اخبار داغ

عضو مجلس خبرگان رهبری:

انقلاب اسلامی ایران مدیون و مرهون وجود با برکت حضرت معصومه ( س ) در قم بوده است

انقلاب اسلامی ایران مدیون و مرهون وجود با برکت حضرت معصومه ( س ) در قم بوده است
در قرن اخیر، حوزه علیمه قم مبداء انقلاب اسلامی بوده است، انقلابی که موجب بیداری اسلام شد و در واقع نقطه عطفی در تاریخ اسلام به وجود اورد همگی مرهون و مدیون حوزه علمیه ای است که به برکت وجود مرقد حضرت معصومه (س ) شکل گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس حضرت فاطمه معصومه (س) دخت امام موسی کاظم علیه الاسلام و خواهر بزرگوار حضرت امام رضا علیه السلام از جمله شخصیت‌های عالم و دانا در زمان خود بوده است که به دلیل شخصیت والای این بانوی بزرگوار به کریمه اهل بیت شهرت یافته اند. مرقد مطهر این بانوی بزرگ  اسلام در شهر مقدس قم تدفین شده است و بنا به روایاتی وی در مسیر دیدار برادر بزگوارش به سمت خراسان به دلیل بیماری به معبود ازلی شتافته است. گزارشی از ویژگی‌ها شخصیت این بانوی بزرگوار تهیه کرده‌ایم:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

, ,

 

,

آیت‌الله محسن حیدری، مدرس حوزه و دانشگاه، در گفت و‌گو با خبرنگار طنین یاس، به نبوغ و طهارت حضرت فاطمه معصومه ( س ) اشاره کرد و گفت: حضرت فاطمه معصومه یک انسان مافوق بود و در خانواده ای متولد شده بود که سرچشمه امامت و ولایت بوده است و از همان دوران کودکی نبوغ و عصمت و طهارت در این بانوی بزرگ دیده می‌شد.

,

عضو شورای مجلس خبرگان رهبری، به نبوغ و علم بالای این بانوی بزرگ اسلام اشاره کرد و افزود: در زمان کودکی این خانم وقتی جمعی از شیعیان دیار قم برای دیدار با امام معصومشان حضرت موسی کاظم ( ع ) آمده بودند و موفق به دیدار نشده بودند سوالات خود را از این دختر کم سن و سال می‌پرسیدند و این نشان از نبوغ و دانایی این خانم است که در وصف ایشان پدر بزرگوارشان امام موسی کاظم فرمودند: فداها و ابوها یعنی من فدای این دختر شوم.

,

وی ادامه داد: شخصیت حضرت فاطمه معصومه ( س ) آنقدر بزرگ و مهم است که سال‌ها قبل از ولادت این کریمه اهل بیت، امام صادق علیه السلام بنا بر روایتی در مورد شخصیت ایشان پیشگویی کرده بودند که جیگرگوشه ای از من به نام فاطمه در قم دفن می‌شود و کسی که او را زیارت کند بهشت برین بر او واجب می‌شود که این عظمت این کریمه اهل بیت را می‌رساند.

,

امام جمعه موقت اهواز ، انقلاب اسلامی در عصر معاصر را مدیون و مرهون وجود این بانوی بزرگ داسنت و اظهار کرد: در قرن اخیر، حوزه علیمه قم مبداء انقلاب اسلامی بوده است، انقلابی که موجب بیداری اسلام شد و در واقع نقطه عطفی در تاریخ اسلام به وجود اورد همگی مرهون و مدیون حوزه علمیه ای است که به برکت وجود مرقد حضرت معصومه (س ) شکل گرفت.

,

حرکت عظیم حضرت معصومه همانند حضرت زینب ( س ) در مسیر ولایت و عشق به برادر

, حرکت عظیم حضرت معصومه همانند حضرت زینب ( س ) در مسیر ولایت و عشق به برادر ,

این مدرس حوزه و دانشگاه ، به ولایت پذیری این بانو در مسیر اسلام اشاره کرد و افزود: حضرت فاطمه معصومه در مرحله بالایی از عصمت و طهارت قرار داشت و همه علم لدنی خود را دایه دار ولایت مداری می‌دانستند و این بانو چه در زمان پدر و چه برادرش همچون پروانه ای در اطراف شمع ولایت بوده اند و در نتیجه همین ولایت مداری و به عشق دیدن برادرش که ولی خدا بود در مسیر خراسان به علت بیماری وفات نمودند. حضرت فاطمه معصومه عملا نقشی شبیه به بانوی مصیب دیده کرببلا خانم حضرت زینب ( س ) داشتند که در مسیر دفاع از ولایت و همراهی برادرش ذره ای از حمایت و عشق و علاقه  این دو بانو کاسته نشد.

,

حیدری تصریح کرد: طهارت نفسانی و حجاب کامل یکی از صفات والای دختر امام موسی کاظم ( ع ) بوده است که این صفت نیکو باید همواره الگویی برای دختران جامعه امروزی باشد.

,

عبدالحسین پازوکی، در گفت و‌گو با خبرنگار طنین یاس، عالمه بودن حضرت فاطمه معصومه ( س ) را یکی از خصلت‌های بارز این بانو برشمرد و گفت: علم به ولایت مداری و دانش افزون در موضوعات روز آن زمان باعث شده بود تا این بانوی مکرمه در نزد شیعیان آن زمان از جایگاه رفیعی برخوردار شود و همواره در طول زندانی شدن امام در زندان هارون الرشید، تبلیغ دین و جوابگویی به شبهات و سوالات مردم توسط کریمه اهل بیت حضرت معصومه ( س ) صورت بگیرد.

,

وی ادامه داد: متاسفانه خیلی ازعموم مردم به خصوص بانوان جامعه از ویژگی‌های شخصیتی این بانوی دارای نبوغ و طاهر آگاهی چندانی ندارند و نقش رسانه‌ها در این زمینه نقش بسیار مهم و حائز اهمیت می‌باشد که در کنار نشان دادن مراسمات رحلت و ولادت این بانو به ویژگی‌های منحصر به فرد ایشان هم بپردازند.

,

الگو برداری از این بانوی بزرگ کمتر در بین دختران جامعه ما رواج یافته است

, الگو برداری از این بانوی بزرگ کمتر در بین دختران جامعه ما رواج یافته است,

این محقق علوم دینی تصریح کرد: متاسفانه امروزه الگوی خیلی از دختران جوان و نوجوان جامعه ما رفتارهای غرب گرایانه شده است در حالی که ما اسلامی را داریم و به آن افتخار می‌کنیم که در قلب آن دختری ولادت یافته است که سرمنشاء بسیاری از کرامات و صفات نیکو و تربیت یافته مکتب اهل بیت است که الگو برداری از این بانوی بزرگ کمتر در بین دختران جامعه ما رواج یافته است.

,

پازوکی خاطرنشان کرد: وقتی زندگی این کریمه اهل بیت را مطالعه می‌کنیم به بزرگی و مسئولیت پذیری ایشان در برابر دفاع از اسلام و ولایت بر می‌خوریم که نشان از بینش و درک والای حضرت در زندگی دارد در حالی که امروزه زنان و دختران جامعه ما در برابر نفوذ دشمن باید از خود مقاومت و ایستادگی بیشتری نشان دهند تا نگذارند عصمت فاطمی خدای نارکده خدشه دار شود.

,

وی قیام حضرت معصومه ( س ) را تقویت حکومت تشیع برشمرد و افزود: قیام حضرت معصومه به سمت دیار خراسان در واقع موجب تقویت حکومت تشیع گردید و نبوغ و علم والای این بانو در پاسخ دهی به شبهات و سوالات بی تاثیر با این موضوع نبوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه