در اختیار آنان است باید سرمایه گذاری قابل توجهی حاصل شود تا این سفیران فرهنگ و تمدن اسلامی به سرمنزل تبیین شده دست یابند.

,

وی با اشاره به اینکه دانشگاه مبدأ تحولات است گفت: پیشرفت جامعه با الگویی اسلامی-ایرانی،درگرو تلاش مضاعف، فداکاری و اتحاد  مسئولین در جهت نیل به اهداف آموزش عالی در دانشگاه های کشور است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه