اخبار داغ

گزارشی از مشکلات روستاهای استان سمنان؛

"عبدالله آباد" چشم به راه مشعل گاز/نبود گاز علت مهاجرت روستاییان به شهر

"عبدالله آباد" چشم به راه مشعل گاز/نبود گاز علت مهاجرت روستاییان به شهر
اهالی روستای "عبدالله آباد" با حدفاصل کمتر از 50 کیلومتر از شهر سرخه کماکان چشم انتظار نعمت گاز هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، در حالی که به پایان دی ماه رسیده ایم و روزهای خیلی سردی را در فصل زمستان پشت سر گذاشته ایم اما هنوز یکی از دغدغه‌های روستائیان تامین سوخت در فصول سرد است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

طرح گازرسانی در استان سمنان پیشرفت خوبی داشته است و به بیش از85 درصد از روستاهای واجد شرایط گازرسانی صورت گرفت اما گازرسانی به برخی از روستاهای بالای 100 خانوار استان هنوز صورت نگرفته است و روستائیان با مشکلات عدیده ای در فصل سرما روبرو هستند.

,

به گفته مدیر عامل سابق شرکت گاز استان سمنان، "داشتن جمعیت بیش از 20 خانوار یکی از شرایطی است که روستاها باید برای برخورداری از گازرسانی باید آن را دارا باشند" این درحالی است که روستاهایی هستند که جمعیتشان از 100 نفر بالاتر می باشد اما هنوز گازرسانی در آنجا صورت نگرفته است.

,

روستای عبدالله آباد که  در 50 کیلومتری غرب شهر سرخه، در مسیر جاده سرخه _ تهران و در دهستان لاسگرد(لاسجرد) و دامنه های جنوبی رشته کوه های البرز قرار دارد که با وجود آب و هوای  خشک هنوز از نعمت گاز برخودار نشده است.

,

این روستا سالهای متمادی است که از این نعمت برخورد دار نیست که این درحالی است که  فرماندارسرخه در شهریورماه سال جاری  درخصوص عدم وجود گاز در این روستا گفته است که طرح گازرسانی به روستای عبدالله آباد در حال بررسی می باشد و  یک اکیپ کارشناسی در حال جمع آوری اطلاعات و شناسایی مکان انتقال می باشد که امید می رود در آینده در صورت تامین اعتبار شاهد گازرسانی به این روستا باشیم.

,

تعداد زیادی از اهالی این روستا در سالهای اخیر به دلیل نداشتن امکاناتی اعم از گاز، آب، خانه بهداشت مهاجرت کرده اند.

,

در ارتباط با محرومیت گاز  در روستای «عبدالله آباد» گفتگویی را با رئیس شورای اسلامی روستا و دهیار روستا  ترتیب داده‌ایم که در زیر می‌خوانید.

,

"عبدالله آباد" چشم به راه مشعل گاز

,

صادق رهایی دهیار روستای عبدالله آباد سرخه درگفتگو با خبرنگار مرآت با اشاره به مشکلات این روستا گفت: این روستا گاز ندارد که با نبود این نعمت به سختی زندگی خود را می گذرانند.

, مرآت,

وی با اشاره به اینکه مردم این روستا کوپن به دست از سهمیه نفت خود استفاده می کنند، افزود: یک شعبه نفت در سطح دهیاری روستا است که بین مردم توزیع می شود.

,

دهیار روستای عبدالله آباد سرخه همچنین اظهار کرد:خانواده ای ماهیانه 100 الی 200 لیتر بر اساس کوپن به آنها سهمیه داده می شود که می توانند دریافت کنند.

,

رهایی با بیان اینکه سال گذشته علامت گذاری برای گازرسانی به این روستا انجام شده است، گفت: هنوز اقدامات اصلی که علمک گذاری می باشد در این روستا شروع نشده است.

,

دهیار روستای عبدالله آباد سرخه اظهار کرد: اهالی روستا چشم انتظار مشعل گاز هستند تا در فصل سرما به سختی امورات خود را نگذرانند.

,

نبود گاز علت مهاجرت روستاییان به شهر

,

رمضان رهایی رئیس شورای اسلامی روستای عبدالله آباد سرخه در گفتگو با خبرنگارمرآت با بیان اینکه در فصل زمستان،  20 خانوار در این روستا زندگی می کنند، گفت: به علت فصل سرما و نبود گاز یسیاری از خانواده ها از روستا به شهر می روند.

, مرآت ,

رئیس شورای اسلامی روستای عبدالله آباد سرخه  در ادامه افزود: اگر گاز در روستا موجود باشد جمعیت بیشتری در روستا خواهند ماند و مهاجرت نمی کنند.

,

وی با اشاره به اینکه در زمستان شاهد زمستان‌های سخت و سرمای طولانی در این روستا هستیم، بیان کرد: درحال حاضر نیز روستاییان از نفت برای گرمایش در فصل سرد سال استفاده می کنند.

,

رهایی با بیان اینکه پیگیری های مکرری درخصوص گازرسانی به این روستا شده است، اظهار کرد: چندسالی است که مسئولان مربوطه برای گازرسانی به این روستا امروز و فردا می کنند و انجام نمی دهند.

,

رئیس شورای اسلامی روستای عبدالله آباد سرخه  در خاتمه خاطرنشان کرد: وجود نعمت گاز در روستا باعث مهاجرت معکوس جمعیت به آن خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه