اخبار داغ

ساخت سریال تاریخی؛ ادای دِینی به شهدای مظلوم قیام 19 دی

ساخت سریال تاریخی؛ ادای دِینی به شهدای مظلوم قیام 19 دی
قیام خونین مردم قم در 19 دی در سایه پرداخت دقیق هنری و رسانه ای ماندگارتر از هر زمانی می شود به ویژه در رابطه با نسل جوانی که این روزها از طریق هنر و فضای مجازی بهتر می توان با آن ارتباط گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، در تاریخ انقلاب اسلامی روزهای بزرگی وجود دارد که جاودانه و ماندگار است و هیچ موضوعی نتوانسته از ارزش و اهمیت آن بکاهد چون با عنایت الهی محقق شدند و خون های زیادی برای ثبت آن ریخته شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

19 دی در تاریخ انقلاب جایگاه و اهمیت ویژه دارد چون در این روز مردم همیشه در صحنه قم همراه مراجع و علما در حمایت از آرمان های امام خمینی(ره) وارد صحنه مبارزاتی شدند و پس از یک سال این قیام در بهمن 57 به ثمر نشست و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

,

39 سال از  قیام خونین 19 دی می گذرد اما هیچ گاه رشادت و فداکاری جوانان قمی از یاد ملت ایران نمی رود امانباید  از تبیین این روز بزرگ برای جوانان قمی غافل شد.

,

گسترش فضای مجازی و تهاجم فرهنگ و جنگ نرم دشمن از جمله موضوعاتی است که نسل جوان با آن روبرو است، دشمن با برنامه ریزی و تولید محتوای مدنظر خود سعی دارد جوانان را از آرمان های انقلاب اسلامی دور کند و به ایجاد شبهه بپردازد.

,

بیش از 3 دهه ازقیام خونین 19 دی می گذرد اما گذشت زمان سبب  نمی شود تا از ارزش و جایگاه این روز در تاریخ انقلاب اسلامی کاسته شود اما نوجوانان و جوانان قمی اطلاع کمی از این روز بزرگ دارند که باید برای آن ها تبیین  شود.

,

تولید فیلم و سریال درباره قیام 19 دی طلاب و روحانیون و مردم همیشه در صحنه قم کوچکترین اقدام برای تشریح این واقعه خونین است که متاسفانه تاکنون از آن غفلت شده است و اقدامی صورت نگرفته است.

,

لطفی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم در دیدار اعضای ستاد دهه بصیرت با آیت الله نوری همدانی خبر از تولید سریال با محتوای قیام 19 دی داد که خبر بسیار خوبی است.

,

وی با اشاره به ضعف قم در حفظ و نگهداری از میراث ماندگار تاریخی خود، اظهار کرد: خلأیی که در قم با آن مواجه هستیم این است که نه برای قیام ۱۵ خرداد و نه قیام ۱۹ دی که مردم قم بنیانگذار آن بوده‌اند هیچ اثر ماندگار هنری وجود ندارد.

,

لطفی با اشاره به اینکه امروز در اثبات اینکه قیام ۱۵ خرداد از قم آغاز شده است گاهی با مشکل رو به رو می‌شویم، افزود: برای جلوگیری از تحریف تاریخ در زمینه قیام ۱۹ دی نیز اولین مجوزها و تأمین منابع مالی ساخت سریالی به منظور به نمایش کشیدن قیام ۱۹ دی انجام شده است و به زودی مراحل ساخت این سریال آغاز می‌شود.

,

امید است که ساخت سریال با محتوای قیام خونین 19 دی به مرحله عمل برسد و پیش از آن که دشمن با تولید فیلم و سریال به تحریف این روز تاریخی بپردازد، کارگردانان و نویسندگان کشورمان با تولید اثری فاخر جوانان ایران اسلامی و قم  را از رشادت های جوانان سال 56 آگاه کنند.

,

سید احمد نجفی اردبیلی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه