اخبار داغ

تجلی اقتصاد مقاومتی با دستان پینه بسته کشاورزان جنوبی

تجلی اقتصاد مقاومتی با دستان پینه بسته کشاورزان جنوبی
کشاورزان رودباری با دستهای پینه بسته ی خود جانانه در میدان تولید و شکوفایی اقتصاد ایستاده و آستین عمل خود را برای تحقق اقتصاد مقاومتی در این منطقه بالازده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از”رودبار ما“، اقتصاد مقاومتی به معنی وابسته بودن به تولید داخلی و قطع رابطه با دشمنان کشورمان است و اجرای این برنامه  جز با حمایت از تولیدکننده داخلی و قشر مستضعف مقدور نیست و باید از ظرفیت های بخش کشاورزی برای رشد و توسعه اقتصادی کشور به بهترین شکل ممکن بهره برد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودبار ما,

درایران ۹۵درصد بخش کشاورزی خصوصی است وبا تقویت این بخش مبتنی بر افزایش تولید محصولات از طریق حمایت دولت وجلوگیری از واردات بی رویه ،می توان به اقتصا د مقاومتی در این بخش عینیت بخشید.

,

یکی از این محصولات گندم است که از دیرباز به طور مستقیم و غیرمستقیم با زندگی روزمره مردم عجین شده و درهم آمیخته است.نان قوت غالب جهانیان از جمله ما ایرانیان است و تامین آن در زمره اولین اولویت های جوامع بشری به شمار می آید.

,

مردم شهرستان رودبارجنوب نیز  به دلیل داشتن خاک حاصلخیز ،از دیرباز به کشت این دانه با ارزش رو آورده اند، این روزها نیز مشغول کشت وآبیاری این محصول پر طرفدار هستند.

,

کشاورزان رودباری با دستهای پینه بسته ی خود جانانه در میدان تولید و شکوفایی اقتصاد ایستاده اند و آستین عمل خود را برای تحقق اقتصاد مقاومتی در این منطقه بالازده و ۱۷ هزار هکتار از زمین های کشاورزی خود را به کشت گندم اختصاص دادند آنها با این کار گامی موثر در تحقق اقتصاد مقاومتی برداشتند.

,

طبق دستور رهبر معظم انقلاب حمایت از کشاورزی یکی از ارکان اصلی اقتصادمقاومتی به حساب می آید کشاورزی در واقع بزرگ‌ترین ظرفیت کشور برای خروج از مشکلات اقتصادی محسوب می‌شود و برای بکارگیری از فرصت های اقتصادی نهفته در روستاها باید کشاورزان را با پرداخت تسهیلات ، ایجاد یک انبار بزرگ ذخیره گندم و  کارخانه آرد در این شهرستان حمایت کرد.

,

این قشر زحمت کش طلایه‌داران عرصه اقتصاد مقاومتی هستند و باید حمایت‌های لازم از آنها صورت گیرد تا به ادامه روند کاری خود دلگرم باشندفعال کردن صنایع جانبی و تبدیلی باعث توسعه اقتصاد مقاومتی وایجاد اشتغال جوانان نیز می شود و استفاده از توان بالقوه کشاورزان پیشرو در منطقه می تواند نقش مهمی در افزایش بهره وری در این مناطق و تبدیل کشاورزی از حالت معیشتی به کشاورزی پیشرفته و اقتصادی داشته باشد.

,

همانطور که از بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) برمی آید اقتصاد مقاومتی می تواند راهکاری برای برون رفت از مشکلات اقتصادی کنونی در جامعه باشد ؛ از این رو دولت بایستی با برنامه ریزی درست در راستای اقتصاد مقاومتی حرکت کند  و با تقویت کارآفرینی در کشور، استفاده‌ى حداکثرى از زمان، منابع و امکانات  و اجرای کامل اقتصاد مقاومتی گامی در جهت بهبود اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم محروم این منطقه بردارد چرا که اقتصاد مقاومتی بنیان های علمی برای گذر از مشکلات و ساختن اقتصادی پویا را داراست و بنا به فرموده رهبر گرانقدرمان معیار همه‌ی کارهای اقتصادی، فعّالیّتهای اقتصادی ما بایستی برنامه‌ی عظیم و همه‌جانبه‌ی اقتصاد مقاومتی باشد.

,

شهرستان رودبار جنوب با جمعیتی بالغ بر ۱۲۰هزارنفر در ۳۳۰کیلومتری جنوب استان کرمان واقع شده است که شغل ۹۰درصد مردم آن کشاورزی و دامپروری است.

,

یاداشت از: ثنا رودباری

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه