اخبار داغ

شهری که بی‌صدا می‌خشکد؛

بررسی معضل آب آشامیدنی شهر زهکلوت از زبان مسوولان

بررسی معضل آب آشامیدنی شهر زهکلوت از زبان مسوولان
فرسودگی لوله های آبرسانی، ترکیدگی لوله ها و ورود گل و لای به داخل آب آشامیدنی مشکلی است که این روزها مردم زهکلوت رودبار در جنوب کرمان با آن دست و پنجه نرم می کنند سایت خبری رودبار ما این مشکل را از مسوولان شهرستان پیگیری نمود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از“رودبار ما“، آب از مهم‌ترین شاخص‌های زندگی است که عامل اصلی جنگ‌های آینده با این موضوع، بیانگر اهمیت آن در افکار عمومی، کارشناسان و از مهم‌ترین علل آبادانی است و همچنین نقش بسزایی در توسعه اقتصادی، اجتماعی، صنعتی و سیاسی جوامع ایفا می‌کند، اما در این میان آنچه که اهمیت زیادی دارد غیر از مصرف صحیح، جلوگیری از هدر رفت آن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودبار ما,

با توجه به وضعیت فعلی و بحرانی آب در کشور و استان کرمان و شهر زهکلوت ، هدر رفت آب امری ناگوار در این زمینه محسوب می‌شود. هدر رفت آب علاوه بر ایجاد پساب و فاضلاب درمعابر و نازیبایی چهره شهری سبب بروز بیماری هم نیز می‌شود و همچنین به پناهگاهی برای حیوانات موزی، تبدیل می‌شود.

,


فرسودگی لوله های آبرسانی، ترکیدگی لوله ها و ورود گل و لای به داخل آب آشامیدنی مشکلی است که این روزها مردم زهکلوت در جنوب کرمان با آن دست و پنجه نرم می کنند.

, ,
,

 

,

این فرسودگی لوله های آب آشامیدنی موجب شده تا روستائیان روزهای متوالی بی آب بمانند! فرسودگی لوله های انتقال آب اصلی ترین علت هدر رفت در شهر زهکلوت است این اتفاق در حالی رخ داده است که اکثر روستاهای زهکلوت آب لوله کشی ندارند و به ناچار از آب موتور پمپ های کشاورزی استفاده می کنند.

,


موضوع آب آشامیدنی این منطقه حتی چندین بار در خطبه های نماز جمعه شهر زهکلوت مطرح شده و واکنش امام جمعه این شهر را در پی داشته است.

,
,

 

,

مسوولان استان با یک حرکت جهادی مشکل آب زهکلوت را رفع کنند
حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی نور امام جمعه زهکلوت در این خصوص با بیان اینکه مشکلاتی گسترده و زیادی مانند مشکل آب در شهر و روستا های جازموریان وجود دارد خاطر نشان کرد: مردم این منطقه روزانه به صورت مکرر برای رفع این مشکل و معضل به دفتر امام جمعه مراجعه می کنند.
وی ادامه داد: انتظار ما از مسوولان شهرستان رودبار جنوب و استان کرمان این است که یک حرکت جهادی برای رفع مشکل و معضل انجام دهند و این مشکلات مردم را نیز حل کنند.

,
,
,

آبفا روستایی رودبار برای بازسازی این لوله ها بودجه ندارد

,

فیروزی مدیر آبفا روستایی شهرستان رودبار جنوب در گفتگو با خبرنگار رودبار ما در رابطه با معضل آب شهر زهکلوت گفت: زهکلوت ۴سال است که به شهر ارتقاء پیدا کرده و باید شیکه آبرسانی آن تحویل آبفا شهری شود اماطی این ۴سال فقط  دست به دست می شود.

, رودبار ما,

, ,


وی ادامه داد: ۶روستا در استان کرمان همزمان با زهکلوت به شهر ارتقا پیدا کردند که آب آنها تحویل آبفا شهری شده و تنها شهر زهکلوت است که با امکانات روستایی اداره می شود.

,
,

مدیر آبفا روستایی شهرستان رودبار جنوب در پاسخ به این سوال خبرنگار رودبار ما که چه کسی باید این مشکل را پیگیری کند،گفت: پیگیری ها را ما انجام داده ایم و صورت جلسه هم تنظیم  شده و قراراست که تا پایان سال ۹۵ این مشکل رفع شود.

, رودبار ما,

فیروزی بیان داشت: اداره آب وفاضلاب روستایی شهرستان رودبارجنوب  برای بازسازی لوله های آب شرب زهکلوت بودجه ندارد و بودجه این اداره فقط برای روستاهای فاقد آب آشامیدنی است لوله های آب این منطقه  باید تحویل آبفا شهری شودچون آنها بیشترین بودجه را در زمینه بازسازی شبکه آب دارند.

,


مدیر آبفا روستایی شهرستان رودبار جنوب با ابراز بی اطلاعی از شکستگی لوله های آب زهکلوت اظهار کرد: مردم و مسوولان شکستگی لوله ها را اطلاع رسانی نمی کنند آنها باید گزارشات را تلفنی به ما اطلاع دهند تا ما هم ۲۴ساعته رسیدگی کنیم.

,
,


وی بیان داشت: شبکه آب زهکلوت فرسوده ونیازبه بازسازی کامل دارد که ما بودجه نداریم عمر این شبکه آبرسانی ۲۰سال به بالاست و این ۴سال ما به خاطر تعامل با مسوولان نگه داشتیم .

,
,


فیروزی با بیان اینکه شبکه آب روستایی شهرستان رودبارجنوب گسترده است، خاطرنشان کرد: مردم باید با ما همکاری کنند و شکستگی لوله های آب در روستاها را  گزارش دهند تا کنون هیچ یک از مراکز بهداشتی شورا ودهیاران روستاها در این رابطه به ما اطلاع رسانی نکرده اند اگر اطلاع رسانی شودما ۲۴ساعته رسیدگی می کنیم.

,
,


وی در پایان افزود: ای کاش ۴تا از مسوولان که در روستاها هستند مثل شما خبرنگار رودبار ما مشکلات را پیگیری  ونسبت به آنها بی تفاوت نبودند۴ساله که تلاش داریم آب زهکلوت را به آبفا شهری تحویل دهیم ولی هنوز این امر محقق نشده است.

,
,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه