اخبار داغ

فعال عرصه اقتصاد مقاومتی؛

دلالان، کار را برای تولیدکنندگان سخت کرده اند+عکس

دلالان، کار را برای تولیدکنندگان سخت کرده اند+عکس
یکی از فعالین در عرصه اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه امروزه دلالان در حال رقابت هستند و اگر کسی بخواهد تولیدی را شروع کند با وجود این واسطه ها بسیار سخت و مشکل است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصطفی کاشی پزان یکی از پرورش دهندگان شترمرغ در استان قم در گفتگو با خبرنگار سایت خبری فرهنگ نگار با اشاره به اینکه دکترای دامپزشکی دارد، اظهار داشت: این عرصه را از دوران دانشجویی شروع کردم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سایت خبری فرهنگ نگار, سایت خبری فرهنگ نگار,

این پرورش دهنده شتر مرغ با اشاره به اینکه با 10 شترمرغ استارت کار را زدم، گفت: چند سالی است که این عرصه را به صورت مولد در استان قم ادامه می دهم و مجموعه ام را توسعه داده ام.

,

وی بیان داشت: سرمایه ثابت ما سرمایه ملک می باشد و از طرفی هم نزدیک به 120میلیون تومان برای خرید دستگاه های مورد نیاز، شترمرغ و برخی موارد دیگر در این عرصه تزریق نموده ام و می توانم بگویم که در سال گذشته چیزی حدود 70الی 80 میلیون تومان سودآوری داشته است.

,

کاشی پزان ادامه داد: این سود برای یک تجربه حدودا 6ساله می باشد و در سال های آغازین با مشکلات عدیده ای مواجه بودیم که سود هی به مراتب کمتر بود.

,

وی خاطرنشان شد: من هر روز در مجموعه پرورش شتر مرغ برای افرادی که مراجعه می کنند مشاوره می دهم؛ بیشتر درباره اینکه چگونه استارت کار را بزنند، شتر مرغ را در چه محلی نگهداری کنند،چگونه ضرر نکند، بازار فروش کجاست و برخی موارد دیگری که می تواند برایشان مفید باشد صحبت و مشورت می دهم.

,

این پرورش دهنده  با تاکید بر اینکه در این کار حضور یک متخصص و مشورت دهنده الزامی است افزود: پرورش دهندگان تازه وارد باید بدانند که چگونه باید کار را شروع کنند تا از ضرر های احتمالی جلوگیری شود.

,

کاشی پزان کمک های دولتی را مثمر ثمر دانست و با انتقاد از بانک ها اظهار داشت: وام 30میلیونی بانک ها برای واحدهای کوچک مناسب است اما برای واحدی که من دارم کافی و مناسب نیست و این مقدار وام فقط دو دستگاه من را تامین می کند. جهاد کشاورزی نیز همکاری مناسبی ندارد.

,

این پرورش دهنده شتر مرغ با اشاره به اینکه تولید در کشور به سختی ادامه راه می دهد گفت:وجود دلالان در حال رقابت کار را برای تولید کننده دشوار کرده است و کسی که بخواهد تولیدی داشته باشد با مشکلات عدیده ای مواجه می شود.

,

وی ادامه داد: پروش گاه ما جوجه تولید و بزرگ می کند و کشتار آن را  نیز خودمان انجام می دهیم و در نهایت به بازار ارائه می کنیم. در واقع ما دست واسطه گران را که باعث گران شدن محصول می شود را کم کرده ایم اما باز هم به مشکل بر می خوریم.

,

, ,

, ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه