اخبار داغ

در سالروز شهادت حضرت معصومه(س)؛

معصومیت کریمه اهل بیت(ع)در کمترین فاصله با ائمه معصومین (ع) قرار دارد

معصومیت کریمه اهل بیت(ع)در کمترین فاصله با ائمه معصومین (ع) قرار دارد
کسی سراغ نداشته که از حضرت فاطمه معصومه(س) گناه کبیره و یا صغیره سر بزند به همین دلیل هم لقب معصومه بر ایشان نهاده شده تا جایی که معصومیت این بانوی گرانقدر در کمترین فاصله با ائمه معصومین (ع) قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گوهرشادنیوز، معصومه(س) ضریت بالاى ارادت به ولایت است، معصومه، قصه بلند مدینه تا مشهد است. در سالروز رحلت جانگذاز حضرت فاطمه معصومه(س) کریمه اهل بیت(ع) و خواهر بزگوار امام رضا(ع) مناسب دیدیم تا گذری گوتاه بر زندگی پر از برکت ایشان داشته باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گوهرشادنیوز,

چرا به ایشان فاطمه معصومه می گویند؟

, چرا به ایشان فاطمه معصومه می گویند؟, چرا به ایشان فاطمه معصومه می گویند؟,

معصوم به کسی گویند که هیچ گناه کبیره و صغیره ای از وی سر نزده باشد و معصومیت حضرت فاطمه معصومه(س) نیز به همین جهت است که کسی سراغ نداشته که از ایشان گناه کبیره و یا صغیره سر بزند به همین دلیل لقب معصومه بر ایشان نهاده شده تا جایی که معصومیت این بانوی گرانقدر در کمترین فاصله با ائمه معصومین (ع) قرار دارد.

,

تنها خواهر تنی امام رضا(ع)

, تنها خواهر تنی امام رضا(ع), تنها خواهر تنی امام رضا(ع),

حضرت فاطمه معصومه(س) 25  سال بعد از ولات امام رضا(ع) به دنیا آمدند و پس از شهادت امام موسی کاظم (ع) به دست هارون عباسی (لعنه الله علیه) امام هشتم سرپرستی ایشان را عهده دار شدند به بیانی دیگر حضرت معصومه از سالگی 6 و7 سالگی تحت حمایت بردار بزرگوارشان قرار گرفتند.

,

به واقع باید حضرت معصومه (س) تنها خواهر تنی امام رضا (ع) است به عبارتی امام هشتم (ع) با سایر خواهران و برادران از سمت مادر تفاوت دارند، فقط حضرت معصومه و امام رضا(ع) با وجود 25 سال تفاوت سنی با ایشان تنی محسوب می شوند.

,

درجات علمی کریمه اهل بیت(ع) و شباهت مبارزاتی ایشان با حضرت زینب(س)

, درجات علمی کریمه اهل بیت(ع) و شباهت مبارزاتی ایشان با حضرت زینب(س) , درجات علمی کریمه اهل بیت(ع) و شباهت مبارزاتی ایشان با حضرت زینب(س) ,

ایشان در بین 38 فرزند امام موسی بین جعفر(س) بعد امام هشتم(ع) از بالاترین درجات معنوی برخوردار بوده اند مقام علمی و ایمانی ایشان به قدری بالا بود که در غیاب پدر بزرگوارشان، پاسخگوی پرشش های و استفتائات مردم بودند.

,

ایشان به لحاظ روحیه مبارزاتی شان شباهت بسیاری به حضرت زینب(س) داشته اند. این تشابه رفتاری حضرت را برجسته کرده به طوری که هنگام مهاجرت به سمت ایران، محور این کاروان بوده و هدایت آن را عهده دار بودند.

,

 

,

کرامات حضرت معصومه(س)

, کرامات حضرت معصومه(س), کرامات حضرت معصومه(س),

ایشان چه در زمان حیات وچه بعد از آن نمادی از کرامات معصومین به شمار می روند ایشان در حل مشکل مردم بدون هیچ چشم داشتی تلاش می نمودند. در واقع این بانوی کریم نه، بواسطه لطفی که در حق ایشان شده بود کاری برای کسی انجام می دادند بلکه بدون دریغ و چشم داشت در حق همه احسان ونیکی می نمودند به هین جهت این بانوی گرامی را کریمه اهل بیت می خوانند.

,

کرامات ایشان حتی بعد از رحلت همچنان در حق مردمی که متوسل می شوند ادامه داشته و دارد مستندات فراوانی وجود دارد که بیانگر این مطلب است که در طول تاریخ علمایی بسیاری پاسخ مشکلات و مسائل علمی و معنوی خود را با توسل به این بانوی گرامی دریافت می گردند.

,

رحلت غریبانه ایشان در شهر قم

, رحلت غریبانه ایشان در شهر قم, رحلت غریبانه ایشان در شهر قم,

یک سال بعد از هجرت برادر، حضرت معصومه (س) به شوق دیدار برادر و ادای رسالت زینبی و پیام ولایت به همراه عده اى از برادران و برادرزادگان به طرف خراسان حرکت کرد و در هر شهر و محلى مورد استقبال مردم واقع مى شد.

,

آنچه به طور دقیق و خاص در مورد ایشان برای ما ایرانیان ثبت شده، مربوط به حضور 17 روزه این بانوی گرامی در قم می باشد تحمل تلخیها و مرارت های فراوان طول سفر و افزون بر آن مشاهده شهادت برادران و یاران امام هشتم(ع) بیماری سختی را برای ایشان رقم زد به گونه ای که به ناچار در قم اقامت گزیدند اما آنچه محرز است با وجود بیماری سختی که بر ایشان مستولی شده بود لجظه ای نماز و عبادت را ترک نمی کرده و به اصطلاح جانماز عبادت ایشان جمع نمی شد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه