اخبار داغ

اینجا «پای مرگ و زندگی» در میان است/رنج بیماران دیالیزی از کمبود امکانات

اینجا «پای مرگ و زندگی» در میان است/رنج بیماران دیالیزی از کمبود امکانات
نگرانی از هزینه‌های درمانی، مشکلات بیمه‌ای، انتظار برای رسیدن به نوبت پیوند از مشکلاتی است که بیماران کلیوی پنجه در پنجه آن هستند حال مشکلات رفت و آمد بیماران را هم بر آن بیافزائید، کوه می‌خواهد که استوار باشی.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شازند ما، هفته‌ای سه بار انجام دیالیز و خوابیدن پای یک دستگاه به مدت چند ساعت، عدم اشتغال به کار و فعالیت به واسطه وضعیت جسمانی؛ نگرانی از هزینه‌های درمانی، مراجعات متعدد به داروخانه‌ها برای تهیه اقلام دارویی که تحت پوشش بیمه نیست  و انتظار برای رسیدن نوبت عمل جراحی برای پیوند کلیه و... قصه تکراری بیماران دیالیزی و تحمیل بر خانواده‌ها بخشی کوچک از ناراحتی این بیماران است؛ درد مشترک بیماران دیالیزی که سالیانه به تعداد آنها هم افزوده می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شازند ما, شازند ما,

شهرستان شازند نیز بیش از ۳۰ بیمار مبتلا به مشکلات کلیوی نیازمند دیالیز دارد که ضمن مشکلاتی که ذکر شد. مشکل رفت و آمد بیماران هم به این دغدغه‌ها افزوده شده است. با پیگیری و انتشار این مشکلات از سوی این پایگاه خبری برخی از مسئولان درصدد پیگیری و رسیدگی به این مشکلات بر آمده‌اند.

,

 

,

, ,

 

,

در یک سال گذشته، مسئولان شهرستانی از مصوب شدن خرید یک دستگاه خودروی ون برای نقل و انتقال بیماران دیالیزی خبر دادند و قرار بر جمع آوری پول از شوراها و دهیاری شد.

,

حال با گذشت این مدت، بیماران دیالیزی همچنان در انتظار ورود این خودروی ون چشم به جاده دوخته‌اند و از بروکراسی‌های اداری موجود در اجرای امورات مرتبط با وضعیت رفاهی مردم به ستوه آمده اند.

,

براساس همان مصوبه بنا شد تا پیش فاکتور از شرکت تولید کننده خودروی ون تهیه شود؛ طبق مکاتبه شورای شهرستان با شبکه بهداشت و درمان شازند در روزهای اخیر، مبلغ یک‌میلیارد و ۳۴۸ میلیون ریال برای خرید این خودرو از شوراهای اسلامی و دهیاری ها جمع آوری شده است.

,

مبلغ پیش فاکتور تهیه شده توسط مدیریت شبکه بهداشت یک‌میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال است که بر اساس این مکاتبه از شبکه بهداشت درخواست شده که برای پیش خرید خودروی یاد شده با کاربری خاص بیماران دیالیزی اقدام نموده و چک پیش پرداخت آن تا مبلغ یک‌میلیارد و ۳۴۸ میلیون ریال به منظور پیش خرید از سوی شورای شهرستان پرداخت شود و مابقی آن نیز در زمان تحویل خودروی پرداخت می‌شود.

,

۲۰ میلیون تومان هزینه تجهیز خودروی ویژه نقل و انتقال بیماران دیالیزی 

, ۲۰ میلیون تومان هزینه تجهیز خودروی ویژه نقل و انتقال بیماران دیالیزی , ۲۰ میلیون تومان هزینه تجهیز خودروی ویژه نقل و انتقال بیماران دیالیزی ,

محمد تبرته فراهانی رئیس شورای اسلامی شهرستان شازند در این خصوص به خبرنگار ما گفت: مبلغ جمع آوری شده از شهرداری ها و دهیاری های سطح شهرستان، ۱۳۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است که بر اساس پیش فاکتور ارائه شده از سوی شبکه بهداشت، این مبلغ بین شهرداری ها و دهیاری ها تقسیم شده است.

,

وی با بیان اینکه مابقی پول نیز توسط نمایندگان شوراها در حال جمع آوری است، افزود: پیش فاکتور تهیه شده از سوی شبکه بهداشت مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان است که بر اساس نظر کارشناسی شبکه بهداشت، این خودروی ون نیازمند برخی تجهیزات تخصصی نیز هست که هزینه آنها نزدیک ۲۰ میلیون تومان می شود.

,

رئیس شورای اسلامی شهرستان شازند تصریح کرد: به طور قطع، این خودروی ون در دهه فجر امسال خریداری و در اختیار شهرستان برای نقل و انتقال بیماران دیالیزی قرار خواهد گرفت.

,

بنابراین طبق وعده رئیس شورای اسلامی شهرستان شازند، بیماران دیالیزیِ چشم انتظار، در ایام‌الله دهه فجر بخشی از مشکلاتشان به واسطه خرید این خودرو مرتفع خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه