اخبار داغ

مراسم ترحیم آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) در شهرهای آذربایجان غربی برگزار شد + تصاویر

مراسم ترحیم آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) در شهرهای آذربایجان غربی برگزار شد + تصاویر
مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، با حضوراقشار مختلف مردم و مسئولان در شهرهای آذربایجان غربی برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز،این مجالس بزرگداشت در شهرهای مختلف آذربایجان غربی از ساعت 10 صبح در مصلاهای شهرها و مساجد مختلف برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

مداحی و سخنرانی از جمله برنامه های این مراسمات بود.

,

ارومیه

, ارومیه,

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در مرامس سومین روز ارتحال  آیت الله هاشمی رفسنجانی در ارومیه اظهار کرد: سابقه مبارزات آیت الله هاشمی رفسنجانی در قبل از انقلاب به سال 1336 باز می گردد و از سال 1337 ساواک به طور رسمی برای وی رسما پرونده باز کرده بود.

,

وی تصریح کرد: آیت الله هاشمی به دفعات در این مسیر دستگیر شده و نزدیک 4 سال را در زندان های رژیم ستمشاهی سپری کرد  و شکنجه های سخت نتوانست او را از راه امام (ره) باز گرداند.

,

حجت الاسلام سید مهدی قریشی، افزود: آیت الله هاشمی یکی از موثرترین چهره های نظام مقدس جمهوری اسلامی بود که مسئولیت های بسیار مهمی را برعهده داشت و تک تک این پست ها مسئولیت های مهمی بود که این شخصیت بزرگوار در آن ها فرصت خدمت به مردم را پیدا کرد.

,

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، در ادامه ابراز داشت: دوستی مقام معظم رهبری با آیت الله هاشمی به 1336 باز می گردد و حضرت آقا به صراحت فرموده اند که کسی برای من هاشمی نمی شود؛ آیت الله هاشمی نیز احترام وصف ناپذیری به مقام معظم رهبری قائل بودند.

,

وی ادامه داد: البته از نظر دیدگاه و اجتهاد اختلافاتی بین آیت الله هاشمی و مقام معظم رهبری وجود داشت اما این اختلافات همانگونه که در پیام آقا تصریح شد موجب نشد ایشان از حضرت آقا جدا شود.
امام جمعه ارومیه گفت: خناس ها تلاش خیلی زیادی کردند تا بین آیت الله هاشمی و مقام معظم رهبری جدایی ایجاد کنند اما به حول و قوه الهی موفق نشدند و مهمترین حسن آیت الله هاشمی این بود که فراز و نشیب های مختلف هم نتوانست ایشان را امام و مقام معظم رهبری جدا شود.

,
,

حجت الاسلام سید مهدی قریشی خاطرنشان کرد: باید هوشیار بود چرا که خناس ها باز هم تلاش خواهند کرد که تفرقه افکنی کنند و در جامعه جدایی و دشمنی به وجود بیاورند.

,

استاندار آذربایجان غربی در آیین بزرگداشت سومین روز ارتحال آیت الله هاشمی اظهار کرد: آیت الله هاشمی فرازی از زندگی خویش را پیش از انقلاب طی کرد، در جوار امام (ره) برای پیروزی انقلاب سالیان سال زحمت کشید و برای تحقق رهبری امام خمینی(ره) و مرجعیت آن بزرگوار سالیان طولانی جهاد کرد.

,

وی تصریح کرد: خط روحانیت پیش از انقلاب مورد خصم آمریکای جهانخوار و رژیم منحوس صهیونیستی بود و از آن جایی که امام (ره) رهبری این مبارزه را بر عهد داشتند، طاغوتیان به هر نحو ممکن سعی می کردند هواداران ایشان را منکوب کنند تا این حرکت و نهضت به جایی نرسد.

,

سعادت افزود: آیت الله هاشمی سالیان طولانی در زندان به سر بردند و در مسیر دفاع از امام از هیچ کوششی دریغ نکردند؛ کسانی که در زندان شاهد شکنجه های ایشان بودند نقل قول کردند که علی رغم فشارهای زیادی که وارد می شد تا آیت الله هاشمی راه امام را رها کند اما او می گفت من باز هم این راه را ادامه خواهم داد.

,

وی در ادامه گفت: آیت الله هاشمی از لحظه پیروزی انقلاب اسلامی ساکت ننشستند و علی رغم دیدگاه های متفاوت در رابطه با مسائل مختلف و نظرات مستقل، هیچگاه از مسیر امام راحل خارج نشد.

,

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: خیلی ها تلاش کردند تا آیت الله هاشمی را از مقام معظم رهبری جدا کنند اما مشی ایشان این بود که هیچگاه از دیدگاه های مقام معظم رهبری دور نشد.

,

سعادت ادامه داد: آیت الله هاشمی پشتیبان نظام و مقام معظم رهبری بود و عمیقا به ولایت فقیه و انسجام ملی اعتقاد داشت که حتی در سخت ترین شرایط کشور نیز تلاش های گسترده ای را برای سازندگی انجام داده است.

,

, ,

, ,

 

,

میاندوآب

, میاندوآب,

حجت الاسلام و المسلمین حمید حسن زاده در مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی  در میاندوآب اظهار کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی یار و یاور دیرین امام و رهبری بودند و ارتحال وی را باید به مقام معظم رهبری تسلیت گفت.

,

امام جمعه میاندوآب با اشاره به رفاقت دیرین آیت الله هاشمی با رهبری و ارادت وی به ایشان، افزود: وی نقش مهمی در انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی داشت.

,

وی با بیان اینکه همه باید رهرو و سرباز مقام عظمای ولایت و مقام معظم رهبری باشیم، گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز همواره هرگاه دشمن به دنبال تفرقه و دوگانگی بود با قاطعیت اعلام کردند که سرباز و رهرو رهبری هستند.

,

حسن زاده با تاکید بر لزوم بصیرت در مقابل توطئه ها و فتنه انگیزی های دشمنان، تصریح کرد: عده ای هستند که با تهمت زنی به این و آن، تیشه به ریشه نظام می زنند و لذا باید در مقابل این افراد بصیرت داشت.

,

, ,

, ,

مهاباد

, مهاباد,

حجت السلام و المسلمین فتحی مسوول نمایندگی ولی فقیه در آموزشگاه شهداء گوک تپه سپاه مهاباد سخنران مراسم در مهاباد بود.

,

وی به مجاهدت های این علم نستوه در طول عکر پر خیر و برکت خود اشاره کرد و افزود: مرارت های فراوانی که حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران مبارزه با رژیم ستم شاهی متحمل شدند حتی یک لحظه ایشان را از همراهی با امام و انقلاب غافل نکرد.

,

حجت السلام فتی در ادامه افزود: ایشان با تحمل همه این مشقات با پیروزی انقلاب همگام با امت مسلمان ایران اسلامی طعم شیرین انقلاب را چشید و همواره پشتیبان و مطیع ولایت فقیه بود.

,

وی با اشاره به سمت های آیت الله هاشمی در برهه های مختلف گفت: کارنامه درخشان ایشان قبل از پیروزی انقلاب برای همگان عیان است و حضور مستمر و موثر این عالم مجاهد در فرماندهی جنگ و ریاست مجلس، ریاست جمهور، ریاست مجلس خبرگان رهبری و ریاست بر مجمع تشخیص مصلحت نظام سراسر خیر و برکت را برای اسلام و انقلاب در پی داشته است و در دوره سازندگی به ریاست ایشان اقتصاد و کشاورزی و صنعت کشور از اضمحلال نجات پیدا کرد و با رشد و توسعه روز افزون عجین شد.

,

مسوول نمایندگی ولی فقیه در آموزشگاه شهداء گوک تپه آیت الله رفسنجانی را نماد تبعیت از ولایت فقیه و پیروی بی چون و چرا از ولی زمان خود بر شمرد و گفت: آیت الله هاشمی در جریان انتخاب جایگزین حضرت امام (ره) و انتخاب مقام معظم رهبری به وظیفه شرعی و انقلابی خود عمل کردو مانع از سوء استفاده یاوه گویان و منافقان از شرایط به وجود آمده در کشور شد.

,

, ,

, ,

پیرانشهر

, پیرانشهر,

 یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام(ره) و رهبری امروز با حضور قشرهای مختلف مردم پیرانشهر در مسجد جامع جدید این شهرستان گرامی داشته شد.

,

 

,

, ,

, ,

شاهین دژ

,

صبح امروز مراسم گرامیداشت یاردیرین امام و رهبری و انقلاب حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضور مسئولین شهرستانی و مردم شریف و ولایی شهرستان شاهین دژ در مسجد رسول اکرم (ص) این شهرستان برگزار شد.

,

 

,

, ,

, ,

پلدشت

, پلدشت,

حجت الاسلام و المسلمین میرزا قربان بابایی در مراسم ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در طول عمر خود در مسیر امام خمینی(ره)، انقلاب و رهبری بود و در این مسیر همیشه پایدار ماند.

,


وی با اشاره به نقش برجسته مرحوم در حفظ وحدت تصریح کرد: عالم مجاهد در دوره‌های سخت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، منادی وحدت بود و همیشه زیر سایه مقام معظم رهبری حرکت می کرد.

,
,


امام جمعه موقت پلدشت افزود: یار دیرین امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، پیشرفت و سازندگی را در وحدت و انسجام می دانست و همیشه بر آن تاکید می کرد.

,
,


به گفته وی با توجه به شرایط کنونی باید بیش از پیش وحدت خود را حفظ کنیم.

,
,

, ,

, ,

شوط

, شوط,

, ,

, ,

انتهای پیام/رض

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه