اخبار داغ

وقتی امید به ماندن در دل روستائیان زنده می شود

ساخت یک جاده روستایی در باشت، مردم را از شهر به روستا بازگرداند + تصاویر

ساخت یک جاده روستایی در باشت، مردم را از شهر به روستا بازگرداند + تصاویر
با احداث جاده روستایی، امید به ماندن در دل روستائیان کوه دهک از توابع شهرستان باشت زنده شد و مردم بار دیگر به روستا برگشتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از باشت نیوز، کاهش آمار جمعیت روستایی و افزایش حاشیه‌نشینی در شهرها علت و معلولی هستند که برای حل هر یک از این مشکلات باید ریشه آن را در توسعه روستاها و زرق‌ و برق شهرها جستجو کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, باشت نیوز,

روستاهایی که به دلیل عدم امکانات و خشکسالی های اخیر، هر روز از تعداد ساکنانشان کاسته می شود و به سمت شهرها کوچ می کنند.

,

در این بین، هنوز و پس از سالهای از انقلاب روستاهایی در کشور پیدا می شود که به کلی فراموش شده هستند و از کوچکترین امکانات اولیه برای زندگی هنوز که هنوز است محروم اند.

,

 

,

, , ,

, , ,

, , ,

کوه دهک علیا، امیرگپی و کوه دهک سفلی سه روستای فراموش شده ای در شهرستان باشت هستند که با توجه به فاصله 15 کیلومتری تا مرکز شهر از ابتدایی ترین امکانات محروم بودند.

,

این روستاها در بلندای کوهی به نام دهک قرار دارند که تا چندی پیش از نعمت جاده دسترسی محروم بود و روستائیان برای بردن مایحتاج زندگیشان به وسیله چهارپایانی نظیر الاغ و گاهی هم با دست مسیر سخت کوهستانی تا روستا را طی می کردند.

, .,

 

,

, , ,

, , ,

 

,

ولی هم اکنون به واسطه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تلاش های غلامرضا تاجگردون نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی این سه روستا دارای جاده دستری مناسب هستند.

,

 

,

, , ,

جاده ای که به قول مردم این روستاها، با آمدنش برکت و رونق را به روستا آورد.

,

 

,

, , ,

, , ,

شروع عملیات اجرایی طرح احداث جاده بین مزارع کوه دهک به طول چهار کیلومتر به هدف دسترسی آسان مردم سه روستای کوه دهک علیا، امیرگپی و کوه دهک سفلی در دهه فجر سال 93 کلنگ زنی شد و مهر 94 به طور موقت مورد بهره برداری قرار گرفت.

,

این روستاها که روزگاری به دلیل عدم وجود کوچکترین امکانات، کم کم خالی از سکنه شده بودند امروزه با احداث این جاده دسترسی بار دیگر مردم به روستاهایشان بازگشتند و رونق یکبار دیگر به روستا آمد.

,

 

,

, , ,

, ,

خدمت رسانی به روستانشینان کوه دهک تنها به جاده دسترسی ختم نشد و با حمایتهای دولت و اداره جهاد کشاورزی شهرستان باشت در طرح وسیعی درخت کاری به صورت دیم در گوشه و کنار روستای کوه دهک آغاز شده است.

,

بهمن زارع پور مدیر عامل شرکت تعاونی باغ کوهستان شهرستان باشت در این رابطه گفت: در سال‌جاری 30 هکتار از اراضی دیم روستای کوه دهک به کشت انگور و انجیز دیم تخصیص یافته است.

, .,

وی با بیان اینکه در این سطح مقدار 8 هزار نهال دیم کاشته شده است، افزود: از این مقدار 6 هزار نهال انگور دیم و 2 هزار نهال انجیر دیم بوده است.
 

,
,

, , ,

, , ,

, , ,

 

,

با احداث جاده دسترسی و کاشت درختان دیم یکبار دیگر رفت و آمدها روستا رونق گرفت و شور و نشاط و امید به زندگی در بین روستائیان زنده شد.

,

 

,

, , ,

, , ,

 

,

لازم به ذکر است که هم اکنون این سه روستا از نمعت آب، برق، گاز، تلفن، سیرویس های بهداشتی و حمام محروم بوده است که می طلبد مسئولان جهت رفاه حال این عزیزان روستایی تمهیدات لازم را جهت رفع این کمبودات به کار ببرند.

, .,

 

,

گزارش از فاضل کامران

, گزارش از فاضل کامران,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه