اخبار داغ

یخچال نه پله در حال آب شدن؛

حال ناخوش این روزهای یخچال تاریخی نه پله ارومیه

حال ناخوش این روزهای یخچال تاریخی نه پله ارومیه
یخچال نه پله ی ارومیه یکی از آثار تاریخی با ارزش متعلق به دوران قاجار این روزها در میان بی مهری مسئولین میراث فرهنگی حال روز خوشی ندارد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سیلوانا نیوز،یخچال قدیمی و تاریخی نه  پله ارومیه که بعدا به خانه آبگینه ی شهر تعییر نام داد متعلق به دوران قاجار ودر ابتدای محله قدیمی عسگر خان واقع شده است این آثار با ارزش در سال 1380 به عنوان یک اثر ملی به ثبت رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سیلوانا نیوز,

یخچال نه پله به علت فرم خاص و منحصر به فرد خود و همچنین نوع مصالح به کار رفته در آن سالانه میزبان گردشگران زیادی از نقاط مختلف کشور میباشد تا مسافران با دیدن آثار تاریخی شهر پی در فرهنگ وآداب رو سوم مردم آن شهر ببرند.

,

محیط دنج و مکانی آرام این آثار را تبدیل به اولویت اول مسافران و گردشگران کرده است اما متاسفانه در ماه های اخیر این اثر ملی حال روز خوشی ندارد و در سایه ی بی مهری مسئولین میراث فرهنگی به فراموشی سپرده شده است و دیگر کسی نیست که به داد آن برسد.

,

تعطیلی مطلق این اثر ملی و شکستن تابلوی مشخصات آن هر روز نظر هر بیننده و گردشگری را به خود جلب میکند زیرا حفظ آثار تاریخی یک شهر در مقطع کنونی به جهت شناخت نقش و جایگاه در تاریخ گنجینه ای ارزشمند به حساب می آید که این امر همت والای مسوئلین میراث فرهنگی در حفظ و نگهداری از آن را می طلبد.

,

اما سوال اینجاست که چرا باید بنایی که بازگو کننده تاریخ و فرهنک دوران پر افتخار یک جامعه است و از نظر گردشگری و میراث فرهنگی میتواند آینده ای روشن برای منطقه باشد این چنین مورد بی توجهی قرار گیرد زیرا آیندگان نیز نیازمند این میراث ارزشمند و گرانبها هستند تا از آن بهره لازم را ببرند .

,

DSC07203 8e164

, DSC07203 8e164,

DSC07202 d4ec2

, DSC07202 d4ec2,

DSC07192 52104

, DSC07192 52104,

انتهای پیام/رض

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه