اخبار داغ

گزارش ویژه؛

جدال دشوار تراکتورسازان در خانه قهرمان بی‌‌نشان/ راه صدر از رود کارون می‌گذرد

جدال دشوار تراکتورسازان در خانه قهرمان بی‌‌نشان/ راه صدر از رود کارون می‌گذرد
تراکتورسازان در نخستین بازی خود در نیم‌فصل دوم لیگ شانزدهم درحالی میهمان مدافع عنوان قهرمانی خواهند بود که برای بازگشت به صدر جدول مسابقات محکوم به پیروزی برابر حریف جنوبی خود هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، در آغاز نیم‌فصل دوم لیگ برتر فوتبال موسوم به جام خلیج همیشه فارس فردا پنجشنبه - 23 دی ماه - تیم‌های استقلال خوزستان و تراکتورسازی تبریز یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته شانزدهم این رقابت‌ها را برگزار می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

این دیدار از ساعت 15:30 در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار می‌شود و قضاوت آن را احمد صالحی به همراه سعید قاسمی و مهدی شفیعی بر عهده خواهند داشت.

,

قهرمان نشانی از قهرمان ندارد

,

استقلال خوزستان (میزبان): استقلال خوزستان که مدافع عنوان قهرمانی دوره جاری لیگ برتر فوتبال است، هیچ نشانی از تیم فصل قبل خود یا به عبارتی دیگر تیم قهرمان ندارد و تا به اینجای کار نتایج سینوس‌واری را کسب کرده است و حتی در پایان دور رفت مسابقات نتوانست رتبه خود را تک رقمی کند. البته این تیم از ابتدای لیگ شانزدهم با مشکلات بسیار زیادی روبروست و قابل پیش‌‍بینی بود که نتواند همچون فصل قبل در جمع مدعیان باشد؛ علاوه بر آن آبی‌پوشان اهواز در نیم‌فصل چند بازیکن کلیدی خود را نیز از دست دادند و حال بایستی منتظر ماند و دید که آیا یاران پورموسوی با این وضعیت می‌توانند از اعتبار فوتبال کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا دفاع کنند یا خیر؟

,

جایگاه در جدول: استقلال خوزستان از 15 بازی خود با 4 برد، 6 مساوی و 5 باخت و مجموع 18 امتیاز در مکان دهم قرار دارد؛ این تیم در صورت کسب 3 امتیاز دیدار فردا در بهترین شرایط یک پله در جدول صعود خواهد داشت و در صورت تساوی و یا شکست احتمالی نیز در بدترین حالت ممکن دو پله نزول در انتظارش خواهد بود. 

,

وضعیت در بازی‌های خانگی: تیم جنوبی فوتبال کشورمان در 7 بازی خانگی این فصل خود 2 برد، 3 مساوی و 2 باخت کسب کرده و جالب اینکه در جدول بازی‌های خانگی لیگ شانزدهم نیز در همان رتبه کلی لیگ یعنی دهم جای گرفته است. 

,

بازیکن تاثیرگذار: در غیاب رحیم زهیوی که با اثرگذاری مستقیم در 11 گل این تیم (7 گل و 4 پاس گل) بهترین بازیکن آبی‌پوشان در نیم‌فصل نخست مسابقات بود، حسن بیت‌سعید را با 5 گل زده باید کلیدی‌ترین بازیکن این تیم نامید.
بازیکن محروم: -------------

,
,

نتایج پنچ بازی اخیر استقلال خوزستان:

,

* استقلال خوزستان 0 - 0 سیاه جامگان مشهد
* سایپا تهران 0 - 2 استقلال خوزستان
* استقلال خوزستان 0 - 1 فولاد خوزستان
* گسترش فولاد تبریز 2 - 1 استقلال خوزستان
* استقلال خوزستان 1 - 0 صبای قم

,
,
,
,
,

- استقلال خوزستان از پنج بازی اخیر خود 2 پیروزی، یک تساوی و 2 شکست بدست آورده است.

,

- آبی‌پوشان اهواز در سه بازی قبلی خود برابر نمایندگان تبریز در لیگ شانزدهم به یک برد، یک تساوی و یک شکست دست یافته‌اند.

,

وضعیت در نقل و انتقالات نیم‌فصل:

,

ورودی: آلویس نانگ، آرش افشین، مصطفی ماهی و پیمان حشمتی
خروجی: رحیم زهیوی، میثم دورقی، عزت الله پورقاز و جلال عبدی

,
,

 

,

, ,

 

,

شکار قهرمان برای بازگشت به صدر

,

تراکتورسازی تبریز (میهمان): شاگردان امیر قلعه‌نویی برخلاف حریف فردای خود با شرایطی بسیار ایده آل نیم فصل دوم را آغاز می‌کنند. این تیم در پایان دور رفت با ایستادن در رده دوم مدعی جدی قهرمانی در کنار پرسپولیس است و همچنین با راهیابی به فینال جام حذفی، یکی از دو تیم لیگ شانزدهم است که شانس کسب دو جام فصل را دارد. در این بین اختلاف بارز دو تیم اتحاد و یکپارچگی در مجموعه تراکتورسازی است که با مدیریتی توانمند با حضور مصطفی آجورلو و مربی کاردانی چون امیر قلعه‌نویی ایجاد شده و بی‌دلیل نیست که این تیم مدعی کسب دو جام ممکن فصل می‌باشد.

,

جایگاه در جدول: سرخ‌پوشان تبریز هم اکنون با 8 برد، 6 مساوی و یک شکست و کسب 30 امتیاز مکان دوم جدول را در اختیار دارند؛ تراکتورسازی در صورت برتری در بازی فردا حداقل به مدت 24 ساعت صدرنشین لیگ خواهد بود و هر نتیجه‌ای غیر از آن تغییری در جایگاه این تیم نخواهد داشت. 

,

وضعیت در بازی‌های خارج از خانه: نماینده محبوب فوتبال آذربایجان درحالی صدرنشین جدول دیدارهای خارج از خانه لیگ برتر است که این عنوان را با یک بازی کمتر نسبت به پرسپولیس به خود اختصاص داده و همچنین در این دیدارها شکست‌ناپذیر بوده است. 

,

بازیکن تاثیرگذار: محمد ایرانپوریان بازیکن تازه ملی‌پوش شده تراکتورسازی همچون رحیم زهیوی یار جدا شده تیم مقابل در 11 گل این فصل تیمش تاثیر مستقیم داشته و بی‌شک تاثیرگذارترین بازیکن تیم قلعه‌نویی است.
بازیکن محروم: -------------

,
,

نتایج پنچ بازی اخیر تراکتورسازی:

,

* تراکتورسازی تبریز 2 - 1 صبای قم
* تراکتورسازی تبریز 1 - 1 پدیده مشهد
* استقلال تهران 1 - 2 تراکتورسازی تبریز
* تراکتورسازی تبریز 1 - 2 سپاهان اصفهان
* نفت تهران 0 - 2 تراکتورسازی تبریز

,
,
,
,
,

- تراکتورسازان از پنج بازی اخیر خود صاحب 3 پیروزی، یک تساوی و یک شکست هستند که پیروزی خانگی مقابل صبای قم تیم قعرجدولی و همچنین توقف در برابر نماینده مشهد از مشترکات نتایج سرخ‌پوشان تبریز با تیم حریف در دیدارهای قبلی است.

,

- سرخ‌پوشان تبریز در سه بازی قبلی خود برابر نمایندگان خوزستان در لیگ شانزدهم در کسب پیروزی ناکام بوده و در تمامی آنها به نتیجه تساوی رضایت داده‌اند.

,

وضعیت در نقل و انتقالات نیم‌فصل:

,

ورودی: امید عالیشاه و احمد نوراللهی
خروجی: سروش رفیعی

,
,

تقابل ویژه:

,

* آلویس نانگ مهاجم کامرونی و جدید تیم استقلال خوزستان تنها یار مشترک دو تیم است؛ این بازیکن که در لیگ پانزدهم نیم فصل دوم را در تراکتورسازی به میدان رفته و گل‌های ارزشمندی را نیز برای این تیم به ثمر رساند، در بازی فردا رو در روی تیم سابقش قرار می‌گیرد و با در نظر گرفتن این نکته که تراکتورسازی در ابتدای فصل حاضر به تمدید قرارداد این بازیکن نشد، بنابراین در این دیدار انگیزه فراوانی برای اثبات توانایی‌های خود خواهد داشت.

,

وجه اشتراک:

,

* هر دو تیم اردوی تدارکاتی نیم‌فصل خود را در تهران برپا کرده و در دیدارهای دوستانه نیز برابر حریفان مغلوب شدند.

,

 

,

, ,

 

,

نتایج جدال‌های رو در رو در لیگ برتر:

,

اشاره: دو تیم استقلال خوزستان و تراکتورسازی تبریز تاکنون 7 بار در رقابت‌های لیگ برتر به مصاف هم رفته‌اند که حاصل این بازی‌ها 3 برد برای تراکتورسازی و 4 تساوی بوده است؛ بدین ترتیب نماینده تبریز در برابر رقیب خوزستانی خود شکست‌ناپذیر می‌باشد.

,

سرخ‌پوشان تبریز طی این دیدارها 13 بار توپ را با تور دروازه حریف آشنا کرده و این درحالی است که تنها 6 بار دروازه خود را باز شده دیده‌اند.

,

نتایج کامل این بازی‌ها به شرح زیر است:

,

* استقلال خوزستان 1 - 4 تراکتورسازی
* تراکتورسازی 1 - 0 استقلال خوزستان
* استقلال خوزستان 2 - 2 تراکتورسازی
* تراکتورسازی 3 - 0 استقلال خوزستان
* تراکتورسازی 0 - 0 استقلال خوزستان
* استقلال خوزستان 1 - 1 تراکتورسازی
* تراکتورسازی 2 - 2 استقلال خوزستان

,
,
,
,
,
,
,

- پرگل‌ترین دیدار استقلال خوزستان و تراکتورسازی به نخستین تقابل آنها در هفته پایانی نیم‌فصل لیگ سیزدهم برمی‌گردد و تراکتورِ مجید جلالی در اهواز به لطف هت‌تریک کریم انصاری فرد با نتیجه 4 بر یک به برتری رسید؛ کم گل‌ترین جدال سرخابی‌های تبریز و اهواز نیز در بازی رفت فصل گذشته در تبریز رقم خورد، جایی که دو تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند.

,

- دیدار رفت تراکتورسازی و استقلال خوزستان در تبریز درحالی با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید که نماینده تبریز دو بار با گل‌های ادینیو و فرزاد حاتمی از میهمانش پیش افتاد اما استقلال خوزستان در هر دو بار با گل‌های رحیم زهیوی کار را به تساوی کشاند.

,

ترکیب احتمالی:

,

استقلال خوزستان: وحید شیخ‌ویسی، محمد طیبی، ابولفضل علایی، عقیل کعبی، پیمان شیرزادی، سلمان بحرانی، علی‌اصغر عاشوری، مهدی زبیدی، حسن بیت‌سعید، مهدی مومنی و آلویس نانگ.
سرمربی: سید سیروس پورموسوی

,
,

 

,

, ,

 

,

تراکتورسازی تبریز: محمدرضا اخباری، خالد شفیعی، هادی محمدی (محسن بنگر)، محمدرضا مهدی زاده (شهرام گودرزی)، محمد ایرانپوریان، مهدی کیانی، محمد نوری، امید عالیشاه، محمد ابراهیمی، مهدی شریفی و فرزاد حاتمی.
سرمربی: امیر قلعه‌نویی

,
,

 

,

, ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه