اخبار داغ

رئیس شورای شهر کرمان:

معضلات میدان میوه و تره بار در حال بررسی است/مسئولین برای حل و فصل مشکلات همگام نیستند

معضلات میدان میوه و تره بار در حال بررسی است/مسئولین برای حل و فصل مشکلات همگام نیستند
مشرفی رئیس شورای شهر کرمان در این رابطه بیان داشت: این مسئله در کمیسیون خدماتی شهری شورا در حال بررسی است و به محض اینکه به نتیجه برسد آن را به اطلاع مردم کرمان خواهیم رساند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  آرمان کرمان؛ توزیع میوه بی کیفیت ، دخالت دلالان و اتباع بیگانه در خرده فروشی و تعیین قیمت میوه، رعایت نکردن بهداشت و نظافت از معضلات بزرگ این میدان در کلان شهر کرمان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آرمان کرمان,

میدان میوه و تره بار کرمان همچنان با مشکلات فوق دست و پنجه نرم می کند و هر بار که به مسئولین مراجعه می کنیم هر کدام نظری می دهند و متاسفانه همگی همگام و واحد نیستند.

,

معضلات میدان میوه و تره بار کرمان در حال بررسی است

, معضلات میدان میوه و تره بار کرمان در حال بررسی است,

مشرفی رئیس شورای شهر کرمان در این رابطه بیان داشت: این مسئله در کمیسیون خدماتی شهری شورا در حال بررسی است و به محض اینکه به نتیجه برسد آن را به اطلاع مردم کرمان خواهیم رساند.

,

ایجاد 6 بازارچه دائمی میوه برای دسترسی بهتر مردم

, ایجاد 6 بازارچه دائمی میوه برای دسترسی بهتر مردم,

علی بابایی شهردار کرمان هم در این رابطه گفت: با هدف توزیع مناسب میوه‌ و تره‌بار در سطح شهر، 6 بازارچه‌ی دائمی میوه و تره‌بار و بازارچه‌ی ماهی در شهر کرمان ساخته می‌شود.

,

وی با بیان اینکه در یکی از جلسات اخیر شورای اسلامی شهر از مسئولان صنف دعوت کردیم و تعهد داده‌اند ظرف یک‌ماه آینده موارد مدنظر را اصلاح کنند، تصریح کرد: در غیر این صورت، شهرداری با هماهنگی شورا، حتی مدیریت و امور اجرایی را از آن‌ها گرفته و خودزیر نظر سازمان میادین و میوه و تره‌بار شهرداری، مدیریت مجموعه را به عهده خواهد گرفت.

,

بابایی در مورد برنامه‌ی شهرداری برای ساخت چند میدان میوه و تره‌بار در شهر گفت: برای این منظور چهار نقطه از شهر برای دست‌رسی آسان مردم به میوه و تره‌بار و مواد پروتئینی و تنظیم قیمت آن‌ها در سطح شهر، جلوگیری از ترافیک در برخی نقاط شهر، جانمایی و تحویل زمین انجام و نقشه‌ها آماده شده، تاییدیه‌ی نقشه‌ها و صدور پروانه‌ها هم انجام شده است.

,

وی افزود: قرارمان این بود که حداقل یکی از این بازارچه‌های میوه و تره‌بار را تا عید نوروز راه‌اندازی کنیم؛ اما اگر تا این زمان هم راه‌اندازی نشود، ایرادی ندارد، چون هدف ما ایجاد یک سازه‌ی موقت نیست و می‌خواهیم یک مرکز دائمی ساخته شود.

,

شهردار کرمان خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذار این بازارچه‌ها از تهران آمده و قرار است در شش نقطه از شهر بازارچه‌های میوه و تره‌بار ایجاد کند که تاکنون چهار نقطه قطعی شده است.

,

بابایی تاکید کرد: یکی از اهداف اصلی ما در ایجاد این بازارچه‌ها توزیع مناسب میوه و تره‌بار با قیمت مناسب و یکسان با ورودی جاده‌ی ماهان است.
وی افزود: زمین و پروانه‌ی این طرح از شهرداری و ساخت‌وساز و بهره‌برداری از آن متعلق به سرمایه‌گذار است.
شهردار کرمان هم‌چنین از مذاکره با سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای راه‌اندازی بازارچه‌ی ماهی در شهر کرمان خبر داد.

,
,
,

بابایی در مورد سامان‌دهی کارگران افغانی میدان میوه و تره‌بار گفت: مدیریت این مجموعه از سال‌ها قبل به صنف میوه‌فروشان واگذار شده و شهرداری فقط نقش نظارتی دارد.
وی افزود: در هفته‌های اخیر هم تعداد زیادی از اتباع افغانی را با هماهنگی استانداری جمع‌آوری کردیم.
شهردار کرمان خاطرنشان کرد: برخورد با اتباع افغانی در دستور کار شهرداری آن هم به‌تنهایی نیست و باید از مجاری قانونی خودش و با هم‌کاری سایر دستگاه‌های ذی‌ربط پی‌گیری شود.

,
,
,

با تاسیس دومین میدان میوه و تره بار و ایجاد رقابت روابط بهتری ایجاد می شود

, با تاسیس دومین میدان میوه و تره بار و ایجاد رقابت روابط بهتری ایجاد می شود,

عباس علی عربپور معاون بازرگانی نیز در این رابطه گفت : با توجه به اینکه یک چهارم باغات در استان کرمان وجود دارد و  این استان به عنوان  قطب کشاورزی در سطح کشور محسوب می شود  و این برای ما مایه افتخار است که  جهادکشاورزی شمال و جنوب داریم .

,

وی افزود:  از لحاظ موقعیت جغرافیایی این نعمت خدادادی به ما داده شده و همه ما مسئولین باید از این نعمت بهره وری خوبی داشته باشیم .

,

معاون بازرگانی کرمان در رابطه با نظارت این ارگان بر میادین میوه و تره بار ادامه داد: ما همیشه این مسائل را رصد کرده ایم و سازمان های متولی زیادی نیز در بحث کاری داریم .

,

عربپور بیان داشت: بهداشت و تمیزی این میادین به عهده مرکز بهداشت می باشد ولی متاسفانه گاهی اوقات هماهنگی بین دستگاه ها وجود ندارد و این عرف شده که هر کس وظیفه خود را انجام داد باید اکتفا کند و دیگر پاسخگو نباشد اگر فرض بر این بدانیم دستگاهی کار خود را خوب انجام نداده دستگاه همراه باید او را ارشاد کند نه برخورد.

,

وی پیشنهاد کرد : اگر یک میدان میوه و تره بار دیگر تاسیس نماییم یک بحث رقابتی همراه با ساماندهی و روابط بهتری خواهد بود.

,

عربپور عنوان کرد : اگر میادین  میوه و تره بار به شرکت خصوصی واگذار  شود مشکلات بر طرف خواهد شد.

,

و این در حالیست که ما می گوییم همین میدان میوه و تره باری که وجود دارد به دست یک شرکت خصوصی اداره می شود که این همه مسائل  و مشکلات دارد.

,

کنترل بر بازار باید به صورت الکترونیکی انجام شود نه فیزیکی

, کنترل بر بازار باید به صورت الکترونیکی انجام شود نه فیزیکی,

وی در رابطه با نوسانات قیمت میوه در بازار به خبرنگار ما گفت: چندگانگی قیمت را در بازار داریم که یک تیم از نماینده اتاق اصناف، فرمانداری، جهادکشاورزی،  اتحادیه اصناف واتحادیه میدان میوه و تره بار بر آن نظارت دارند.

,

معاون بازرگانی کرمان با تاکید بر اینکه  مکانیزم شدن در سطح ملی در این جا مغفول مانده است ، ابراز داشت: باید روزانه میزان تولید، بارگیری و مصرف رصد شود آن هم به صورت الکترونیک که متاسفانه تنها به اطلاعات خود اکتفا می کنیم .

,

عربپور گفت: باید از صفر تا صد میوه رصد شود که از کجا ، به چه صورت و با چه قیمتی وارد بازار می شود که اگر این موارد به طور روزانه در سیستم ثبت شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و ساماندهی و قیمت واقعی به دست مردم  می رسد.

,

وی اذعان داشت: با توجه به اینکه 23 هزار واحد صنفی در کرمان وجود دارد و از جایگاه خاصی در بین مردم برخودار هستند ، باید از بحث فیزیکی خارج شوند و کنترل ها به صورت الکترونیکی ضبط و ثبت شود.

,

عربپور افزود: بخش بازرسی از قیمت گذاری جداست و اگر نوسانی در قیمت ها ایجاد شود کمیته نظارت تشکیل شده و با توجه به اینکه بعضی از میوه ها خراب  و دور ریز دارد رصد می شوند.

,

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه حرف تا عمل فاصله زیادی دارد ، خاطرنشان کرد: ما هنوز نتوانستیم برای صنوف شهرک هایی ایجاد کنیم در مرحله اجرا رها می شود در جلسه ایده ها و پردازش خوب است ولی در هنگام اجرا به خاطر برخی از مسائل مثل زیرساخت ها به مشکل و تاخیر بر می خوریم.

,

*گفتنی است این خبر همچنان موردپی گیری و بررسی می باشد.

,

گزارش از : مهین نامجو خبرنگار

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه