اخبار داغ

لزوم آشنایی با مضرات و آسیبهای فضای مجازی؛

آگاهی خانواده از کارکردهای رسانه امری ضروری است

آگاهی خانواده از کارکردهای رسانه امری ضروری است
حبیب الله حسینی سرهنگ نیروی انتظامی گفت: آشنایی افراد با کارکردهای فضای مجازی می تواند به دوام و استحکام روابط خانوادگی کمک کند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از چشم نیوز، در این روزها به وفور شاهد جنایت ها و خیانت ها از طریق فضای مجازی هستیم که این امر نیازمند نظارت جدی خانواده ها بر عملکرد جوانان است زیرا نابسامانی های جدی در جامعه درحال وقوع می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چشم نیوز,

حبیب الله حسینی با بیان اینکه شبکه­ های اجتماعی و فضاهای مجازی دارای  ویژگی­ها و کارکرد های مثبت هستند اظهار داشت: فضای مجازی دارای آسیب ها و مضرات بیشتری است که آشنایی افراد با این کارکردها و نتایج آن می تواند به دوام و استحکام روابط خانوادگی و زندگی اجتماعی کمک کند.

,

سرهنگ نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: وسایل نوین ارتباطی با دارا بودن شبکه های اجتماعی مجازی وارد زندگی ما شده­اند و به آسانی نمی شود، نقش آنها را در روابط فردی خانوادگی و اجتماعی نادیده گرفت و باید برای این رسانه اجتماعی هدف و برنامه داشت.

,

 وی با تاکید بر اینکه نوجوانان و جوانان ما بدون هیچ گونه نظارتی از سوی والدین وارد این شبکه های اجتماعی می شوند تصریح کرد: جوانان ساعات زیادی را با افرادی که اصلاً شناختی از آنها ندارند و از نظر فرهنگی، اعتقادات و ارزشی با آنها سنخیتی ندارند، ارتباط برقرار می کنند.

,

حسینی افزود:  جوانان اوقات خود را در فضای مجازی با کسانی می گذرانند که هویت آنها را نمی شناسند و به سهولت به آنان اعتماد می­کنند که همین موضوع زمینه ساز رفتارهای ساختارشکنانه و ناهنجاری اجتماعی است.

,

سرهنگ نیروی انتظامی خاطر نشان کرد: در این شبکه ها  هر فرد می تواند خود را به جای دیگری معرفی کند که همین مسئله آسیب مهمی است که بسیاری از جوانان را دچار مشکل روحی و روانی خانوادگی و تربیتی و وضعیت تحصیلی و آموزشی آنها را دچار اختلال کرده است.

,

وی گفت:  افزایش کمی ارتباطات که به واسطه اینترنت و شبکه های اجتماعی صورت گرفته، از کیفیت ارتباطات انسانی کاسته است و این مسئله طی چند سال آینده می تواند به یک نگرانی جدی تبدیل شود.و تهدید جدی برای قوام پایه های مستحکم خانواده باشد.

,

حسینی تصریح کرد: کلاهبرداری اینترنتی، سوء استفاده  از اطلاعات افراد در اینترنت، هک کردن سایت ها، اخاذی های اینترنتی ، ایجاد اختلال در حساب های بانکی و .... که این روزها به وسیله رایانه و در فضای مجازی رخ می دهد.

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه