اخبار داغ

روشندلی که دامدار نمونه شد؛

علمدار‌ روشندل؛ پرچمدار‌ اقتصاد‌ مقاومتی

علمدار‌ روشندل؛ پرچمدار‌ اقتصاد‌ مقاومتی
اسماعیل علمدار ۶۷ ساله یکی از روشندلان استان سمنان است که توانسته فعل "خواستن توانستن" را در عمل به منصه ظهور برساند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، در استان سمنان افراد موفقی هستند که با داشتن معلولیت در قوای جسمانی شان مهارت‌ها و توانایی‌های ویژه‌ای را از خود بروز داده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

اسماعیل علمدار 68 ساله یکی از معلولان موفق استان سمنان است که توانسته فعل "خواستن توانستن است" را در عمل به منصه ظهور برساند.

,

علمدار یکی از کارآفرینان روشندل مهدیشهری است که با وجود این معلولیت، هیچ گاه تسلیم سیاهی حاکم بر زندگی‌اش نشده است و با همت خود دامداری و گاوداری راه اندازی کرده است.

,

وی از دوران کودکی در کنار پدرش  به شغل دامداری مشغول بوده که در حال حاضر 50 سالی است که در این زمینه فعالیت های گسترده ای انجام می دهد.

,

این معلول موفق مهدیشهری با گام بلندی که در عرصه اقتصاد مقاومتی برداشته است توانسته تاکنون برای بیش از 4 نفر در دامداری خود اشتغال ایجاد کند.

,

, ,

این روشندل مهدیشهری در چندین  مرحله به عنوان دامدار نمونه در استان سمنان معرفی شده است.

,

در ادامه مشروح گفتگوی خبرنگار مرآت با این کارآفرین روشندل را بخوانید:

,

اسماعیل علمدار  درخصوص علت معلولیت جسمی خو د گفت: در سن 12 سالگی بر اثر حادثه ای بینایی هر دو چشمش را از دست دادم که این معلولیت نتوانست مانع فعالیت هایم شود.

,

وی با اشاره به اینکه سطح تحصیلاتم ششم ابتدایی قدیم است، افزود: بعد از اینکه نابینا شدم هر چند که علاقه داشتم با خط بریل ادامه تحصیل دهم اما به علت مشغله کاری دیگر فرصتی پیدا نکردم.

,

علمدار با بیان اینکه از دوران کودکی در کنار پدرم در دامداری فعالیت می کردم، اظهار کرد: از همان نوجوانی با 14 راس دام شغل دامداری را شروع کردم.

,

, ,

این معلول موفق با اشاره به اینکه  50 سال است که در این شغل فعالیت می کنم، بیان کرد:  این روشندل که نابینایی را دلیل بر ناتوانی نمی داند و الآن حدود 800 راس دام سبک و سنگین دارد.

,

وی درخصوص حمایت مسئولان از کارآفرینان گفت: در این مدت فقط بهزیستی با تخصیص وام 15 میلیون تومانی با بهره 4 درصدی توانسته مرا در این زمینه کمک کند.

,

این دامدار نمونه استان سمنان در ادامه افزود: ادارات دیگر وام هایی با سودهای بالا 18 درصد به بنده پیشنهاد کردند که قبول نکردم.

,

علمدار با اشاره به اینکه دام داری با وام زیر 10درصد ممکن است، اظهار کرد: دامداران نمی توانند جوابگوی وام هایی با بهره های بالا باشند.

,

این معلول موفق همچنین تصریح کرد: دولت اعلام کرد که وام دامداران باید تمدید شود اما این امر صورت نگرفته و بهره را می خورند.

,

وی با بیان اینکه تاکنون توانسته ام برای بیش از 4 نفر اشتغال ایجاد کنم، گفت:  به کارگرهایی که در دام داری ام مشغول به فعالیت هستند روزی 40 هزار تومان دستمزد می دهم.

,

علمدار با بیان اینکه خیلی دام دارها هستند که دام دارند مرتع ندارند، افزود: خیلی مرتع داران هستند که دام ندارند و اجاره هم نمی دهند.

,

, ,

وی با اشاره به اجاره ای بودن زمین گاوداری گفت: برخی اوقات حمایتی از سوی مسئولین نمی شود که پیگیری های زیادی شده اما زمینی به من ندادند.

,

این دامدار نمونه استان سمنان با اشاره به اینکه اگر وامی با سود کم  به بنده دهند اشتغال بیشتری ایجاد خواهم کرد، افزود: اگر مسئولان وام 200 میلیون تومانی به ما دهند به دام های شیری و گاو  اضافه خواهم کرد.

,

علمدار ادامه داد: با وامی که مسئولان دهند می توانم یک دامداری خریداری کنم تا هم اشتغال ایجاد کرده و هم جواب بانک ها را دهم.

,

این معلول موفق به مشکلات دامداری در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: خشکسالی و کمبود علوفه باعث مشکلاتی در دامداری شد اما در دامداری تلفات نداشتیم.

,

, ,

وی همچینین اظهار کرد: سالانه اگر وضعیت اقتصادی خوب باشد تا 30 درصد می توانیم به دام ها اضافه کنیم ولی در سال های اخیر به علت خشکسالی نتوانستیم به دامها اضافه کنیم.

,

این دامدار نمونه استان سمنان با اشاره  به مشکلات موجود در بازار گوشت گفت: یک سال بازار گوشت در استان سمنان خوب نبود که گوشت را به اصفهان انتقال دادم اما باز هم نتوانستم به فروش برسانم و باز به استان برگرداندم.

,

وی با اشاره به اینکه چندین دوره کارآفرین برتر استان شدم، بیان کرد:  در حق من کوتاهی کردند باید نمونه کشوری می شدم.

,

علمدار در ادامه افزود:  لوح تقدیری هم از سوی استاندار به عنوان معلول فعال استان به بنده داده شد.

,

این دامدار نمونه استان سمنان با بیان اینکه دام های سبک در  ییلاق و قشلاق هستند، گفت: در حال حاضر دام ها در قشلاق (خیرآباد کلاته اکرم) در نزدیکی روستای دوزهیر و در 500 متری ایستگاه هفت خوان هستند.

,

, ,

وی با اشاره به اینکه حادثه قطار سمنان در نزدیکی مرتع بنده رخ داد، بیان کرد: روز حادثه در مهدیشهر بودم ولی اگر بودم با نابینایی خود می توانستم جان چندین نفر را نجات دهم.

,

علمدار با بیان اینکه مسئولان در آن روز نمی توانستند در بیابان آب پیدا کنند، افزود: درحالی که مخزن مرتع بنده 200 هزار لیتر آب داشت.

,

این معلول موفق با اشاره به اینکه دام ها موقع فصل ییلاق به طالقان کوچ داده می شوند، گفت: دام برای تغییر مکان  800 کیلومتر کوچ می کنند.

,

وی با اشاره به اینکه توانسته ام به خوبی در عرصه اقتصاد مقاومتی وارد شوم، بیان کرد: در کنار پرورش دام تولید لبنیات و گوشت هم داریم که به اقصتاد کشور کمک بسزایی دارد.

,

, ,

این دامدار نمونه استان سمنان در خاتمه خاطرنشان کرد: اگر دولت حمایت کند می توانیم تولیدات خود در این عرصه را بیشتر از قبل کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه