اخبار داغ

کارگران کارخانه تعطیل شده سامان کاشی:

20 ماه حقوق نگرفته‌ایم/ تامین اجتماعی 13ماه بیمه بیکاری را نداده است/بعضی کارگران تا سر حد خودکشی رفته‌اند

20 ماه حقوق نگرفته‌ایم/ تامین اجتماعی 13ماه بیمه بیکاری را نداده است/بعضی کارگران تا سر حد خودکشی رفته‌اند
امروز تجمع دیگری از کارخانه سامان کاشی مقابل اداره تامین اجتماعی استان لرستان انجام شد که در این ماه پنجمین تجمع اعتراضی کارگران هست و در کل بیستمین تجمع اعتراضی.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کار ایرانی، کارخانه سامان کاشی بروجرد به دلایل مختلف از جمله ضعف مدیریت، عدم توان پرداخت سود تسهیلات و رکود بازار مسکن،  8 ماه است که تعطیل شده است و به حقوق کارگران توجهی نمی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کار ایرانی, کار ایرانی,

 

,

یکی از کارکنان این کارخانه گفت: سامان کاشی بروجرد 450 نفر کارگر دارد که اکنون با تعدیل ها و بازنشستگی ها به 250 نفر رسیده اند و حقوق هیچ کدام 20 ماه است که پرداخت نشده است.

,

 

,

صادق قاسمی اظهار کرد: تعداد کارگران کارخانه تعدیل شد اما به کار آنها اضافه شد چرا که مدیران کاری که 450 نفر باید انجام می دادند را برای صرفه جویی در هزینه ها به 250 نفر سپردند و بیش از توان آنها از کارگران استفاده کردند.

,

 

,

قاسمی افزود: کارگران کارخانه سامان کاشی با نماینده مجلس، مدیران استان و... جلسه داشته اند اما هیچ کدام از این جلسات منجر به احقاق حقوق آنها نشده است و در حال حاضر وضعیت مالی و روحیه کارگران بسیار وخیم است به طوری که چندی پیش یکی از آنها قصد خودکشی داشت.

,

 

,

وی ادامه داد: علاوه بر تمام این مشکلات سازمان تامین اجتماعی هم به وظیفه خود عمل نکرده و 4 ماه است 13 ماه است که بیمه کارگران را نمی پردازد و دلیل تجمع امروز کارگران مقابل سازمان تامین اجتماعی استان هم همین بوده است که منجر به اعتراضات خشن و شکستن شیشه تامین اجتماعی شده است.

,

 

,

در ادامه عباس گاتله یکی دیگر از کارکنان این کارخانه اذعان کرد: دلیل عمده تعطیلی کارخانه مدیریت است چرا که اکنون پس از این وضع بسیار وخیم کارگران هیچ واکنشی نشان نداده است و در تهران زندگی آرام خود را پی گرفته است و برای احقاق حقوق کارگران تلاشی نمی کند.

,

 

,

وی افزود: یکی از مشکلات عمده تولید در ایران مسائل بانکی است چرا که سود تسهیلات بسیار بالاست و کمتر کارخانه و شرکت و واحد تولیدی هست که بتواند از پس پرداخت آن بر بیاید و بتواند کارخانه خود را نجات دهد.

,

 

,

وی اظهار کرد: اکنون کارخانه به سازمان تامین اجتماعی 4 میلیارد بدهکار است و به کارکنان هم 4 میلیارد و این مسئله باعث شد که استانداری قول تسهیلات 30 میلیاردی را به کارخانه بدهد اما از آن هیچ خبری نشد.

,

 

,

وی تصریح کرد: زمانی شهر بروجرد 60 درصد صنایع استان لرستان را به خود اختصاص داده بود اما اکنون به 10 درصد کاهش پیدا کرده است و وضعیت اقتصادی وخیمی را می گذراند.

,

 

,

گاتله گفت: اکنون کارخانه با 3 شیفت 8 نفره اداره می شود که این 3 شیفت هم صرفا برای مراقبت و حراست از دستگاه ها در آنجا حضور دارند وهیچ تولیدی در کارخانه صورت نمی گیرد.

,

 

,

وی اضافه کرد: با اینکه کارگران کارخانه سامان کاشی به اداره کار شکایت کرده اند اما هیچ اثری نداشته و هیچ فرد یا ارگانی فریاد رس کارگران مظلوم و زحمتکش سامان کاشی که شغلشان جزء مشاغل سخت محسوب می شود نیست.

,

 

,

گفتنی است جلسات مختلفی برای اعطای حقوق کارگران سامان کاشی در نهادهای مختلف برگزار شده است اما هیچ کدام ثمر بخش نبوده و تا جایی پیش رفته که رسانه های مختلف به آن پرداخته اند اما خبری از کمک به کارگران نشده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه