اخبار داغ

سخنگوی کمیسیون آموزش در گفت و گو با دانا:

با وجود سند تحول و نقشه‌جامع نیازی به سند 2030 یونسکو نداریم/ وزیر آموزش و پرورش برای پاسخگویی به مجلس فراخوانده می شود/ 2030 زمینه ساز نفوذ در سیستم آموزشی است

با وجود سند تحول و نقشه‌جامع نیازی به سند 2030 یونسکو نداریم/ وزیر آموزش و پرورش برای پاسخگویی به مجلس فراخوانده می شود/ 2030 زمینه ساز نفوذ در سیستم آموزشی است
سخنگوی کمیسیون آموزش گفت: پس از اتمام بررسی برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی، از وزیر آموزش و پرورش می خواهد که به کمیسیون آمده و پاسخگوی نمایندگان در زمینه سند 2030 باشد، این اولین اولویت کمیسیون آموزش بعد از بررسی برنامه ششم خواهد بود.
[

حجت الاسلام علیرضا سلیمی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص سند 2030 اظهار داشت: در کشور ما هم سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش و هم نقشه جامع علمی تدوین و مورد تایید قرار گرفته است و مشخص نیست وزارت آموزش و پرورش بر چه اساسی اقدام به تهیه یک سند دیگر کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه جایگاه این سند میان اسناد آموزشی کشور مشخص نیست عنوان کرد: رهبر انقلاب بر پیگیری این دو سند تأکید فراوانی داشتند و اولویت نظام آموزشی کشور باید اجرای این دو سند باشد؛ چرا که در حال حاضر خلأی در سند تحول وجود نداشت که بخواهند سند دیگری را رونمایی کنند.

,

سخنگوی کمیسیون آموزش تصریح کرد: رو نمایی از سند 2030 که توصیه یونسکو است یعنی فراموش کردن و نادیده گرفتن زحمت های فراوانی که برای تدوین سند تحول بنیادین طی سال های گذشته کشیده شده است؛ لزومی ندارد ما گزارش مدارس و آموزش خود را به یونسکو بدهیم.

,

سلیمی با بیان اینکه تعهد دادن به یونسکو در امر آموزش بدون مصوبه مجلس شورای اسلامی خلاف اصل 77 قانون است عنوان کرد: نگرانی های جدی امروز میان کارشناسان و متخصصان امر آموزش به وجود آمده و مشخص نیست آقایان با چه کسانی مشورت کرده اند که به چنین نتیجه ای رسیده اند.

,

وی ضمن یادآوری هشدار های مقام معظم رهبری پیرامون نفوذ در کشور اظهار داشت یکی از زمینه های نفوذ قراردادها و تعهدات بین المللی است؛ همانگونه که FATF را در اقتصاد و IPC را در نفت امضا کردند به دنبال تصویب 2030 در بحث آموزش نیز هستند.

,

سخنگوی کمیسیون آموزش همچنین افزود: دغدغه هایی که این سند ایجاد می کند از سایر بخش ها کمتر که نبوده است هیچ بیشتر هم خواهد بود چرا که مقوله آموزش امری مهم در جامعه است.

,

سلیمی در پایان تاکید کرد: پس از اتمام بررسی برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی، از وزیر آموزش و پرورش می خواهد که به کمیسیون آمده و پاسخگوی نمایندگان در زمینه سند 2030 باشد، این اولین اولویت کمیسیون آموزش بعد از بررسی برنامه ششم خواهد بود.

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه