اخبار داغ

آیت الله رفسنجانی از جمع خناسانی که در اطرافش بودند سربلند بیرون آمد/ ضعف های برخی از یاران امام باعث اوت شدن آن ها از گردونه انقلاب شد

آیت الله رفسنجانی از جمع خناسانی که در اطرافش بودند سربلند بیرون آمد/ ضعف های برخی از یاران امام باعث اوت شدن آن ها از گردونه انقلاب شد
استاد حوزه و دانشگاه گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی از جمع حناسانی که در اطراف وی بودند با سربلندی بیرون آمد و تا آخر عمر وفادار به رهبر انقلاب بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حجت الاسلام و المسلمین مختاری استاد حوزه و دانشگاه در مراسم ترحیمی که به مناسبت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: جلساتی که این روزها در گوشه و کنار کشور برگزار می شود به جهت قدردانی از زحماتی است که آیت الله رفسنجانی برای کشور انجام داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

وی افزود: ملت ایران اقدامات امام و یاران امام به ویژه آیت الله رفسنجانی را قدر دانستند که اوج این قدردانی در تشییع جنازه پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی نمایانگر بود.

 

استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: حضرت امام خمینی(ره) و یاران و شاگردان وی که انقلاب اسلامی را به وجود آوردند حق بسیار سنگینی بر گردن ما دارند زیرا این عظمت انقلاب بود که انفجار نور را به وجود آورد.

 

حجت الاسلام مختاری تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی علی رغم اینکه در جنگ بسیاری از افراد را از دست دادیم اما جوانان پاک طینتی پرورش یافتند و عظمت امام هنوز که هنوز است در دنیا آثار فراوانی دارد.

 

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) فرزند مکتب دین و قرآن بود و به این مکتب نیز افتحار می کردند ادامه داد: ما نیز امروز به حوزه های علمیه خود افتخار می کنیم زیرا علی رغم همه ی مشکلات و بی مهری ها به خصوص در قبل از انقلاب توانست افرادی همانند امام راحل، مقام معظم رهبری، شهید بهشتی و شهید مطهری و ... را تربیت کند و این باعث شده است که وظیفه ما نیز سنگین تر گردد.

 

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: اکنون که بر سر سفره انقلاب هستیم به خاطر این است که در آن فضای تاریک امام خمینی(ره) و یارانش قیام کردند و به دل خود ترس راه ندادند و جانشان را در کف دست گرفتند و در مقابل طاغوت ایستادند و تلاش کردند تا این سرمایه بزرگ را به وجود آورند.

 

وی گفت: ما امروز در یک دوران طلایی قرار داریم و باید بدانیم که چه خدمتی را برای مردم انجام دهیم و خود را مورد بازخواست قرار داده که مبادا فضای مادی دنیا بر ما غلبه کند و مانند برخی ها پس از میز و صندلی به فکر دیگران باشیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه وظیفه روحانیت بعد از انقلاب بسیار سنگین است و به همان نسبت که امکانات مهیاست مسئولیت نیز وجود دارد، ابراز داشت: معرفت دین، شناختن و رساندن آن به مردم بسیار مهم است که وظیفه همه روحانیون می باشد و باید به نحو احسن انجام گیرد.

 

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه ما نیاز داریم که سرمایه های امام و انقلاب را مورد بررسی قرار دهیم عنوان کرد: باید از شاگردانش امام در هر کجا که درخشیدند درس گرفته و در هر کجا که لغزیدند عبرت بگیریم زیرا ضعف هایی که در برخی از یاران امام همچون منتظری و کروبی و ... بود باعث شد تا اوت شده و از گردونه انقلاب خارج شوند.

 

وی بیان کرد: امروز در دنیا از موقعیت بسیار خوبی برخوردار هستیم که قابل مقایسه با قبل انقلاب نیست.

 

استاد حوزه و دانشگاه افزود: دشمنان به دلیل اینکه از هلال شیعی می ترسند دنیا اسلام را به هم ریخته اند زیرا اگر کشرهای اسلامی دست به دست هم دهند و توده های مردم از این حقیقت که معارف شیعه همان معارف قرآن و پیامبر اسلام است، آگاه شوند دیگر زور و تزویر آل سعود و آل خلیفه و استکبار رنگ می بازد.

 

حجت الاسلام مختاری خاطر نشان کرد: استکبار بیش از 5 سال است که فتنه ایجاد می کند اما جبهه مقاومت رو به پیروزی است و انشاءلله به زودی استکبار همانگونه که رو به افول می رود، غروب خواهد کرد.

 

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) از همین حوزه ها برخواست و شاگردانی تربیت کرد که تأثیرگذار بودند، تصریح کرد: نباید دچار زندگی روزمره گردیم زیرا امروز برخی ها تحت تأثیر فضای مادی قرار گرفته اند و در این شرایط وظیفه داریم موفقیت های امام و معجزه انقلاب را پیدا کنیم و در جامعه نشر دهیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: این مکتب می تواند باز هم افرادی چون امام خمینی(ره) و شهید بهشتی و شهید مطهری و مرحوم هاشمی رفسنجانی را تربیت کند و نباید آن را دست کم بگیریم.

 

حجت الاسلام مختاری ابراز داشت: فرهنگ فاخر دینی که همان اسلام ناب محمدی است مهمترین موضوعی می باشد که امام راحل و شاگردانش در پیروزی انقلاب از آن بهره بردند.

 

وی گفت: اصلی ترین عامل توفیقات امام فرهنگ اسلام بود، فرهنگی که حیات جان ماست و بدون آن مرده ای بیش نیستیم و اگر فردی از آن بهره ببرد سراسر وجودش خیر و برکت می گردد.

 

استاد حوزه و دانشگاه افزود: باید این فرهنگ را با تمام وجود بفهمیم و به آن عمل کرده و به مردم منتقل کنیم زیرا رسالت بزرگ ما نیز همین است.

 

حجت الاسلام مختاری عنوان کرد: توده های مردم هر زمانی که احساس خطر کنند که اصل نظام و اسلام در خطر است علی رغم اینکه گلایه هایی دارند و از مسئولین ناراضی هستند وارد میدان می شوند اما وظیفه ما سنگین تر است و خدا انتظار بیشتری از روحانیون دارد.

 

وی ابراز داشت: تفقه یعنی به عمق رسیدن و زندگی اهل بیت را با تمام وجود درک کرده و به آن عمل کنیم و سپس در اختیار مردم قرار دهیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: دومین موضوعی که در امام خمینی(ره) و یاران امام وجود داشت اخلاص سیاسی بود و سیاستشان نتیجه دیانتشان و بخشی از آن بود و به خاطر دیانت به سراغ سیاست رفتند.

 

حجت الاسلام مختاری با اشاره یه اینکه سیاست و مسائل سیاسی، اجتماعی بخشی از دین است، تصریح کرد: امام باور داشتند که مسائل سیاسی اجتماعی بخشی از پیکره و ابعاد دین است و افرادی که با این اخلاص به سراغ سیاست نرفتند بلکه به دنبال دنیای خود هستند کم آوردند و نتوانستند راه به جایی ببرند و توده های مردم را بسیج کنند.

 

وی با بیان اینکه دیانت امام مسلط بر سیاست بود و آن را مدیریت می کرد، افزود: نکته سومی که بسیار مهم است این است که امام و یاران امام اعتدال داشتند و از افراط و تفریط به دور بودند.

 

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اعتدال واژه ای بسیار مهم است و امروز از آن سوء استفاده می شود و برخی ها بد برداشت می کنند.

 

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه برخی ها اعتدال را اینگونه معنا می کنند که دین را داشته باشیم و با استکبار نیز کنار آییم، عنوان کرد: اعتدال میانه رویی نیست بلکه اعتدال واقعی یعنی حق مداری و حق محوری و بر پایه آن حرکت کردن است.

 

وی یادآور شد: افراط یعنی جلو زدن از حق و تفریط یعنی عقب افتادن از حق؛ و اگر بر مبنای واقعی اعتدال حرکت کنیم هم خود و هم مردم را به نتیجه می رسانیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ابتدا باید حق را بشناسیم، ادامه داد: خداوند عقل را در درون و پیغمبران و اهل بیت را در بیرون قرار داده است و هر مطلبی که بر اساس قرآن و عقل و اهل بیت بود همان حق است و باید محور نظر و عمل ما باشد.

 

حجت الاسلام مختاری گفت: امروز ما اهل بیت را هم در کنار خود نداریم و خود ائمه فرمودند که در دوران غیبت به نائبان عام مراجعه شود.

 

وی افزود: باید در مسائل فردی به مرجع تقلید و در مسائل سیاسی اجتماعی به ولایت فقیه مراجعه شود و هر چه فرمودند حق است.

 

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: اعتدال یعنی بر مدار ولایت حرکت کردن؛ و هرگونه جلو افتادن و عقب ماندن از آن افراط و تفریط و خروج از اعتدال است.

 

حجت الاسلام مختاری عنوان کرد: امروز حجت و حلقه اتصال ما در مسائل سیاسی اجتماعی ولایت فقیه می باشد و هیچ کس هرچند بزرگ باشد نباید در برابر ولی فقیه مطرح گردد.

 

وی ابراز داشت: نسبت به آقای هاشمی رفسنجانی برخی ها افراط و تفریط کردند و برخی ها این مرد بزرگ را آنقدر از نظراتشان انداختند که زحمات چند دهه وی را هم نادیده گرفتند در حالی که خلاف انصاف است زیرا نباید زحمات آیت الله رفسنجانی را نادیده بگیریم اما برخی آدم های مغرض و نادان نیز افراط را در دستور کار قرار دادند و ایشان را به حدی بالا می برند که در برابر ولایت قرار دهند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه آنچه بر ما حجت است ولایت فقیه می باشد، بیان کرد:  امروز که در دوران غیبت به سر می بریم و باید به سراغ حجت رویم که آن ولایت فقیه می باشد زیرا وی اشراف بیشتری بر دنیا، جامعه، دوست و دشمن دارد.

 

حجت الاسلام مختاری یادآور شد: خیلی از مخالفت ها بر اساس ظن و گمان است در حالی که در خیلی از روایات از این موارد نهی شده ایم و ولایت فقیه سکاندار جامعه هستند زیرا بهتر اوضاع را درک می کند.

 

وی گفت: اگر تشخیص دادم که ولی فقیه اشتباه کرده است نظرم برای خودم محترم است اما حق ندارم جریان سازی و فضاسازی کنم و جلساتی برگزار کنم و در رسانه های مکتوب نشر دهم و جامعه را بر علیه ولایت بشورانم و این گونه عمل کردن غلط است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ما رهرویم و آقا رهبر است، ادامه داد: افراط و تفریط را باید مورد توجه قرار دهیم و مرحوم هاشمی رفسنجانی هرچند بزرگ هستند اما خود وی نیز چنین ادعایی نداشت.

 

حجت الاسلام مختاری گفت: بعضی ها متاسفانه به دنبال فتنه بودند و شاید هم باشند که امثال مرحوم آیت الله رفسنجانی را علم و اختلاف نظرهایی را بزرگ کنند و به این طریق ولایت را زیر سوال ببرند و به زمین بزنند.

 

وی خاطر نشان کرد: هر کس به هر اندازه تبعیت از ولایت دارد نمره وی بالا می رود و اگر تبعیتش 20 باشد نمره وی نیز 20 خواهد بود اما اگر در تبعیت کم آورد و تردید کرد نمره وی پایین خواهد آمد مانند آقای کروبی و منتظری که نمره آن ها به زیر 10 نزول پیدا کرده است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه هر چه افراد در تبعیت شک و تردید کنند ممکن است که مردود نشوند اما نمره آن ها پایین می آید، تصریح کرد: افرادی که ابتدا امام و سپس مقام معظم رهبری را ولی خود دانستند دچار فتنه دشمنان نشدند اما افرادی که از حق محوری و ولایت کناره گیری کردند و افراط و تفریط را را پیشه ساختند حذف شدند.

 

حجت الاسلام مختاری عنوان کرد: اگر ولایت محور نباشیم ممکن است یک عده آدم مغرض و نادان چند صباحی ما را علم کنند تا بتوانند به ولایت ضربه بزنند اما باید بدانیم اگر موفق شوند که از ما سوء استفاده کنند و پرچم را از دست ولایت فقیه بگیرند اولین قربانی خود ما خواهیم بود زیرا آن ها به لباس ما اعتقادی ندارند و به عنوان سپر استفاده می کنند.

 

وی ادامه داد: در این موضوع مرحوم هاشمی رفسنجانی به آن توجه داشت فلذا پیوسته اظهار عشق و وفاداری خود را به رهبری و ولایت پذیری ابراز می کرد و در آن برهه ای که دچار تردید شد نیز برگشتند و تبعیت خود را نشان داد و دشمنان را خلع سلاح کرد.

 

استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: خوشبختانه وسوسه های خناسانی که کنار مرحوم هاشمی رفسنجانی حضور داشتند اثر نکرد و خداوند به برکت خون شهدا هم به ملت و هم به وی کمک کرد که پس از چندین ماه سکوت به دامن انقلاب برگردند.

 

حجت الاسلام مختاری افزود: همیشه مقام ولایت در راس قرار دارند و مابقی افراد حول محور ایشان قرار می گیرند زیرا هیچ کس هر چند بزرگ قابل مقایسه با رهبری نیست.

 

وی در پایان با بیان اینکه مرحوم هاشمی رفسنجانی از انقلاب جداشدنی نیست زیرا تلاش های زیادی برای انقلاب انجام داد، گفت: مرحوم هاشمی تا پایان عمر وفادار بود و اظهار عشق و رهروی خود را نشان داد و دشمنان را ناامید کرد.

 

انتهای پیام/6

,

 

وی افزود: ملت ایران اقدامات امام و یاران امام به ویژه آیت الله رفسنجانی را قدر دانستند که اوج این قدردانی در تشییع جنازه پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی نمایانگر بود.

 

استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: حضرت امام خمینی(ره) و یاران و شاگردان وی که انقلاب اسلامی را به وجود آوردند حق بسیار سنگینی بر گردن ما دارند زیرا این عظمت انقلاب بود که انفجار نور را به وجود آورد.

 

حجت الاسلام مختاری تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی علی رغم اینکه در جنگ بسیاری از افراد را از دست دادیم اما جوانان پاک طینتی پرورش یافتند و عظمت امام هنوز که هنوز است در دنیا آثار فراوانی دارد.

 

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) فرزند مکتب دین و قرآن بود و به این مکتب نیز افتحار می کردند ادامه داد: ما نیز امروز به حوزه های علمیه خود افتخار می کنیم زیرا علی رغم همه ی مشکلات و بی مهری ها به خصوص در قبل از انقلاب توانست افرادی همانند امام راحل، مقام معظم رهبری، شهید بهشتی و شهید مطهری و ... را تربیت کند و این باعث شده است که وظیفه ما نیز سنگین تر گردد.

 

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: اکنون که بر سر سفره انقلاب هستیم به خاطر این است که در آن فضای تاریک امام خمینی(ره) و یارانش قیام کردند و به دل خود ترس راه ندادند و جانشان را در کف دست گرفتند و در مقابل طاغوت ایستادند و تلاش کردند تا این سرمایه بزرگ را به وجود آورند.

 

وی گفت: ما امروز در یک دوران طلایی قرار داریم و باید بدانیم که چه خدمتی را برای مردم انجام دهیم و خود را مورد بازخواست قرار داده که مبادا فضای مادی دنیا بر ما غلبه کند و مانند برخی ها پس از میز و صندلی به فکر دیگران باشیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه وظیفه روحانیت بعد از انقلاب بسیار سنگین است و به همان نسبت که امکانات مهیاست مسئولیت نیز وجود دارد، ابراز داشت: معرفت دین، شناختن و رساندن آن به مردم بسیار مهم است که وظیفه همه روحانیون می باشد و باید به نحو احسن انجام گیرد.

 

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه ما نیاز داریم که سرمایه های امام و انقلاب را مورد بررسی قرار دهیم عنوان کرد: باید از شاگردانش امام در هر کجا که درخشیدند درس گرفته و در هر کجا که لغزیدند عبرت بگیریم زیرا ضعف هایی که در برخی از یاران امام همچون منتظری و کروبی و ... بود باعث شد تا اوت شده و از گردونه انقلاب خارج شوند.

 

وی بیان کرد: امروز در دنیا از موقعیت بسیار خوبی برخوردار هستیم که قابل مقایسه با قبل انقلاب نیست.

 

استاد حوزه و دانشگاه افزود: دشمنان به دلیل اینکه از هلال شیعی می ترسند دنیا اسلام را به هم ریخته اند زیرا اگر کشرهای اسلامی دست به دست هم دهند و توده های مردم از این حقیقت که معارف شیعه همان معارف قرآن و پیامبر اسلام است، آگاه شوند دیگر زور و تزویر آل سعود و آل خلیفه و استکبار رنگ می بازد.

 

حجت الاسلام مختاری خاطر نشان کرد: استکبار بیش از 5 سال است که فتنه ایجاد می کند اما جبهه مقاومت رو به پیروزی است و انشاءلله به زودی استکبار همانگونه که رو به افول می رود، غروب خواهد کرد.

 

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) از همین حوزه ها برخواست و شاگردانی تربیت کرد که تأثیرگذار بودند، تصریح کرد: نباید دچار زندگی روزمره گردیم زیرا امروز برخی ها تحت تأثیر فضای مادی قرار گرفته اند و در این شرایط وظیفه داریم موفقیت های امام و معجزه انقلاب را پیدا کنیم و در جامعه نشر دهیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: این مکتب می تواند باز هم افرادی چون امام خمینی(ره) و شهید بهشتی و شهید مطهری و مرحوم هاشمی رفسنجانی را تربیت کند و نباید آن را دست کم بگیریم.

 

حجت الاسلام مختاری ابراز داشت: فرهنگ فاخر دینی که همان اسلام ناب محمدی است مهمترین موضوعی می باشد که امام راحل و شاگردانش در پیروزی انقلاب از آن بهره بردند.

 

وی گفت: اصلی ترین عامل توفیقات امام فرهنگ اسلام بود، فرهنگی که حیات جان ماست و بدون آن مرده ای بیش نیستیم و اگر فردی از آن بهره ببرد سراسر وجودش خیر و برکت می گردد.

 

استاد حوزه و دانشگاه افزود: باید این فرهنگ را با تمام وجود بفهمیم و به آن عمل کرده و به مردم منتقل کنیم زیرا رسالت بزرگ ما نیز همین است.

 

حجت الاسلام مختاری عنوان کرد: توده های مردم هر زمانی که احساس خطر کنند که اصل نظام و اسلام در خطر است علی رغم اینکه گلایه هایی دارند و از مسئولین ناراضی هستند وارد میدان می شوند اما وظیفه ما سنگین تر است و خدا انتظار بیشتری از روحانیون دارد.

 

وی ابراز داشت: تفقه یعنی به عمق رسیدن و زندگی اهل بیت را با تمام وجود درک کرده و به آن عمل کنیم و سپس در اختیار مردم قرار دهیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: دومین موضوعی که در امام خمینی(ره) و یاران امام وجود داشت اخلاص سیاسی بود و سیاستشان نتیجه دیانتشان و بخشی از آن بود و به خاطر دیانت به سراغ سیاست رفتند.

 

حجت الاسلام مختاری با اشاره یه اینکه سیاست و مسائل سیاسی، اجتماعی بخشی از دین است، تصریح کرد: امام باور داشتند که مسائل سیاسی اجتماعی بخشی از پیکره و ابعاد دین است و افرادی که با این اخلاص به سراغ سیاست نرفتند بلکه به دنبال دنیای خود هستند کم آوردند و نتوانستند راه به جایی ببرند و توده های مردم را بسیج کنند.

 

وی با بیان اینکه دیانت امام مسلط بر سیاست بود و آن را مدیریت می کرد، افزود: نکته سومی که بسیار مهم است این است که امام و یاران امام اعتدال داشتند و از افراط و تفریط به دور بودند.

 

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اعتدال واژه ای بسیار مهم است و امروز از آن سوء استفاده می شود و برخی ها بد برداشت می کنند.

 

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه برخی ها اعتدال را اینگونه معنا می کنند که دین را داشته باشیم و با استکبار نیز کنار آییم، عنوان کرد: اعتدال میانه رویی نیست بلکه اعتدال واقعی یعنی حق مداری و حق محوری و بر پایه آن حرکت کردن است.

 

وی یادآور شد: افراط یعنی جلو زدن از حق و تفریط یعنی عقب افتادن از حق؛ و اگر بر مبنای واقعی اعتدال حرکت کنیم هم خود و هم مردم را به نتیجه می رسانیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ابتدا باید حق را بشناسیم، ادامه داد: خداوند عقل را در درون و پیغمبران و اهل بیت را در بیرون قرار داده است و هر مطلبی که بر اساس قرآن و عقل و اهل بیت بود همان حق است و باید محور نظر و عمل ما باشد.

 

حجت الاسلام مختاری گفت: امروز ما اهل بیت را هم در کنار خود نداریم و خود ائمه فرمودند که در دوران غیبت به نائبان عام مراجعه شود.

 

وی افزود: باید در مسائل فردی به مرجع تقلید و در مسائل سیاسی اجتماعی به ولایت فقیه مراجعه شود و هر چه فرمودند حق است.

 

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: اعتدال یعنی بر مدار ولایت حرکت کردن؛ و هرگونه جلو افتادن و عقب ماندن از آن افراط و تفریط و خروج از اعتدال است.

 

حجت الاسلام مختاری عنوان کرد: امروز حجت و حلقه اتصال ما در مسائل سیاسی اجتماعی ولایت فقیه می باشد و هیچ کس هرچند بزرگ باشد نباید در برابر ولی فقیه مطرح گردد.

 

وی ابراز داشت: نسبت به آقای هاشمی رفسنجانی برخی ها افراط و تفریط کردند و برخی ها این مرد بزرگ را آنقدر از نظراتشان انداختند که زحمات چند دهه وی را هم نادیده گرفتند در حالی که خلاف انصاف است زیرا نباید زحمات آیت الله رفسنجانی را نادیده بگیریم اما برخی آدم های مغرض و نادان نیز افراط را در دستور کار قرار دادند و ایشان را به حدی بالا می برند که در برابر ولایت قرار دهند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه آنچه بر ما حجت است ولایت فقیه می باشد، بیان کرد:  امروز که در دوران غیبت به سر می بریم و باید به سراغ حجت رویم که آن ولایت فقیه می باشد زیرا وی اشراف بیشتری بر دنیا، جامعه، دوست و دشمن دارد.

 

حجت الاسلام مختاری یادآور شد: خیلی از مخالفت ها بر اساس ظن و گمان است در حالی که در خیلی از روایات از این موارد نهی شده ایم و ولایت فقیه سکاندار جامعه هستند زیرا بهتر اوضاع را درک می کند.

 

وی گفت: اگر تشخیص دادم که ولی فقیه اشتباه کرده است نظرم برای خودم محترم است اما حق ندارم جریان سازی و فضاسازی کنم و جلساتی برگزار کنم و در رسانه های مکتوب نشر دهم و جامعه را بر علیه ولایت بشورانم و این گونه عمل کردن غلط است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ما رهرویم و آقا رهبر است، ادامه داد: افراط و تفریط را باید مورد توجه قرار دهیم و مرحوم هاشمی رفسنجانی هرچند بزرگ هستند اما خود وی نیز چنین ادعایی نداشت.

 

حجت الاسلام مختاری گفت: بعضی ها متاسفانه به دنبال فتنه بودند و شاید هم باشند که امثال مرحوم آیت الله رفسنجانی را علم و اختلاف نظرهایی را بزرگ کنند و به این طریق ولایت را زیر سوال ببرند و به زمین بزنند.

 

وی خاطر نشان کرد: هر کس به هر اندازه تبعیت از ولایت دارد نمره وی بالا می رود و اگر تبعیتش 20 باشد نمره وی نیز 20 خواهد بود اما اگر در تبعیت کم آورد و تردید کرد نمره وی پایین خواهد آمد مانند آقای کروبی و منتظری که نمره آن ها به زیر 10 نزول پیدا کرده است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه هر چه افراد در تبعیت شک و تردید کنند ممکن است که مردود نشوند اما نمره آن ها پایین می آید، تصریح کرد: افرادی که ابتدا امام و سپس مقام معظم رهبری را ولی خود دانستند دچار فتنه دشمنان نشدند اما افرادی که از حق محوری و ولایت کناره گیری کردند و افراط و تفریط را را پیشه ساختند حذف شدند.

 

حجت الاسلام مختاری عنوان کرد: اگر ولایت محور نباشیم ممکن است یک عده آدم مغرض و نادان چند صباحی ما را علم کنند تا بتوانند به ولایت ضربه بزنند اما باید بدانیم اگر موفق شوند که از ما سوء استفاده کنند و پرچم را از دست ولایت فقیه بگیرند اولین قربانی خود ما خواهیم بود زیرا آن ها به لباس ما اعتقادی ندارند و به عنوان سپر استفاده می کنند.

 

وی ادامه داد: در این موضوع مرحوم هاشمی رفسنجانی به آن توجه داشت فلذا پیوسته اظهار عشق و وفاداری خود را به رهبری و ولایت پذیری ابراز می کرد و در آن برهه ای که دچار تردید شد نیز برگشتند و تبعیت خود را نشان داد و دشمنان را خلع سلاح کرد.

 

استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: خوشبختانه وسوسه های خناسانی که کنار مرحوم هاشمی رفسنجانی حضور داشتند اثر نکرد و خداوند به برکت خون شهدا هم به ملت و هم به وی کمک کرد که پس از چندین ماه سکوت به دامن انقلاب برگردند.

 

حجت الاسلام مختاری افزود: همیشه مقام ولایت در راس قرار دارند و مابقی افراد حول محور ایشان قرار می گیرند زیرا هیچ کس هر چند بزرگ قابل مقایسه با رهبری نیست.

 

وی در پایان با بیان اینکه مرحوم هاشمی رفسنجانی از انقلاب جداشدنی نیست زیرا تلاش های زیادی برای انقلاب انجام داد، گفت: مرحوم هاشمی تا پایان عمر وفادار بود و اظهار عشق و رهروی خود را نشان داد و دشمنان را ناامید کرد.

 

انتهای پیام/6

,

 

وی افزود: ملت ایران اقدامات امام و یاران امام به ویژه آیت الله رفسنجانی را قدر دانستند که اوج این قدردانی در تشییع جنازه پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی نمایانگر بود.

 

استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: حضرت امام خمینی(ره) و یاران و شاگردان وی که انقلاب اسلامی را به وجود آوردند حق بسیار سنگینی بر گردن ما دارند زیرا این عظمت انقلاب بود که انفجار نور را به وجود آورد.

 

حجت الاسلام مختاری تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی علی رغم اینکه در جنگ بسیاری از افراد را از دست دادیم اما جوانان پاک طینتی پرورش یافتند و عظمت امام هنوز که هنوز است در دنیا آثار فراوانی دارد.

 

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) فرزند مکتب دین و قرآن بود و به این مکتب نیز افتحار می کردند ادامه داد: ما نیز امروز به حوزه های علمیه خود افتخار می کنیم زیرا علی رغم همه ی مشکلات و بی مهری ها به خصوص در قبل از انقلاب توانست افرادی همانند امام راحل، مقام معظم رهبری، شهید بهشتی و شهید مطهری و ... را تربیت کند و این باعث شده است که وظیفه ما نیز سنگین تر گردد.

 

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: اکنون که بر سر سفره انقلاب هستیم به خاطر این است که در آن فضای تاریک امام خمینی(ره) و یارانش قیام کردند و به دل خود ترس راه ندادند و جانشان را در کف دست گرفتند و در مقابل طاغوت ایستادند و تلاش کردند تا این سرمایه بزرگ را به وجود آورند.

 

وی گفت: ما امروز در یک دوران طلایی قرار داریم و باید بدانیم که چه خدمتی را برای مردم انجام دهیم و خود را مورد بازخواست قرار داده که مبادا فضای مادی دنیا بر ما غلبه کند و مانند برخی ها پس از میز و صندلی به فکر دیگران باشیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه وظیفه روحانیت بعد از انقلاب بسیار سنگین است و به همان نسبت که امکانات مهیاست مسئولیت نیز وجود دارد، ابراز داشت: معرفت دین، شناختن و رساندن آن به مردم بسیار مهم است که وظیفه همه روحانیون می باشد و باید به نحو احسن انجام گیرد.

 

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه ما نیاز داریم که سرمایه های امام و انقلاب را مورد بررسی قرار دهیم عنوان کرد: باید از شاگردانش امام در هر کجا که درخشیدند درس گرفته و در هر کجا که لغزیدند عبرت بگیریم زیرا ضعف هایی که در برخی از یاران امام همچون منتظری و کروبی و ... بود باعث شد تا اوت شده و از گردونه انقلاب خارج شوند.

 

وی بیان کرد: امروز در دنیا از موقعیت بسیار خوبی برخوردار هستیم که قابل مقایسه با قبل انقلاب نیست.

 

استاد حوزه و دانشگاه افزود: دشمنان به دلیل اینکه از هلال شیعی می ترسند دنیا اسلام را به هم ریخته اند زیرا اگر کشرهای اسلامی دست به دست هم دهند و توده های مردم از این حقیقت که معارف شیعه همان معارف قرآن و پیامبر اسلام است، آگاه شوند دیگر زور و تزویر آل سعود و آل خلیفه و استکبار رنگ می بازد.

 

حجت الاسلام مختاری خاطر نشان کرد: استکبار بیش از 5 سال است که فتنه ایجاد می کند اما جبهه مقاومت رو به پیروزی است و انشاءلله به زودی استکبار همانگونه که رو به افول می رود، غروب خواهد کرد.

 

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) از همین حوزه ها برخواست و شاگردانی تربیت کرد که تأثیرگذار بودند، تصریح کرد: نباید دچار زندگی روزمره گردیم زیرا امروز برخی ها تحت تأثیر فضای مادی قرار گرفته اند و در این شرایط وظیفه داریم موفقیت های امام و معجزه انقلاب را پیدا کنیم و در جامعه نشر دهیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: این مکتب می تواند باز هم افرادی چون امام خمینی(ره) و شهید بهشتی و شهید مطهری و مرحوم هاشمی رفسنجانی را تربیت کند و نباید آن را دست کم بگیریم.

 

حجت الاسلام مختاری ابراز داشت: فرهنگ فاخر دینی که همان اسلام ناب محمدی است مهمترین موضوعی می باشد که امام راحل و شاگردانش در پیروزی انقلاب از آن بهره بردند.

 

وی گفت: اصلی ترین عامل توفیقات امام فرهنگ اسلام بود، فرهنگی که حیات جان ماست و بدون آن مرده ای بیش نیستیم و اگر فردی از آن بهره ببرد سراسر وجودش خیر و برکت می گردد.

 

استاد حوزه و دانشگاه افزود: باید این فرهنگ را با تمام وجود بفهمیم و به آن عمل کرده و به مردم منتقل کنیم زیرا رسالت بزرگ ما نیز همین است.

 

حجت الاسلام مختاری عنوان کرد: توده های مردم هر زمانی که احساس خطر کنند که اصل نظام و اسلام در خطر است علی رغم اینکه گلایه هایی دارند و از مسئولین ناراضی هستند وارد میدان می شوند اما وظیفه ما سنگین تر است و خدا انتظار بیشتری از روحانیون دارد.

 

وی ابراز داشت: تفقه یعنی به عمق رسیدن و زندگی اهل بیت را با تمام وجود درک کرده و به آن عمل کنیم و سپس در اختیار مردم قرار دهیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: دومین موضوعی که در امام خمینی(ره) و یاران امام وجود داشت اخلاص سیاسی بود و سیاستشان نتیجه دیانتشان و بخشی از آن بود و به خاطر دیانت به سراغ سیاست رفتند.

 

حجت الاسلام مختاری با اشاره یه اینکه سیاست و مسائل سیاسی، اجتماعی بخشی از دین است، تصریح کرد: امام باور داشتند که مسائل سیاسی اجتماعی بخشی از پیکره و ابعاد دین است و افرادی که با این اخلاص به سراغ سیاست نرفتند بلکه به دنبال دنیای خود هستند کم آوردند و نتوانستند راه به جایی ببرند و توده های مردم را بسیج کنند.

 

وی با بیان اینکه دیانت امام مسلط بر سیاست بود و آن را مدیریت می کرد، افزود: نکته سومی که بسیار مهم است این است که امام و یاران امام اعتدال داشتند و از افراط و تفریط به دور بودند.

 

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اعتدال واژه ای بسیار مهم است و امروز از آن سوء استفاده می شود و برخی ها بد برداشت می کنند.

 

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه برخی ها اعتدال را اینگونه معنا می کنند که دین را داشته باشیم و با استکبار نیز کنار آییم، عنوان کرد: اعتدال میانه رویی نیست بلکه اعتدال واقعی یعنی حق مداری و حق محوری و بر پایه آن حرکت کردن است.

 

وی یادآور شد: افراط یعنی جلو زدن از حق و تفریط یعنی عقب افتادن از حق؛ و اگر بر مبنای واقعی اعتدال حرکت کنیم هم خود و هم مردم را به نتیجه می رسانیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ابتدا باید حق را بشناسیم، ادامه داد: خداوند عقل را در درون و پیغمبران و اهل بیت را در بیرون قرار داده است و هر مطلبی که بر اساس قرآن و عقل و اهل بیت بود همان حق است و باید محور نظر و عمل ما باشد.

 

حجت الاسلام مختاری گفت: امروز ما اهل بیت را هم در کنار خود نداریم و خود ائمه فرمودند که در دوران غیبت به نائبان عام مراجعه شود.

 

وی افزود: باید در مسائل فردی به مرجع تقلید و در مسائل سیاسی اجتماعی به ولایت فقیه مراجعه شود و هر چه فرمودند حق است.

 

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: اعتدال یعنی بر مدار ولایت حرکت کردن؛ و هرگونه جلو افتادن و عقب ماندن از آن افراط و تفریط و خروج از اعتدال است.

 

حجت الاسلام مختاری عنوان کرد: امروز حجت و حلقه اتصال ما در مسائل سیاسی اجتماعی ولایت فقیه می باشد و هیچ کس هرچند بزرگ باشد نباید در برابر ولی فقیه مطرح گردد.

 

وی ابراز داشت: نسبت به آقای هاشمی رفسنجانی برخی ها افراط و تفریط کردند و برخی ها این مرد بزرگ را آنقدر از نظراتشان انداختند که زحمات چند دهه وی را هم نادیده گرفتند در حالی که خلاف انصاف است زیرا نباید زحمات آیت الله رفسنجانی را نادیده بگیریم اما برخی آدم های مغرض و نادان نیز افراط را در دستور کار قرار دادند و ایشان را به حدی بالا می برند که در برابر ولایت قرار دهند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه آنچه بر ما حجت است ولایت فقیه می باشد، بیان کرد:  امروز که در دوران غیبت به سر می بریم و باید به سراغ حجت رویم که آن ولایت فقیه می باشد زیرا وی اشراف بیشتری بر دنیا، جامعه، دوست و دشمن دارد.

 

حجت الاسلام مختاری یادآور شد: خیلی از مخالفت ها بر اساس ظن و گمان است در حالی که در خیلی از روایات از این موارد نهی شده ایم و ولایت فقیه سکاندار جامعه هستند زیرا بهتر اوضاع را درک می کند.

 

وی گفت: اگر تشخیص دادم که ولی فقیه اشتباه کرده است نظرم برای خودم محترم است اما حق ندارم جریان سازی و فضاسازی کنم و جلساتی برگزار کنم و در رسانه های مکتوب نشر دهم و جامعه را بر علیه ولایت بشورانم و این گونه عمل کردن غلط است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ما رهرویم و آقا رهبر است، ادامه داد: افراط و تفریط را باید مورد توجه قرار دهیم و مرحوم هاشمی رفسنجانی هرچند بزرگ هستند اما خود وی نیز چنین ادعایی نداشت.

 

حجت الاسلام مختاری گفت: بعضی ها متاسفانه به دنبال فتنه بودند و شاید هم باشند که امثال مرحوم آیت الله رفسنجانی را علم و اختلاف نظرهایی را بزرگ کنند و به این طریق ولایت را زیر سوال ببرند و به زمین بزنند.

 

وی خاطر نشان کرد: هر کس به هر اندازه تبعیت از ولایت دارد نمره وی بالا می رود و اگر تبعیتش 20 باشد نمره وی نیز 20 خواهد بود اما اگر در تبعیت کم آورد و تردید کرد نمره وی پایین خواهد آمد مانند آقای کروبی و منتظری که نمره آن ها به زیر 10 نزول پیدا کرده است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه هر چه افراد در تبعیت شک و تردید کنند ممکن است که مردود نشوند اما نمره آن ها پایین می آید، تصریح کرد: افرادی که ابتدا امام و سپس مقام معظم رهبری را ولی خود دانستند دچار فتنه دشمنان نشدند اما افرادی که از حق محوری و ولایت کناره گیری کردند و افراط و تفریط را را پیشه ساختند حذف شدند.

 

حجت الاسلام مختاری عنوان کرد: اگر ولایت محور نباشیم ممکن است یک عده آدم مغرض و نادان چند صباحی ما را علم کنند تا بتوانند به ولایت ضربه بزنند اما باید بدانیم اگر موفق شوند که از ما سوء استفاده کنند و پرچم را از دست ولایت فقیه بگیرند اولین قربانی خود ما خواهیم بود زیرا آن ها به لباس ما اعتقادی ندارند و به عنوان سپر استفاده می کنند.

 

وی ادامه داد: در این موضوع مرحوم هاشمی رفسنجانی به آن توجه داشت فلذا پیوسته اظهار عشق و وفاداری خود را به رهبری و ولایت پذیری ابراز می کرد و در آن برهه ای که دچار تردید شد نیز برگشتند و تبعیت خود را نشان داد و دشمنان را خلع سلاح کرد.

 

استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: خوشبختانه وسوسه های خناسانی که کنار مرحوم هاشمی رفسنجانی حضور داشتند اثر نکرد و خداوند به برکت خون شهدا هم به ملت و هم به وی کمک کرد که پس از چندین ماه سکوت به دامن انقلاب برگردند.

 

حجت الاسلام مختاری افزود: همیشه مقام ولایت در راس قرار دارند و مابقی افراد حول محور ایشان قرار می گیرند زیرا هیچ کس هر چند بزرگ قابل مقایسه با رهبری نیست.

 

وی در پایان با بیان اینکه مرحوم هاشمی رفسنجانی از انقلاب جداشدنی نیست زیرا تلاش های زیادی برای انقلاب انجام داد، گفت: مرحوم هاشمی تا پایان عمر وفادار بود و اظهار عشق و رهروی خود را نشان داد و دشمنان را ناامید کرد.

 

انتهای پیام/6

,

 

وی افزود: ملت ایران اقدامات امام و یاران امام به ویژه آیت الله رفسنجانی را قدر دانستند که اوج این قدردانی در تشییع جنازه پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی نمایانگر بود.

 

استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: حضرت امام خمینی(ره) و یاران و شاگردان وی که انقلاب اسلامی را به وجود آوردند حق بسیار سنگینی بر گردن ما دارند زیرا این عظمت انقلاب بود که انفجار نور را به وجود آورد.

 

حجت الاسلام مختاری تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی علی رغم اینکه در جنگ بسیاری از افراد را از دست دادیم اما جوانان پاک طینتی پرورش یافتند و عظمت امام هنوز که هنوز است در دنیا آثار فراوانی دارد.

 

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) فرزند مکتب دین و قرآن بود و به این مکتب نیز افتحار می کردند ادامه داد: ما نیز امروز به حوزه های علمیه خود افتخار می کنیم زیرا علی رغم همه ی مشکلات و بی مهری ها به خصوص در قبل از انقلاب توانست افرادی همانند امام راحل، مقام معظم رهبری، شهید بهشتی و شهید مطهری و ... را تربیت کند و این باعث شده است که وظیفه ما نیز سنگین تر گردد.

 

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: اکنون که بر سر سفره انقلاب هستیم به خاطر این است که در آن فضای تاریک امام خمینی(ره) و یارانش قیام کردند و به دل خود ترس راه ندادند و جانشان را در کف دست گرفتند و در مقابل طاغوت ایستادند و تلاش کردند تا این سرمایه بزرگ را به وجود آورند.

 

وی گفت: ما امروز در یک دوران طلایی قرار داریم و باید بدانیم که چه خدمتی را برای مردم انجام دهیم و خود را مورد بازخواست قرار داده که مبادا فضای مادی دنیا بر ما غلبه کند و مانند برخی ها پس از میز و صندلی به فکر دیگران باشیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه وظیفه روحانیت بعد از انقلاب بسیار سنگین است و به همان نسبت که امکانات مهیاست مسئولیت نیز وجود دارد، ابراز داشت: معرفت دین، شناختن و رساندن آن به مردم بسیار مهم است که وظیفه همه روحانیون می باشد و باید به نحو احسن انجام گیرد.

 

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه ما نیاز داریم که سرمایه های امام و انقلاب را مورد بررسی قرار دهیم عنوان کرد: باید از شاگردانش امام در هر کجا که درخشیدند درس گرفته و در هر کجا که لغزیدند عبرت بگیریم زیرا ضعف هایی که در برخی از یاران امام همچون منتظری و کروبی و ... بود باعث شد تا اوت شده و از گردونه انقلاب خارج شوند.

 

وی بیان کرد: امروز در دنیا از موقعیت بسیار خوبی برخوردار هستیم که قابل مقایسه با قبل انقلاب نیست.

 

استاد حوزه و دانشگاه افزود: دشمنان به دلیل اینکه از هلال شیعی می ترسند دنیا اسلام را به هم ریخته اند زیرا اگر کشرهای اسلامی دست به دست هم دهند و توده های مردم از این حقیقت که معارف شیعه همان معارف قرآن و پیامبر اسلام است، آگاه شوند دیگر زور و تزویر آل سعود و آل خلیفه و استکبار رنگ می بازد.

 

حجت الاسلام مختاری خاطر نشان کرد: استکبار بیش از 5 سال است که فتنه ایجاد می کند اما جبهه مقاومت رو به پیروزی است و انشاءلله به زودی استکبار همانگونه که رو به افول می رود، غروب خواهد کرد.

 

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) از همین حوزه ها برخواست و شاگردانی تربیت کرد که تأثیرگذار بودند، تصریح کرد: نباید دچار زندگی روزمره گردیم زیرا امروز برخی ها تحت تأثیر فضای مادی قرار گرفته اند و در این شرایط وظیفه داریم موفقیت های امام و معجزه انقلاب را پیدا کنیم و در جامعه نشر دهیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: این مکتب می تواند باز هم افرادی چون امام خمینی(ره) و شهید بهشتی و شهید مطهری و مرحوم هاشمی رفسنجانی را تربیت کند و نباید آن را دست کم بگیریم.

 

حجت الاسلام مختاری ابراز داشت: فرهنگ فاخر دینی که همان اسلام ناب محمدی است مهمترین موضوعی می باشد که امام راحل و شاگردانش در پیروزی انقلاب از آن بهره بردند.

 

وی گفت: اصلی ترین عامل توفیقات امام فرهنگ اسلام بود، فرهنگی که حیات جان ماست و بدون آن مرده ای بیش نیستیم و اگر فردی از آن بهره ببرد سراسر وجودش خیر و برکت می گردد.

 

استاد حوزه و دانشگاه افزود: باید این فرهنگ را با تمام وجود بفهمیم و به آن عمل کرده و به مردم منتقل کنیم زیرا رسالت بزرگ ما نیز همین است.

 

حجت الاسلام مختاری عنوان کرد: توده های مردم هر زمانی که احساس خطر کنند که اصل نظام و اسلام در خطر است علی رغم اینکه گلایه هایی دارند و از مسئولین ناراضی هستند وارد میدان می شوند اما وظیفه ما سنگین تر است و خدا انتظار بیشتری از روحانیون دارد.

 

وی ابراز داشت: تفقه یعنی به عمق رسیدن و زندگی اهل بیت را با تمام وجود درک کرده و به آن عمل کنیم و سپس در اختیار مردم قرار دهیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: دومین موضوعی که در امام خمینی(ره) و یاران امام وجود داشت اخلاص سیاسی بود و سیاستشان نتیجه دیانتشان و بخشی از آن بود و به خاطر دیانت به سراغ سیاست رفتند.

 

حجت الاسلام مختاری با اشاره یه اینکه سیاست و مسائل سیاسی، اجتماعی بخشی از دین است، تصریح کرد: امام باور داشتند که مسائل سیاسی اجتماعی بخشی از پیکره و ابعاد دین است و افرادی که با این اخلاص به سراغ سیاست نرفتند بلکه به دنبال دنیای خود هستند کم آوردند و نتوانستند راه به جایی ببرند و توده های مردم را بسیج کنند.

 

وی با بیان اینکه دیانت امام مسلط بر سیاست بود و آن را مدیریت می کرد، افزود: نکته سومی که بسیار مهم است این است که امام و یاران امام اعتدال داشتند و از افراط و تفریط به دور بودند.

 

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اعتدال واژه ای بسیار مهم است و امروز از آن سوء استفاده می شود و برخی ها بد برداشت می کنند.

 

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه برخی ها اعتدال را اینگونه معنا می کنند که دین را داشته باشیم و با استکبار نیز کنار آییم، عنوان کرد: اعتدال میانه رویی نیست بلکه اعتدال واقعی یعنی حق مداری و حق محوری و بر پایه آن حرکت کردن است.

 

وی یادآور شد: افراط یعنی جلو زدن از حق و تفریط یعنی عقب افتادن از حق؛ و اگر بر مبنای واقعی اعتدال حرکت کنیم هم خود و هم مردم را به نتیجه می رسانیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ابتدا باید حق را بشناسیم، ادامه داد: خداوند عقل را در درون و پیغمبران و اهل بیت را در بیرون قرار داده است و هر مطلبی که بر اساس قرآن و عقل و اهل بیت بود همان حق است و باید محور نظر و عمل ما باشد.

 

حجت الاسلام مختاری گفت: امروز ما اهل بیت را هم در کنار خود نداریم و خود ائمه فرمودند که در دوران غیبت به نائبان عام مراجعه شود.

 

وی افزود: باید در مسائل فردی به مرجع تقلید و در مسائل سیاسی اجتماعی به ولایت فقیه مراجعه شود و هر چه فرمودند حق است.

 

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: اعتدال یعنی بر مدار ولایت حرکت کردن؛ و هرگونه جلو افتادن و عقب ماندن از آن افراط و تفریط و خروج از اعتدال است.

 

حجت الاسلام مختاری عنوان کرد: امروز حجت و حلقه اتصال ما در مسائل سیاسی اجتماعی ولایت فقیه می باشد و هیچ کس هرچند بزرگ باشد نباید در برابر ولی فقیه مطرح گردد.

 

وی ابراز داشت: نسبت به آقای هاشمی رفسنجانی برخی ها افراط و تفریط کردند و برخی ها این مرد بزرگ را آنقدر از نظراتشان انداختند که زحمات چند دهه وی را هم نادیده گرفتند در حالی که خلاف انصاف است زیرا نباید زحمات آیت الله رفسنجانی را نادیده بگیریم اما برخی آدم های مغرض و نادان نیز افراط را در دستور کار قرار دادند و ایشان را به حدی بالا می برند که در برابر ولایت قرار دهند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه آنچه بر ما حجت است ولایت فقیه می باشد، بیان کرد:  امروز که در دوران غیبت به سر می بریم و باید به سراغ حجت رویم که آن ولایت فقیه می باشد زیرا وی اشراف بیشتری بر دنیا، جامعه، دوست و دشمن دارد.

 

حجت الاسلام مختاری یادآور شد: خیلی از مخالفت ها بر اساس ظن و گمان است در حالی که در خیلی از روایات از این موارد نهی شده ایم و ولایت فقیه سکاندار جامعه هستند زیرا بهتر اوضاع را درک می کند.

 

وی گفت: اگر تشخیص دادم که ولی فقیه اشتباه کرده است نظرم برای خودم محترم است اما حق ندارم جریان سازی و فضاسازی کنم و جلساتی برگزار کنم و در رسانه های مکتوب نشر دهم و جامعه را بر علیه ولایت بشورانم و این گونه عمل کردن غلط است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ما رهرویم و آقا رهبر است، ادامه داد: افراط و تفریط را باید مورد توجه قرار دهیم و مرحوم هاشمی رفسنجانی هرچند بزرگ هستند اما خود وی نیز چنین ادعایی نداشت.

 

حجت الاسلام مختاری گفت: بعضی ها متاسفانه به دنبال فتنه بودند و شاید هم باشند که امثال مرحوم آیت الله رفسنجانی را علم و اختلاف نظرهایی را بزرگ کنند و به این طریق ولایت را زیر سوال ببرند و به زمین بزنند.

 

وی خاطر نشان کرد: هر کس به هر اندازه تبعیت از ولایت دارد نمره وی بالا می رود و اگر تبعیتش 20 باشد نمره وی نیز 20 خواهد بود اما اگر در تبعیت کم آورد و تردید کرد نمره وی پایین خواهد آمد مانند آقای کروبی و منتظری که نمره آن ها به زیر 10 نزول پیدا کرده است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه هر چه افراد در تبعیت شک و تردید کنند ممکن است که مردود نشوند اما نمره آن ها پایین می آید، تصریح کرد: افرادی که ابتدا امام و سپس مقام معظم رهبری را ولی خود دانستند دچار فتنه دشمنان نشدند اما افرادی که از حق محوری و ولایت کناره گیری کردند و افراط و تفریط را را پیشه ساختند حذف شدند.

 

حجت الاسلام مختاری عنوان کرد: اگر ولایت محور نباشیم ممکن است یک عده آدم مغرض و نادان چند صباحی ما را علم کنند تا بتوانند به ولایت ضربه بزنند اما باید بدانیم اگر موفق شوند که از ما سوء استفاده کنند و پرچم را از دست ولایت فقیه بگیرند اولین قربانی خود ما خواهیم بود زیرا آن ها به لباس ما اعتقادی ندارند و به عنوان سپر استفاده می کنند.

 

وی ادامه داد: در این موضوع مرحوم هاشمی رفسنجانی به آن توجه داشت فلذا پیوسته اظهار عشق و وفاداری خود را به رهبری و ولایت پذیری ابراز می کرد و در آن برهه ای که دچار تردید شد نیز برگشتند و تبعیت خود را نشان داد و دشمنان را خلع سلاح کرد.

 

استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: خوشبختانه وسوسه های خناسانی که کنار مرحوم هاشمی رفسنجانی حضور داشتند اثر نکرد و خداوند به برکت خون شهدا هم به ملت و هم به وی کمک کرد که پس از چندین ماه سکوت به دامن انقلاب برگردند.

 

حجت الاسلام مختاری افزود: همیشه مقام ولایت در راس قرار دارند و مابقی افراد حول محور ایشان قرار می گیرند زیرا هیچ کس هر چند بزرگ قابل مقایسه با رهبری نیست.

 

وی در پایان با بیان اینکه مرحوم هاشمی رفسنجانی از انقلاب جداشدنی نیست زیرا تلاش های زیادی برای انقلاب انجام داد، گفت: مرحوم هاشمی تا پایان عمر وفادار بود و اظهار عشق و رهروی خود را نشان داد و دشمنان را ناامید کرد.

 

انتهای پیام/6

,

 

وی افزود: ملت ایران اقدامات امام و یاران امام به ویژه آیت الله رفسنجانی را قدر دانستند که اوج این قدردانی در تشییع جنازه پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی نمایانگر بود.

 

استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: حضرت امام خمینی(ره) و یاران و شاگردان وی که انقلاب اسلامی را به وجود آوردند حق بسیار سنگینی بر گردن ما دارند زیرا این عظمت انقلاب بود که انفجار نور را به وجود آورد.

 

حجت الاسلام مختاری تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی علی رغم اینکه در جنگ بسیاری از افراد را از دست دادیم اما جوانان پاک طینتی پرورش یافتند و عظمت امام هنوز که هنوز است در دنیا آثار فراوانی دارد.

 

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) فرزند مکتب دین و قرآن بود و به این مکتب نیز افتحار می کردند ادامه داد: ما نیز امروز به حوزه های علمیه خود افتخار می کنیم زیرا علی رغم همه ی مشکلات و بی مهری ها به خصوص در قبل از انقلاب توانست افرادی همانند امام راحل، مقام معظم رهبری، شهید بهشتی و شهید مطهری و ... را تربیت کند و این باعث شده است که وظیفه ما نیز سنگین تر گردد.

 

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: اکنون که بر سر سفره انقلاب هستیم به خاطر این است که در آن فضای تاریک امام خمینی(ره) و یارانش قیام کردند و به دل خود ترس راه ندادند و جانشان را در کف دست گرفتند و در مقابل طاغوت ایستادند و تلاش کردند تا این سرمایه بزرگ را به وجود آورند.

 

وی گفت: ما امروز در یک دوران طلایی قرار داریم و باید بدانیم که چه خدمتی را برای مردم انجام دهیم و خود را مورد بازخواست قرار داده که مبادا فضای مادی دنیا بر ما غلبه کند و مانند برخی ها پس از میز و صندلی به فکر دیگران باشیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه وظیفه روحانیت بعد از انقلاب بسیار سنگین است و به همان نسبت که امکانات مهیاست مسئولیت نیز وجود دارد، ابراز داشت: معرفت دین، شناختن و رساندن آن به مردم بسیار مهم است که وظیفه همه روحانیون می باشد و باید به نحو احسن انجام گیرد.

 

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه ما نیاز داریم که سرمایه های امام و انقلاب را مورد بررسی قرار دهیم عنوان کرد: باید از شاگردانش امام در هر کجا که درخشیدند درس گرفته و در هر کجا که لغزیدند عبرت بگیریم زیرا ضعف هایی که در برخی از یاران امام همچون منتظری و کروبی و ... بود باعث شد تا اوت شده و از گردونه انقلاب خارج شوند.

 

وی بیان کرد: امروز در دنیا از موقعیت بسیار خوبی برخوردار هستیم که قابل مقایسه با قبل انقلاب نیست.

 

استاد حوزه و دانشگاه افزود: دشمنان به دلیل اینکه از هلال شیعی می ترسند دنیا اسلام را به هم ریخته اند زیرا اگر کشرهای اسلامی دست به دست هم دهند و توده های مردم از این حقیقت که معارف شیعه همان معارف قرآن و پیامبر اسلام است، آگاه شوند دیگر زور و تزویر آل سعود و آل خلیفه و استکبار رنگ می بازد.

 

حجت الاسلام مختاری خاطر نشان کرد: استکبار بیش از 5 سال است که فتنه ایجاد می کند اما جبهه مقاومت رو به پیروزی است و انشاءلله به زودی استکبار همانگونه که رو به افول می رود، غروب خواهد کرد.

 

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) از همین حوزه ها برخواست و شاگردانی تربیت کرد که تأثیرگذار بودند، تصریح کرد: نباید دچار زندگی روزمره گردیم زیرا امروز برخی ها تحت تأثیر فضای مادی قرار گرفته اند و در این شرایط وظیفه داریم موفقیت های امام و معجزه انقلاب را پیدا کنیم و در جامعه نشر دهیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: این مکتب می تواند باز هم افرادی چون امام خمینی(ره) و شهید بهشتی و شهید مطهری و مرحوم هاشمی رفسنجانی را تربیت کند و نباید آن را دست کم بگیریم.

 

حجت الاسلام مختاری ابراز داشت: فرهنگ فاخر دینی که همان اسلام ناب محمدی است مهمترین موضوعی می باشد که امام راحل و شاگردانش در پیروزی انقلاب از آن بهره بردند.

 

وی گفت: اصلی ترین عامل توفیقات امام فرهنگ اسلام بود، فرهنگی که حیات جان ماست و بدون آن مرده ای بیش نیستیم و اگر فردی از آن بهره ببرد سراسر وجودش خیر و برکت می گردد.

 

استاد حوزه و دانشگاه افزود: باید این فرهنگ را با تمام وجود بفهمیم و به آن عمل کرده و به مردم منتقل کنیم زیرا رسالت بزرگ ما نیز همین است.

 

حجت الاسلام مختاری عنوان کرد: توده های مردم هر زمانی که احساس خطر کنند که اصل نظام و اسلام در خطر است علی رغم اینکه گلایه هایی دارند و از مسئولین ناراضی هستند وارد میدان می شوند اما وظیفه ما سنگین تر است و خدا انتظار بیشتری از روحانیون دارد.

 

وی ابراز داشت: تفقه یعنی به عمق رسیدن و زندگی اهل بیت را با تمام وجود درک کرده و به آن عمل کنیم و سپس در اختیار مردم قرار دهیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: دومین موضوعی که در امام خمینی(ره) و یاران امام وجود داشت اخلاص سیاسی بود و سیاستشان نتیجه دیانتشان و بخشی از آن بود و به خاطر دیانت به سراغ سیاست رفتند.

 

حجت الاسلام مختاری با اشاره یه اینکه سیاست و مسائل سیاسی، اجتماعی بخشی از دین است، تصریح کرد: امام باور داشتند که مسائل سیاسی اجتماعی بخشی از پیکره و ابعاد دین است و افرادی که با این اخلاص به سراغ سیاست نرفتند بلکه به دنبال دنیای خود هستند کم آوردند و نتوانستند راه به جایی ببرند و توده های مردم را بسیج کنند.

 

وی با بیان اینکه دیانت امام مسلط بر سیاست بود و آن را مدیریت می کرد، افزود: نکته سومی که بسیار مهم است این است که امام و یاران امام اعتدال داشتند و از افراط و تفریط به دور بودند.

 

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اعتدال واژه ای بسیار مهم است و امروز از آن سوء استفاده می شود و برخی ها بد برداشت می کنند.

 

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه برخی ها اعتدال را اینگونه معنا می کنند که دین را داشته باشیم و با استکبار نیز کنار آییم، عنوان کرد: اعتدال میانه رویی نیست بلکه اعتدال واقعی یعنی حق مداری و حق محوری و بر پایه آن حرکت کردن است.

 

وی یادآور شد: افراط یعنی جلو زدن از حق و تفریط یعنی عقب افتادن از حق؛ و اگر بر مبنای واقعی اعتدال حرکت کنیم هم خود و هم مردم را به نتیجه می رسانیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ابتدا باید حق را بشناسیم، ادامه داد: خداوند عقل را در درون و پیغمبران و اهل بیت را در بیرون قرار داده است و هر مطلبی که بر اساس قرآن و عقل و اهل بیت بود همان حق است و باید محور نظر و عمل ما باشد.

 

حجت الاسلام مختاری گفت: امروز ما اهل بیت را هم در کنار خود نداریم و خود ائمه فرمودند که در دوران غیبت به نائبان عام مراجعه شود.

 

وی افزود: باید در مسائل فردی به مرجع تقلید و در مسائل سیاسی اجتماعی به ولایت فقیه مراجعه شود و هر چه فرمودند حق است.

 

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: اعتدال یعنی بر مدار ولایت حرکت کردن؛ و هرگونه جلو افتادن و عقب ماندن از آن افراط و تفریط و خروج از اعتدال است.

 

حجت الاسلام مختاری عنوان کرد: امروز حجت و حلقه اتصال ما در مسائل سیاسی اجتماعی ولایت فقیه می باشد و هیچ کس هرچند بزرگ باشد نباید در برابر ولی فقیه مطرح گردد.

 

وی ابراز داشت: نسبت به آقای هاشمی رفسنجانی برخی ها افراط و تفریط کردند و برخی ها این مرد بزرگ را آنقدر از نظراتشان انداختند که زحمات چند دهه وی را هم نادیده گرفتند در حالی که خلاف انصاف است زیرا نباید زحمات آیت الله رفسنجانی را نادیده بگیریم اما برخی آدم های مغرض و نادان نیز افراط را در دستور کار قرار دادند و ایشان را به حدی بالا می برند که در برابر ولایت قرار دهند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه آنچه بر ما حجت است ولایت فقیه می باشد، بیان کرد:  امروز که در دوران غیبت به سر می بریم و باید به سراغ حجت رویم که آن ولایت فقیه می باشد زیرا وی اشراف بیشتری بر دنیا، جامعه، دوست و دشمن دارد.

 

حجت الاسلام مختاری یادآور شد: خیلی از مخالفت ها بر اساس ظن و گمان است در حالی که در خیلی از روایات از این موارد نهی شده ایم و ولایت فقیه سکاندار جامعه هستند زیرا بهتر اوضاع را درک می کند.

 

وی گفت: اگر تشخیص دادم که ولی فقیه اشتباه کرده است نظرم برای خودم محترم است اما حق ندارم جریان سازی و فضاسازی کنم و جلساتی برگزار کنم و در رسانه های مکتوب نشر دهم و جامعه را بر علیه ولایت بشورانم و این گونه عمل کردن غلط است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ما رهرویم و آقا رهبر است، ادامه داد: افراط و تفریط را باید مورد توجه قرار دهیم و مرحوم هاشمی رفسنجانی هرچند بزرگ هستند اما خود وی نیز چنین ادعایی نداشت.

 

حجت الاسلام مختاری گفت: بعضی ها متاسفانه به دنبال فتنه بودند و شاید هم باشند که امثال مرحوم آیت الله رفسنجانی را علم و اختلاف نظرهایی را بزرگ کنند و به این طریق ولایت را زیر سوال ببرند و به زمین بزنند.

 

وی خاطر نشان کرد: هر کس به هر اندازه تبعیت از ولایت دارد نمره وی بالا می رود و اگر تبعیتش 20 باشد نمره وی نیز 20 خواهد بود اما اگر در تبعیت کم آورد و تردید کرد نمره وی پایین خواهد آمد مانند آقای کروبی و منتظری که نمره آن ها به زیر 10 نزول پیدا کرده است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه هر چه افراد در تبعیت شک و تردید کنند ممکن است که مردود نشوند اما نمره آن ها پایین می آید، تصریح کرد: افرادی که ابتدا امام و سپس مقام معظم رهبری را ولی خود دانستند دچار فتنه دشمنان نشدند اما افرادی که از حق محوری و ولایت کناره گیری کردند و افراط و تفریط را را پیشه ساختند حذف شدند.

 

حجت الاسلام مختاری عنوان کرد: اگر ولایت محور نباشیم ممکن است یک عده آدم مغرض و نادان چند صباحی ما را علم کنند تا بتوانند به ولایت ضربه بزنند اما باید بدانیم اگر موفق شوند که از ما سوء استفاده کنند و پرچم را از دست ولایت فقیه بگیرند اولین قربانی خود ما خواهیم بود زیرا آن ها به لباس ما اعتقادی ندارند و به عنوان سپر استفاده می کنند.

 

وی ادامه داد: در این موضوع مرحوم هاشمی رفسنجانی به آن توجه داشت فلذا پیوسته اظهار عشق و وفاداری خود را به رهبری و ولایت پذیری ابراز می کرد و در آن برهه ای که دچار تردید شد نیز برگشتند و تبعیت خود را نشان داد و دشمنان را خلع سلاح کرد.

 

استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: خوشبختانه وسوسه های خناسانی که کنار مرحوم هاشمی رفسنجانی حضور داشتند اثر نکرد و خداوند به برکت خون شهدا هم به ملت و هم به وی کمک کرد که پس از چندین ماه سکوت به دامن انقلاب برگردند.

 

حجت الاسلام مختاری افزود: همیشه مقام ولایت در راس قرار دارند و مابقی افراد حول محور ایشان قرار می گیرند زیرا هیچ کس هر چند بزرگ قابل مقایسه با رهبری نیست.

 

وی در پایان با بیان اینکه مرحوم هاشمی رفسنجانی از انقلاب جداشدنی نیست زیرا تلاش های زیادی برای انقلاب انجام داد، گفت: مرحوم هاشمی تا پایان عمر وفادار بود و اظهار عشق و رهروی خود را نشان داد و دشمنان را ناامید کرد.

 

انتهای پیام/6

,

 

وی افزود: ملت ایران اقدامات امام و یاران امام به ویژه آیت الله رفسنجانی را قدر دانستند که اوج این قدردانی در تشییع جنازه پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی نمایانگر بود.

 

استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: حضرت امام خمینی(ره) و یاران و شاگردان وی که انقلاب اسلامی را به وجود آوردند حق بسیار سنگینی بر گردن ما دارند زیرا این عظمت انقلاب بود که انفجار نور را به وجود آورد.

 

حجت الاسلام مختاری تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی علی رغم اینکه در جنگ بسیاری از افراد را از دست دادیم اما جوانان پاک طینتی پرورش یافتند و عظمت امام هنوز که هنوز است در دنیا آثار فراوانی دارد.

 

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) فرزند مکتب دین و قرآن بود و به این مکتب نیز افتحار می کردند ادامه داد: ما نیز امروز به حوزه های علمیه خود افتخار می کنیم زیرا علی رغم همه ی مشکلات و بی مهری ها به خصوص در قبل از انقلاب توانست افرادی همانند امام راحل، مقام معظم رهبری، شهید بهشتی و شهید مطهری و ... را تربیت کند و این باعث شده است که وظیفه ما نیز سنگین تر گردد.

 

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: اکنون که بر سر سفره انقلاب هستیم به خاطر این است که در آن فضای تاریک امام خمینی(ره) و یارانش قیام کردند و به دل خود ترس راه ندادند و جانشان را در کف دست گرفتند و در مقابل طاغوت ایستادند و تلاش کردند تا این سرمایه بزرگ را به وجود آورند.

 

وی گفت: ما امروز در یک دوران طلایی قرار داریم و باید بدانیم که چه خدمتی را برای مردم انجام دهیم و خود را مورد بازخواست قرار داده که مبادا فضای مادی دنیا بر ما غلبه کند و مانند برخی ها پس از میز و صندلی به فکر دیگران باشیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه وظیفه روحانیت بعد از انقلاب بسیار سنگین است و به همان نسبت که امکانات مهیاست مسئولیت نیز وجود دارد، ابراز داشت: معرفت دین، شناختن و رساندن آن به مردم بسیار مهم است که وظیفه همه روحانیون می باشد و باید به نحو احسن انجام گیرد.

 

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه ما نیاز داریم که سرمایه های امام و انقلاب را مورد بررسی قرار دهیم عنوان کرد: باید از شاگردانش امام در هر کجا که درخشیدند درس گرفته و در هر کجا که لغزیدند عبرت بگیریم زیرا ضعف هایی که در برخی از یاران امام همچون منتظری و کروبی و ... بود باعث شد تا اوت شده و از گردونه انقلاب خارج شوند.

 

وی بیان کرد: امروز در دنیا از موقعیت بسیار خوبی برخوردار هستیم که قابل مقایسه با قبل انقلاب نیست.

 

استاد حوزه و دانشگاه افزود: دشمنان به دلیل اینکه از هلال شیعی می ترسند دنیا اسلام را به هم ریخته اند زیرا اگر کشرهای اسلامی دست به دست هم دهند و توده های مردم از این حقیقت که معارف شیعه همان معارف قرآن و پیامبر اسلام است، آگاه شوند دیگر زور و تزویر آل سعود و آل خلیفه و استکبار رنگ می بازد.

 

حجت الاسلام مختاری خاطر نشان کرد: استکبار بیش از 5 سال است که فتنه ایجاد می کند اما جبهه مقاومت رو به پیروزی است و انشاءلله به زودی استکبار همانگونه که رو به افول می رود، غروب خواهد کرد.

 

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) از همین حوزه ها برخواست و شاگردانی تربیت کرد که تأثیرگذار بودند، تصریح کرد: نباید دچار زندگی روزمره گردیم زیرا امروز برخی ها تحت تأثیر فضای مادی قرار گرفته اند و در این شرایط وظیفه داریم موفقیت های امام و معجزه انقلاب را پیدا کنیم و در جامعه نشر دهیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: این مکتب می تواند باز هم افرادی چون امام خمینی(ره) و شهید بهشتی و شهید مطهری و مرحوم هاشمی رفسنجانی را تربیت کند و نباید آن را دست کم بگیریم.

 

حجت الاسلام مختاری ابراز داشت: فرهنگ فاخر دینی که همان اسلام ناب محمدی است مهمترین موضوعی می باشد که امام راحل و شاگردانش در پیروزی انقلاب از آن بهره بردند.

 

وی گفت: اصلی ترین عامل توفیقات امام فرهنگ اسلام بود، فرهنگی که حیات جان ماست و بدون آن مرده ای بیش نیستیم و اگر فردی از آن بهره ببرد سراسر وجودش خیر و برکت می گردد.

 

استاد حوزه و دانشگاه افزود: باید این فرهنگ را با تمام وجود بفهمیم و به آن عمل کرده و به مردم منتقل کنیم زیرا رسالت بزرگ ما نیز همین است.

 

حجت الاسلام مختاری عنوان کرد: توده های مردم هر زمانی که احساس خطر کنند که اصل نظام و اسلام در خطر است علی رغم اینکه گلایه هایی دارند و از مسئولین ناراضی هستند وارد میدان می شوند اما وظیفه ما سنگین تر است و خدا انتظار بیشتری از روحانیون دارد.

 

وی ابراز داشت: تفقه یعنی به عمق رسیدن و زندگی اهل بیت را با تمام وجود درک کرده و به آن عمل کنیم و سپس در اختیار مردم قرار دهیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: دومین موضوعی که در امام خمینی(ره) و یاران امام وجود داشت اخلاص سیاسی بود و سیاستشان نتیجه دیانتشان و بخشی از آن بود و به خاطر دیانت به سراغ سیاست رفتند.

 

حجت الاسلام مختاری با اشاره یه اینکه سیاست و مسائل سیاسی، اجتماعی بخشی از دین است، تصریح کرد: امام باور داشتند که مسائل سیاسی اجتماعی بخشی از پیکره و ابعاد دین است و افرادی که با این اخلاص به سراغ سیاست نرفتند بلکه به دنبال دنیای خود هستند کم آوردند و نتوانستند راه به جایی ببرند و توده های مردم را بسیج کنند.

 

وی با بیان اینکه دیانت امام مسلط بر سیاست بود و آن را مدیریت می کرد، افزود: نکته سومی که بسیار مهم است این است که امام و یاران امام اعتدال داشتند و از افراط و تفریط به دور بودند.

 

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اعتدال واژه ای بسیار مهم است و امروز از آن سوء استفاده می شود و برخی ها بد برداشت می کنند.

 

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه برخی ها اعتدال را اینگونه معنا می کنند که دین را داشته باشیم و با استکبار نیز کنار آییم، عنوان کرد: اعتدال میانه رویی نیست بلکه اعتدال واقعی یعنی حق مداری و حق محوری و بر پایه آن حرکت کردن است.

 

وی یادآور شد: افراط یعنی جلو زدن از حق و تفریط یعنی عقب افتادن از حق؛ و اگر بر مبنای واقعی اعتدال حرکت کنیم هم خود و هم مردم را به نتیجه می رسانیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ابتدا باید حق را بشناسیم، ادامه داد: خداوند عقل را در درون و پیغمبران و اهل بیت را در بیرون قرار داده است و هر مطلبی که بر اساس قرآن و عقل و اهل بیت بود همان حق است و باید محور نظر و عمل ما باشد.

 

حجت الاسلام مختاری گفت: امروز ما اهل بیت را هم در کنار خود نداریم و خود ائمه فرمودند که در دوران غیبت به نائبان عام مراجعه شود.

 

وی افزود: باید در مسائل فردی به مرجع تقلید و در مسائل سیاسی اجتماعی به ولایت فقیه مراجعه شود و هر چه فرمودند حق است.

 

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: اعتدال یعنی بر مدار ولایت حرکت کردن؛ و هرگونه جلو افتادن و عقب ماندن از آن افراط و تفریط و خروج از اعتدال است.

 

حجت الاسلام مختاری عنوان کرد: امروز حجت و حلقه اتصال ما در مسائل سیاسی اجتماعی ولایت فقیه می باشد و هیچ کس هرچند بزرگ باشد نباید در برابر ولی فقیه مطرح گردد.

 

وی ابراز داشت: نسبت به آقای هاشمی رفسنجانی برخی ها افراط و تفریط کردند و برخی ها این مرد بزرگ را آنقدر از نظراتشان انداختند که زحمات چند دهه وی را هم نادیده گرفتند در حالی که خلاف انصاف است زیرا نباید زحمات آیت الله رفسنجانی را نادیده بگیریم اما برخی آدم های مغرض و نادان نیز افراط را در دستور کار قرار دادند و ایشان را به حدی بالا می برند که در برابر ولایت قرار دهند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه آنچه بر ما حجت است ولایت فقیه می باشد، بیان کرد:  امروز که در دوران غیبت به سر می بریم و باید به سراغ حجت رویم که آن ولایت فقیه می باشد زیرا وی اشراف بیشتری بر دنیا، جامعه، دوست و دشمن دارد.

 

حجت الاسلام مختاری یادآور شد: خیلی از مخالفت ها بر اساس ظن و گمان است در حالی که در خیلی از روایات از این موارد نهی شده ایم و ولایت فقیه سکاندار جامعه هستند زیرا بهتر اوضاع را درک می کند.

 

وی گفت: اگر تشخیص دادم که ولی فقیه اشتباه کرده است نظرم برای خودم محترم است اما حق ندارم جریان سازی و فضاسازی کنم و جلساتی برگزار کنم و در رسانه های مکتوب نشر دهم و جامعه را بر علیه ولایت بشورانم و این گونه عمل کردن غلط است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ما رهرویم و آقا رهبر است، ادامه داد: افراط و تفریط را باید مورد توجه قرار دهیم و مرحوم هاشمی رفسنجانی هرچند بزرگ هستند اما خود وی نیز چنین ادعایی نداشت.

 

حجت الاسلام مختاری گفت: بعضی ها متاسفانه به دنبال فتنه بودند و شاید هم باشند که امثال مرحوم آیت الله رفسنجانی را علم و اختلاف نظرهایی را بزرگ کنند و به این طریق ولایت را زیر سوال ببرند و به زمین بزنند.

 

وی خاطر نشان کرد: هر کس به هر اندازه تبعیت از ولایت دارد نمره وی بالا می رود و اگر تبعیتش 20 باشد نمره وی نیز 20 خواهد بود اما اگر در تبعیت کم آورد و تردید کرد نمره وی پایین خواهد آمد مانند آقای کروبی و منتظری که نمره آن ها به زیر 10 نزول پیدا کرده است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه هر چه افراد در تبعیت شک و تردید کنند ممکن است که مردود نشوند اما نمره آن ها پایین می آید، تصریح کرد: افرادی که ابتدا امام و سپس مقام معظم رهبری را ولی خود دانستند دچار فتنه دشمنان نشدند اما افرادی که از حق محوری و ولایت کناره گیری کردند و افراط و تفریط را را پیشه ساختند حذف شدند.

 

حجت الاسلام مختاری عنوان کرد: اگر ولایت محور نباشیم ممکن است یک عده آدم مغرض و نادان چند صباحی ما را علم کنند تا بتوانند به ولایت ضربه بزنند اما باید بدانیم اگر موفق شوند که از ما سوء استفاده کنند و پرچم را از دست ولایت فقیه بگیرند اولین قربانی خود ما خواهیم بود زیرا آن ها به لباس ما اعتقادی ندارند و به عنوان سپر استفاده می کنند.

 

وی ادامه داد: در این موضوع مرحوم هاشمی رفسنجانی به آن توجه داشت فلذا پیوسته اظهار عشق و وفاداری خود را به رهبری و ولایت پذیری ابراز می کرد و در آن برهه ای که دچار تردید شد نیز برگشتند و تبعیت خود را نشان داد و دشمنان را خلع سلاح کرد.

 

استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: خوشبختانه وسوسه های خناسانی که کنار مرحوم هاشمی رفسنجانی حضور داشتند اثر نکرد و خداوند به برکت خون شهدا هم به ملت و هم به وی کمک کرد که پس از چندین ماه سکوت به دامن انقلاب برگردند.

 

حجت الاسلام مختاری افزود: همیشه مقام ولایت در راس قرار دارند و مابقی افراد حول محور ایشان قرار می گیرند زیرا هیچ کس هر چند بزرگ قابل مقایسه با رهبری نیست.

 

وی در پایان با بیان اینکه مرحوم هاشمی رفسنجانی از انقلاب جداشدنی نیست زیرا تلاش های زیادی برای انقلاب انجام داد، گفت: مرحوم هاشمی تا پایان عمر وفادار بود و اظهار عشق و رهروی خود را نشان داد و دشمنان را ناامید کرد.

 

انتهای پیام/6

,

 

وی افزود: ملت ایران اقدامات امام و یاران امام به ویژه آیت الله رفسنجانی را قدر دانستند که اوج این قدردانی در تشییع جنازه پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی نمایانگر بود.

 

استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: حضرت امام خمینی(ره) و یاران و شاگردان وی که انقلاب اسلامی را به وجود آوردند حق بسیار سنگینی بر گردن ما دارند زیرا این عظمت انقلاب بود که انفجار نور را به وجود آورد.

 

حجت الاسلام مختاری تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی علی رغم اینکه در جنگ بسیاری از افراد را از دست دادیم اما جوانان پاک طینتی پرورش یافتند و عظمت امام هنوز که هنوز است در دنیا آثار فراوانی دارد.

 

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) فرزند مکتب دین و قرآن بود و به این مکتب نیز افتحار می کردند ادامه داد: ما نیز امروز به حوزه های علمیه خود افتخار می کنیم زیرا علی رغم همه ی مشکلات و بی مهری ها به خصوص در قبل از انقلاب توانست افرادی همانند امام راحل، مقام معظم رهبری، شهید بهشتی و شهید مطهری و ... را تربیت کند و این باعث شده است که وظیفه ما نیز سنگین تر گردد.

 

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: اکنون که بر سر سفره انقلاب هستیم به خاطر این است که در آن فضای تاریک امام خمینی(ره) و یارانش قیام کردند و به دل خود ترس راه ندادند و جانشان را در کف دست گرفتند و در مقابل طاغوت ایستادند و تلاش کردند تا این سرمایه بزرگ را به وجود آورند.

 

وی گفت: ما امروز در یک دوران طلایی قرار داریم و باید بدانیم که چه خدمتی را برای مردم انجام دهیم و خود را مورد بازخواست قرار داده که مبادا فضای مادی دنیا بر ما غلبه کند و مانند برخی ها پس از میز و صندلی به فکر دیگران باشیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه وظیفه روحانیت بعد از انقلاب بسیار سنگین است و به همان نسبت که امکانات مهیاست مسئولیت نیز وجود دارد، ابراز داشت: معرفت دین، شناختن و رساندن آن به مردم بسیار مهم است که وظیفه همه روحانیون می باشد و باید به نحو احسن انجام گیرد.

 

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه ما نیاز داریم که سرمایه های امام و انقلاب را مورد بررسی قرار دهیم عنوان کرد: باید از شاگردانش امام در هر کجا که درخشیدند درس گرفته و در هر کجا که لغزیدند عبرت بگیریم زیرا ضعف هایی که در برخی از یاران امام همچون منتظری و کروبی و ... بود باعث شد تا اوت شده و از گردونه انقلاب خارج شوند.

 

وی بیان کرد: امروز در دنیا از موقعیت بسیار خوبی برخوردار هستیم که قابل مقایسه با قبل انقلاب نیست.

 

استاد حوزه و دانشگاه افزود: دشمنان به دلیل اینکه از هلال شیعی می ترسند دنیا اسلام را به هم ریخته اند زیرا اگر کشرهای اسلامی دست به دست هم دهند و توده های مردم از این حقیقت که معارف شیعه همان معارف قرآن و پیامبر اسلام است، آگاه شوند دیگر زور و تزویر آل سعود و آل خلیفه و استکبار رنگ می بازد.

 

حجت الاسلام مختاری خاطر نشان کرد: استکبار بیش از 5 سال است که فتنه ایجاد می کند اما جبهه مقاومت رو به پیروزی است و انشاءلله به زودی استکبار همانگونه که رو به افول می رود، غروب خواهد کرد.

 

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) از همین حوزه ها برخواست و شاگردانی تربیت کرد که تأثیرگذار بودند، تصریح کرد: نباید دچار زندگی روزمره گردیم زیرا امروز برخی ها تحت تأثیر فضای مادی قرار گرفته اند و در این شرایط وظیفه داریم موفقیت های امام و معجزه انقلاب را پیدا کنیم و در جامعه نشر دهیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: این مکتب می تواند باز هم افرادی چون امام خمینی(ره) و شهید بهشتی و شهید مطهری و مرحوم هاشمی رفسنجانی را تربیت کند و نباید آن را دست کم بگیریم.

 

حجت الاسلام مختاری ابراز داشت: فرهنگ فاخر دینی که همان اسلام ناب محمدی است مهمترین موضوعی می باشد که امام راحل و شاگردانش در پیروزی انقلاب از آن بهره بردند.

 

وی گفت: اصلی ترین عامل توفیقات امام فرهنگ اسلام بود، فرهنگی که حیات جان ماست و بدون آن مرده ای بیش نیستیم و اگر فردی از آن بهره ببرد سراسر وجودش خیر و برکت می گردد.

 

استاد حوزه و دانشگاه افزود: باید این فرهنگ را با تمام وجود بفهمیم و به آن عمل کرده و به مردم منتقل کنیم زیرا رسالت بزرگ ما نیز همین است.

 

حجت الاسلام مختاری عنوان کرد: توده های مردم هر زمانی که احساس خطر کنند که اصل نظام و اسلام در خطر است علی رغم اینکه گلایه هایی دارند و از مسئولین ناراضی هستند وارد میدان می شوند اما وظیفه ما سنگین تر است و خدا انتظار بیشتری از روحانیون دارد.

 

وی ابراز داشت: تفقه یعنی به عمق رسیدن و زندگی اهل بیت را با تمام وجود درک کرده و به آن عمل کنیم و سپس در اختیار مردم قرار دهیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: دومین موضوعی که در امام خمینی(ره) و یاران امام وجود داشت اخلاص سیاسی بود و سیاستشان نتیجه دیانتشان و بخشی از آن بود و به خاطر دیانت به سراغ سیاست رفتند.

 

حجت الاسلام مختاری با اشاره یه اینکه سیاست و مسائل سیاسی، اجتماعی بخشی از دین است، تصریح کرد: امام باور داشتند که مسائل سیاسی اجتماعی بخشی از پیکره و ابعاد دین است و افرادی که با این اخلاص به سراغ سیاست نرفتند بلکه به دنبال دنیای خود هستند کم آوردند و نتوانستند راه به جایی ببرند و توده های مردم را بسیج کنند.

 

وی با بیان اینکه دیانت امام مسلط بر سیاست بود و آن را مدیریت می کرد، افزود: نکته سومی که بسیار مهم است این است که امام و یاران امام اعتدال داشتند و از افراط و تفریط به دور بودند.

 

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اعتدال واژه ای بسیار مهم است و امروز از آن سوء استفاده می شود و برخی ها بد برداشت می کنند.

 

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه برخی ها اعتدال را اینگونه معنا می کنند که دین را داشته باشیم و با استکبار نیز کنار آییم، عنوان کرد: اعتدال میانه رویی نیست بلکه اعتدال واقعی یعنی حق مداری و حق محوری و بر پایه آن حرکت کردن است.

 

وی یادآور شد: افراط یعنی جلو زدن از حق و تفریط یعنی عقب افتادن از حق؛ و اگر بر مبنای واقعی اعتدال حرکت کنیم هم خود و هم مردم را به نتیجه می رسانیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ابتدا باید حق را بشناسیم، ادامه داد: خداوند عقل را در درون و پیغمبران و اهل بیت را در بیرون قرار داده است و هر مطلبی که بر اساس قرآن و عقل و اهل بیت بود همان حق است و باید محور نظر و عمل ما باشد.

 

حجت الاسلام مختاری گفت: امروز ما اهل بیت را هم در کنار خود نداریم و خود ائمه فرمودند که در دوران غیبت به نائبان عام مراجعه شود.

 

وی افزود: باید در مسائل فردی به مرجع تقلید و در مسائل سیاسی اجتماعی به ولایت فقیه مراجعه شود و هر چه فرمودند حق است.

 

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: اعتدال یعنی بر مدار ولایت حرکت کردن؛ و هرگونه جلو افتادن و عقب ماندن از آن افراط و تفریط و خروج از اعتدال است.

 

حجت الاسلام مختاری عنوان کرد: امروز حجت و حلقه اتصال ما در مسائل سیاسی اجتماعی ولایت فقیه می باشد و هیچ کس هرچند بزرگ باشد نباید در برابر ولی فقیه مطرح گردد.

 

وی ابراز داشت: نسبت به آقای هاشمی رفسنجانی برخی ها افراط و تفریط کردند و برخی ها این مرد بزرگ را آنقدر از نظراتشان انداختند که زحمات چند دهه وی را هم نادیده گرفتند در حالی که خلاف انصاف است زیرا نباید زحمات آیت الله رفسنجانی را نادیده بگیریم اما برخی آدم های مغرض و نادان نیز افراط را در دستور کار قرار دادند و ایشان را به حدی بالا می برند که در برابر ولایت قرار دهند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه آنچه بر ما حجت است ولایت فقیه می باشد، بیان کرد:  امروز که در دوران غیبت به سر می بریم و باید به سراغ حجت رویم که آن ولایت فقیه می باشد زیرا وی اشراف بیشتری بر دنیا، جامعه، دوست و دشمن دارد.

 

حجت الاسلام مختاری یادآور شد: خیلی از مخالفت ها بر اساس ظن و گمان است در حالی که در خیلی از روایات از این موارد نهی شده ایم و ولایت فقیه سکاندار جامعه هستند زیرا بهتر اوضاع را درک می کند.

 

وی گفت: اگر تشخیص دادم که ولی فقیه اشتباه کرده است نظرم برای خودم محترم است اما حق ندارم جریان سازی و فضاسازی کنم و جلساتی برگزار کنم و در رسانه های مکتوب نشر دهم و جامعه را بر علیه ولایت بشورانم و این گونه عمل کردن غلط است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ما رهرویم و آقا رهبر است، ادامه داد: افراط و تفریط را باید مورد توجه قرار دهیم و مرحوم هاشمی رفسنجانی هرچند بزرگ هستند اما خود وی نیز چنین ادعایی نداشت.

 

حجت الاسلام مختاری گفت: بعضی ها متاسفانه به دنبال فتنه بودند و شاید هم باشند که امثال مرحوم آیت الله رفسنجانی را علم و اختلاف نظرهایی را بزرگ کنند و به این طریق ولایت را زیر سوال ببرند و به زمین بزنند.

 

وی خاطر نشان کرد: هر کس به هر اندازه تبعیت از ولایت دارد نمره وی بالا می رود و اگر تبعیتش 20 باشد نمره وی نیز 20 خواهد بود اما اگر در تبعیت کم آورد و تردید کرد نمره وی پایین خواهد آمد مانند آقای کروبی و منتظری که نمره آن ها به زیر 10 نزول پیدا کرده است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه هر چه افراد در تبعیت شک و تردید کنند ممکن است که مردود نشوند اما نمره آن ها پایین می آید، تصریح کرد: افرادی که ابتدا امام و سپس مقام معظم رهبری را ولی خود دانستند دچار فتنه دشمنان نشدند اما افرادی که از حق محوری و ولایت کناره گیری کردند و افراط و تفریط را را پیشه ساختند حذف شدند.

 

حجت الاسلام مختاری عنوان کرد: اگر ولایت محور نباشیم ممکن است یک عده آدم مغرض و نادان چند صباحی ما را علم کنند تا بتوانند به ولایت ضربه بزنند اما باید بدانیم اگر موفق شوند که از ما سوء استفاده کنند و پرچم را از دست ولایت فقیه بگیرند اولین قربانی خود ما خواهیم بود زیرا آن ها به لباس ما اعتقادی ندارند و به عنوان سپر استفاده می کنند.

 

وی ادامه داد: در این موضوع مرحوم هاشمی رفسنجانی به آن توجه داشت فلذا پیوسته اظهار عشق و وفاداری خود را به رهبری و ولایت پذیری ابراز می کرد و در آن برهه ای که دچار تردید شد نیز برگشتند و تبعیت خود را نشان داد و دشمنان را خلع سلاح کرد.

 

استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: خوشبختانه وسوسه های خناسانی که کنار مرحوم هاشمی رفسنجانی حضور داشتند اثر نکرد و خداوند به برکت خون شهدا هم به ملت و هم به وی کمک کرد که پس از چندین ماه سکوت به دامن انقلاب برگردند.

 

حجت الاسلام مختاری افزود: همیشه مقام ولایت در راس قرار دارند و مابقی افراد حول محور ایشان قرار می گیرند زیرا هیچ کس هر چند بزرگ قابل مقایسه با رهبری نیست.

 

وی در پایان با بیان اینکه مرحوم هاشمی رفسنجانی از انقلاب جداشدنی نیست زیرا تلاش های زیادی برای انقلاب انجام داد، گفت: مرحوم هاشمی تا پایان عمر وفادار بود و اظهار عشق و رهروی خود را نشان داد و دشمنان را ناامید کرد.

 

انتهای پیام/6

,

 

,

وی افزود: ملت ایران اقدامات امام و یاران امام به ویژه آیت الله رفسنجانی را قدر دانستند که اوج این قدردانی در تشییع جنازه پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی نمایانگر بود.

,

 

,

استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: حضرت امام خمینی(ره) و یاران و شاگردان وی که انقلاب اسلامی را به وجود آوردند حق بسیار سنگینی بر گردن ما دارند زیرا این عظمت انقلاب بود که انفجار نور را به وجود آورد.

,

 

,

حجت الاسلام مختاری تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی علی رغم اینکه در جنگ بسیاری از افراد را از دست دادیم اما جوانان پاک طینتی پرورش یافتند و عظمت امام هنوز که هنوز است در دنیا آثار فراوانی دارد.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) فرزند مکتب دین و قرآن بود و به این مکتب نیز افتحار می کردند ادامه داد: ما نیز امروز به حوزه های علمیه خود افتخار می کنیم زیرا علی رغم همه ی مشکلات و بی مهری ها به خصوص در قبل از انقلاب توانست افرادی همانند امام راحل، مقام معظم رهبری، شهید بهشتی و شهید مطهری و ... را تربیت کند و این باعث شده است که وظیفه ما نیز سنگین تر گردد.

,

 

,

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: اکنون که بر سر سفره انقلاب هستیم به خاطر این است که در آن فضای تاریک امام خمینی(ره) و یارانش قیام کردند و به دل خود ترس راه ندادند و جانشان را در کف دست گرفتند و در مقابل طاغوت ایستادند و تلاش کردند تا این سرمایه بزرگ را به وجود آورند.

,

 

,

وی گفت: ما امروز در یک دوران طلایی قرار داریم و باید بدانیم که چه خدمتی را برای مردم انجام دهیم و خود را مورد بازخواست قرار داده که مبادا فضای مادی دنیا بر ما غلبه کند و مانند برخی ها پس از میز و صندلی به فکر دیگران باشیم.

,

 

,

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه وظیفه روحانیت بعد از انقلاب بسیار سنگین است و به همان نسبت که امکانات مهیاست مسئولیت نیز وجود دارد، ابراز داشت: معرفت دین، شناختن و رساندن آن به مردم بسیار مهم است که وظیفه همه روحانیون می باشد و باید به نحو احسن انجام گیرد.

,

 

,

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه ما نیاز داریم که سرمایه های امام و انقلاب را مورد بررسی قرار دهیم عنوان کرد: باید از شاگردانش امام در هر کجا که درخشیدند درس گرفته و در هر کجا که لغزیدند عبرت بگیریم زیرا ضعف هایی که در برخی از یاران امام همچون منتظری و کروبی و ... بود باعث شد تا اوت شده و از گردونه انقلاب خارج شوند.

,

 

,

وی بیان کرد: امروز در دنیا از موقعیت بسیار خوبی برخوردار هستیم که قابل مقایسه با قبل انقلاب نیست.

,

 

,

استاد حوزه و دانشگاه افزود: دشمنان به دلیل اینکه از هلال شیعی می ترسند دنیا اسلام را به هم ریخته اند زیرا اگر کشرهای اسلامی دست به دست هم دهند و توده های مردم از این حقیقت که معارف شیعه همان معارف قرآن و پیامبر اسلام است، آگاه شوند دیگر زور و تزویر آل سعود و آل خلیفه و استکبار رنگ می بازد.

,

 

,

حجت الاسلام مختاری خاطر نشان کرد: استکبار بیش از 5 سال است که فتنه ایجاد می کند اما جبهه مقاومت رو به پیروزی است و انشاءلله به زودی استکبار همانگونه که رو به افول می رود، غروب خواهد کرد.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) از همین حوزه ها برخواست و شاگردانی تربیت کرد که تأثیرگذار بودند، تصریح کرد: نباید دچار زندگی روزمره گردیم زیرا امروز برخی ها تحت تأثیر فضای مادی قرار گرفته اند و در این شرایط وظیفه داریم موفقیت های امام و معجزه انقلاب را پیدا کنیم و در جامعه نشر دهیم.

,

 

,

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: این مکتب می تواند باز هم افرادی چون امام خمینی(ره) و شهید بهشتی و شهید مطهری و مرحوم هاشمی رفسنجانی را تربیت کند و نباید آن را دست کم بگیریم.

,

 

,

حجت الاسلام مختاری ابراز داشت: فرهنگ فاخر دینی که همان اسلام ناب محمدی است مهمترین موضوعی می باشد که امام راحل و شاگردانش در پیروزی انقلاب از آن بهره بردند.

,

 

,

وی گفت: اصلی ترین عامل توفیقات امام فرهنگ اسلام بود، فرهنگی که حیات جان ماست و بدون آن مرده ای بیش نیستیم و اگر فردی از آن بهره ببرد سراسر وجودش خیر و برکت می گردد.

,

 

,

استاد حوزه و دانشگاه افزود: باید این فرهنگ را با تمام وجود بفهمیم و به آن عمل کرده و به مردم منتقل کنیم زیرا رسالت بزرگ ما نیز همین است.

,

 

,

حجت الاسلام مختاری عنوان کرد: توده های مردم هر زمانی که احساس خطر کنند که اصل نظام و اسلام در خطر است علی رغم اینکه گلایه هایی دارند و از مسئولین ناراضی هستند وارد میدان می شوند اما وظیفه ما سنگین تر است و خدا انتظار بیشتری از روحانیون دارد.

,

 

,

وی ابراز داشت: تفقه یعنی به عمق رسیدن و زندگی اهل بیت را با تمام وجود درک کرده و به آن عمل کنیم و سپس در اختیار مردم قرار دهیم.

,

 

,

استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: دومین موضوعی که در امام خمینی(ره) و یاران امام وجود داشت اخلاص سیاسی بود و سیاستشان نتیجه دیانتشان و بخشی از آن بود و به خاطر دیانت به سراغ سیاست رفتند.

,

 

,

حجت الاسلام مختاری با اشاره یه اینکه سیاست و مسائل سیاسی، اجتماعی بخشی از دین است، تصریح کرد: امام باور داشتند که مسائل سیاسی اجتماعی بخشی از پیکره و ابعاد دین است و افرادی که با این اخلاص به سراغ سیاست نرفتند بلکه به دنبال دنیای خود هستند کم آوردند و نتوانستند راه به جایی ببرند و توده های مردم را بسیج کنند.

,

 

,

وی با بیان اینکه دیانت امام مسلط بر سیاست بود و آن را مدیریت می کرد، افزود: نکته سومی که بسیار مهم است این است که امام و یاران امام اعتدال داشتند و از افراط و تفریط به دور بودند.

,

 

,

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اعتدال واژه ای بسیار مهم است و امروز از آن سوء استفاده می شود و برخی ها بد برداشت می کنند.

,

 

,

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه برخی ها اعتدال را اینگونه معنا می کنند که دین را داشته باشیم و با استکبار نیز کنار آییم، عنوان کرد: اعتدال میانه رویی نیست بلکه اعتدال واقعی یعنی حق مداری و حق محوری و بر پایه آن حرکت کردن است.

,

 

,

وی یادآور شد: افراط یعنی جلو زدن از حق و تفریط یعنی عقب افتادن از حق؛ و اگر بر مبنای واقعی اعتدال حرکت کنیم هم خود و هم مردم را به نتیجه می رسانیم.

,

 

,

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ابتدا باید حق را بشناسیم، ادامه داد: خداوند عقل را در درون و پیغمبران و اهل بیت را در بیرون قرار داده است و هر مطلبی که بر اساس قرآن و عقل و اهل بیت بود همان حق است و باید محور نظر و عمل ما باشد.

,

 

,

حجت الاسلام مختاری گفت: امروز ما اهل بیت را هم در کنار خود نداریم و خود ائمه فرمودند که در دوران غیبت به نائبان عام مراجعه شود.

,

 

,

وی افزود: باید در مسائل فردی به مرجع تقلید و در مسائل سیاسی اجتماعی به ولایت فقیه مراجعه شود و هر چه فرمودند حق است.

,

 

,

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: اعتدال یعنی بر مدار ولایت حرکت کردن؛ و هرگونه جلو افتادن و عقب ماندن از آن افراط و تفریط و خروج از اعتدال است.

,

 

,

حجت الاسلام مختاری عنوان کرد: امروز حجت و حلقه اتصال ما در مسائل سیاسی اجتماعی ولایت فقیه می باشد و هیچ کس هرچند بزرگ باشد نباید در برابر ولی فقیه مطرح گردد.

,

 

,

وی ابراز داشت: نسبت به آقای هاشمی رفسنجانی برخی ها افراط و تفریط کردند و برخی ها این مرد بزرگ را آنقدر از نظراتشان انداختند که زحمات چند دهه وی را هم نادیده گرفتند در حالی که خلاف انصاف است زیرا نباید زحمات آیت الله رفسنجانی را نادیده بگیریم اما برخی آدم های مغرض و نادان نیز افراط را در دستور کار قرار دادند و ایشان را به حدی بالا می برند که در برابر ولایت قرار دهند.

,

 

,

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه آنچه بر ما حجت است ولایت فقیه می باشد، بیان کرد:  امروز که در دوران غیبت به سر می بریم و باید به سراغ حجت رویم که آن ولایت فقیه می باشد زیرا وی اشراف بیشتری بر دنیا، جامعه، دوست و دشمن دارد.

,

 

,

حجت الاسلام مختاری یادآور شد: خیلی از مخالفت ها بر اساس ظن و گمان است در حالی که در خیلی از روایات از این موارد نهی شده ایم و ولایت فقیه سکاندار جامعه هستند زیرا بهتر اوضاع را درک می کند.

,

 

,

وی گفت: اگر تشخیص دادم که ولی فقیه اشتباه کرده است نظرم برای خودم محترم است اما حق ندارم جریان سازی و فضاسازی کنم و جلساتی برگزار کنم و در رسانه های مکتوب نشر دهم و جامعه را بر علیه ولایت بشورانم و این گونه عمل کردن غلط است.

,

 

,

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ما رهرویم و آقا رهبر است، ادامه داد: افراط و تفریط را باید مورد توجه قرار دهیم و مرحوم هاشمی رفسنجانی هرچند بزرگ هستند اما خود وی نیز چنین ادعایی نداشت.

,

 

,

حجت الاسلام مختاری گفت: بعضی ها متاسفانه به دنبال فتنه بودند و شاید هم باشند که امثال مرحوم آیت الله رفسنجانی را علم و اختلاف نظرهایی را بزرگ کنند و به این طریق ولایت را زیر سوال ببرند و به زمین بزنند.

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: هر کس به هر اندازه تبعیت از ولایت دارد نمره وی بالا می رود و اگر تبعیتش 20 باشد نمره وی نیز 20 خواهد بود اما اگر در تبعیت کم آورد و تردید کرد نمره وی پایین خواهد آمد مانند آقای کروبی و منتظری که نمره آن ها به زیر 10 نزول پیدا کرده است.

,

 

,

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه هر چه افراد در تبعیت شک و تردید کنند ممکن است که مردود نشوند اما نمره آن ها پایین می آید، تصریح کرد: افرادی که ابتدا امام و سپس مقام معظم رهبری را ولی خود دانستند دچار فتنه دشمنان نشدند اما افرادی که از حق محوری و ولایت کناره گیری کردند و افراط و تفریط را را پیشه ساختند حذف شدند.

,

 

,

حجت الاسلام مختاری عنوان کرد: اگر ولایت محور نباشیم ممکن است یک عده آدم مغرض و نادان چند صباحی ما را علم کنند تا بتوانند به ولایت ضربه بزنند اما باید بدانیم اگر موفق شوند که از ما سوء استفاده کنند و پرچم را از دست ولایت فقیه بگیرند اولین قربانی خود ما خواهیم بود زیرا آن ها به لباس ما اعتقادی ندارند و به عنوان سپر استفاده می کنند.

,

 

,

وی ادامه داد: در این موضوع مرحوم هاشمی رفسنجانی به آن توجه داشت فلذا پیوسته اظهار عشق و وفاداری خود را به رهبری و ولایت پذیری ابراز می کرد و در آن برهه ای که دچار تردید شد نیز برگشتند و تبعیت خود را نشان داد و دشمنان را خلع سلاح کرد.

,

 

,

استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: خوشبختانه وسوسه های خناسانی که کنار مرحوم هاشمی رفسنجانی حضور داشتند اثر نکرد و خداوند به برکت خون شهدا هم به ملت و هم به وی کمک کرد که پس از چندین ماه سکوت به دامن انقلاب برگردند.

,

 

,

حجت الاسلام مختاری افزود: همیشه مقام ولایت در راس قرار دارند و مابقی افراد حول محور ایشان قرار می گیرند زیرا هیچ کس هر چند بزرگ قابل مقایسه با رهبری نیست.

,

 

,

وی در پایان با بیان اینکه مرحوم هاشمی رفسنجانی از انقلاب جداشدنی نیست زیرا تلاش های زیادی برای انقلاب انجام داد، گفت: مرحوم هاشمی تا پایان عمر وفادار بود و اظهار عشق و رهروی خود را نشان داد و دشمنان را ناامید کرد.

,

 

,

انتهای پیام/6

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه