اخبار داغ

همگام با فعالان عرصه اقتصاد مقاومتی در قم؛

ارائه دستگاه مدیریت مصرف هوشمند با کاهش 10 تا 65 درصد در برق مصرفی

ارائه دستگاه مدیریت مصرف هوشمند با کاهش 10 تا 65 درصد در برق مصرفی
یکی از فعالین اقتصاد مقاومتی که از سن یازده سالگی اختراع می کند امروز با دستگاه مدیریت مصرف هوشمندی که اختراع کرده است باعث کاهش برق مصرفی از 10 تا 65درصد شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد اخترشناس یکی مخترعین استان قم در گفتگو با فرهنگ نگار با بیان این که نخستین اختراعش به سال های بسیار دور بر می گردد، اظهار داشت: اولین اختراع من به دوران کودکی که حدود سن  11 سال سن داشتم، باز می گردد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ نگار, فرهنگ نگار,

وی افزود: این اختراع در واقع سیستمی بود برای حفاظت دستگاه های ریسندگی، چرا که در دستگاه های ریسندگی وقتی برق قطع می شود کل باکس ضایعات می شود.

,

این مخترع با اشاره به اینکه  این اولین اختراع من بود که در مجلات رژیم سابق هم به چاپ رسید، ابراز داشت: نهایتا هم در سال های راهنمایی و هنرستان و بعد از همکاری با شرکت ژاپنی نیپون الکتریک در سال 69 برای من فرصت های بیشری پیش آمد تا اطلاعات بیشتری کسی کنم.

,

وی اضافه کرد: بعد از این مدت در کارخانه نایلکس ایران که 45نوع تولید داشت و بیشتر بازار آن در خارج از کشور بود مشغول شدم و  مدیریت الکترونیک آن کارخانه را در دست گرفتم.

,

اخترشناس بیان داشت: بعد از این شرکت با شرکت ABD آلمان که در نیروگاه برق بندر عباس، نیروگاه برق قم و شازند اراک فعال بود همکاری می کردم و مدتی هم برای کسب دوره ممیزای یا نقطه گذاری به آلمان رفتم.

,

وی ادامه داد: در این مسیر دانش بیشتری کسب کردم و متوجه شدم در ایران از نظر تکنولوژی مدیریت مصرف بسیار عقب می باشیم و این منجر به خلع اختراع مدیریت مصرف هوشمند شد.

,

 مخترع مدیریت هوشمند مصرف خاطر نشان شد: مدیریت هوشمند مصرف از این نظر شاخص بین همه اختراعات ما می باشد که در واقع فرصتی برای وزارت نیرو ایجاد می کند تا اموال ملی حفظ شود.

,

وی افزود: در اختراع مدیریت مصرف هوشمند 5اختراع مجزا قرار دارد که با یکدیگر در یک مجموعه مدیریت مصرف هوشمند قرار می گیرند.

,

اخترشناس با اشاره به 5بخش مختلف مجموعه، گفت: بخش اول مدیریت دیمانت می باشد که در یک مجموعه اعم از پتروشیمی یا یک کارخانه ساده  این اختراع از کل مجموعه دیمانت محافظت می کند.

,

وی ادامه داد: بخش دوم آنتی شوک فصل می باشد که این تکنولوژی از برق محلی حفاظت می کند و بخش سوم هم پنل مدیریت خطوط می باشد؛ این بخش مهمترین و شاخص ترین سطح اختراعات ما در این پک می باشد.

,

این مخترع در ادامه بیان داشت: بخش چهارم این پک پنل مدیریت از راه دور می باشد که از طریق این تکنولوژی هر فردی می تواند با تلفن خود از راه دور برق کارخانه خود را کنترل کند.

,

وی افزود: پنجمین قسمت  هم آپشن فست سنسور می باشد که این اختراع ده گاز انفعالی ، خفه کننده و انفجاری را کشف و اعلام می کند و دستگاه های مورد نظر را خاموش می کند تا اتفاقی رخ ندهد.

,

اخترشناس با اشاره به اختراع مدیریت مصرف هوشمند ، گفت: این اختراع ابتکاری مدرن، سیستمی ایمن و نیرویی متفکر در تامین انرژی محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: دستگاه مدیریت مصرف هوشمند تاکنون در بسیاری از موسسات، هتل‌ها، رستوران‌ها و کارخانجات نصب شده و در حال بهره‌برداری است.

مخترع دستگاه مدیریت مصرف هوشمند خاطرنشان کرد: این دستگاه مانند مهندس برق در محل عمل کرده و هشدارها و عملکردها را اجرا می‌کند.

وی از کاهش در بهای برق مصرفی به میزان 10 تا 65 درصد خبر داد و افزود: این اختراع با شماره 43254 به ثبت رسیده و دیپلم عالی افتخار از جامعه مخترعین و مبتکرین در سال 86 را کسب کرده است.

اخترشناس با اشاره مزایای این دستگاه گفت: این دستگاه دقیق‌ترین و کامل‌ترین کنترل ری اکتیو جهان بوده و مدیریت خطوط تغذیه و سالن‌ها به صورت هوشمند و دستی را به عهده دارد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه