اخبار داغ

رئیس ستاد نظارت بر انتخابات استان مرکزی:

ابلاغیه 19 ماده‌ای وزارت کشور در صورت صحت مصداق تخلف انتخاباتی است/ تذکر به برخی از مسئولان استانی درباره برخی اظهاراتشان

ابلاغیه 19 ماده‌ای وزارت کشور در صورت صحت مصداق تخلف انتخاباتی است/ تذکر به برخی از مسئولان استانی درباره برخی اظهاراتشان
رئیس ستاد نظارت بر انتخابات استان مرکزی در خصوص ابلاغیه جدید وزارت کشور به استانداری ها گفت: این ابلاغیه نگرانی جدیدی ایجاد کرده که این برداشت شده که معاون سیاسی امنیتی استاندار رئیس تبلیغاتی ستاد آقای روحانی شود که این ابلاغیه جای پیگری دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ تقوی، رئیس ستاد نظارت بر انتخابات استان مرکزی در نشست خبری امروز با اشاره به اهداف امام راحل از انقلاب، گفت: تمام هم و غم امام فقط فروپاشی نظام شاهنشاهی نبود، و ایشان برای بعد از پیروزی هم برنامه داشتند، تا این پرچم را به دست صاحب اصلی اش برسانند که امیدواریم هرچه زودتر اتفاق بیافتد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

وی اظهار کرد: امام راحل با توجه به نبوغشان برای بعد از انقلاب نیز برنامه ریزی کردند و همه ابزارهایی که برای حفظ انقلاب موثر بودند را فراهم کردند.

رئیس ستاد نظارت بر انتخابات استان مرکزی افزود: سازمان جهاد سازندگی، سپاه پاسداران و بسیج از جمله این ابزارها بودند که دسمنان با برنامه های خاصی مدتی پس از انقلاب جهاد سازندگی را از صحنه خدمت رسانی کشور حذف کردند.

تقوی با اشاره به خدمات ارزنده جهاد سازندگی در دوران انقلاب، جنگ تحمیلی و بعد از جنگ، بیان کرد: جهاد سازندگی خدمات بسیاری به ملت های مستضعف، روستاهای دور افتاده داشت که با بررسی عملکرد جهاد سازندگی قبل از ادغام با بعد از ادغام این خدمات روشن می شود.

وی ادامه داد: چند درصد از خدمات جهاد سازندگی در عمر کوتاه قبل از ادغام، پس از خذف این نهاد صورت گرفت؟ اکنون نیز دشمنان به سپاه، بسیج و شورای نگهبان حمله ور شدند.

رئیس ستاد نظارت بر انتخابات استان مرکزی با اشاره به بیانات امام راحل در خصوص این سه نهاد انقلابی،  گفت: امام زیباترین بیانات را درباره شورای نگهبان به دلیل اهمیت بسیار بالای آن مطرح کرده اند  و فرمودند: شورای نکهبان حافظ اسلام و قانون اساسی است و مورد تایید اینجانب است.

هر آدم منصفی پی به لزوم وجود شورای نگهبان می برد

تقوی با بیان اینکه بعد از انقلاب منافع آمریکا و انگلیس به خطر افتاده است، توضیح داد: به همین دلیل هزاران توطئه بر علیه انقلاب اسلامی صورت گرفته است. غرب پس از انقلاب تلاش داشت تا انقلاب پا نگیرد و بعد از انقلاب نیز تلاش می کند تا این انقلاب را نابود کند اما در نهیات اذعان می کنند که تمام تلاش هایشان برای براندازی انقلاب اسلامی بی نتیجه است، این مصداق صحبت امام راحل است که می فرمودند؛«آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. »

وی با تاکید بر اینکه امام فونداسیون نظام را خیلی محکم و قوی پایه ریزی کرده است، گفت: همین دور اندیشی موجب شد تا دستور دادند آنچه را برای ادامه حیات انقلاب نیاز بوده، تشکیل شود. که شورای نگهبان نیز یکی از ابزارهای ادامه حیات انقلاب است.

رئیس ستاد نظارت بر انتخابات استان مرکزی با اشاراه به اینکه اختیارات و و ظایف شورای نگهبان در اصل ۹۱، ۹۳، ۹۶، ۹۸ و ۹۹ قانون اساسی وجود دارد، افزود: با توجه به این چند اصل، ۱۲ وظیف مهم بر عهده شورای نگهبان است که تطبیق مصوبات مجلس شورا با شرع و قانون، تفسیر قانون اساسی و اعلام نظر آخر در خصوص تفسیرهای مختلف از قوانین و همچنین نظارت بر ۳ انتخابات و یک همه پرسی از جمله وظایف اصلی و مهم این شوراست.

تقوی تصریح کرد: در کشورهای دیگر هم نهادی شبیه به شورای نگهبان وجود دارد که با توجه به محکم کاری های امام(ره)، این نهاد وظایف روشنی دارد. و هر آدم منصفی می پذیرد که شورای نگهبان برای پیشبرد اهداف انقلاب لازم و ضروری است.

وی بیان کرد: از آن جایی که نظارت بر انتخابات یکی از وظایف شورای نگهبان است، هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات از ۶ الی ۵ ماه قبل از برگزاری انتخابات شکل می گیرد که ۶ الی ۷ نفر برای هسته مرکزی نظارت بر انتخابات، در نظر گرفته می شوند.

تعیین اعضای هیئت بر نظارت انتخابات استان مرکزی

رئیس ستاد نظارت بر انتخابات استان مرکزی اعلام کرد: آیت الله احمد جنتی، آیت الله یزدی، حجت الاسلام رئیسی، کدخدایی، ره پیک، اسماعیلی و علیزاده به عنوان هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات در نظر گرفته شدند واین اسامی حدود ۱۵ روز پیش به وزیر کشور ابلاغ شد.

تقوی اظهار کرد: در استان ها نیز مسئولان شورای نگهبان استان ها ۱۰ نفر را برای اعضای هیئت نظارت بر انتخابات استان به هیئت مرکزی تهران معرفی می کنند و از این ده نفر ۵ نفر به عنوان اعضای هیئت مرکزی انتخاب می شوند که در استان مرکزی نیز بنده به عنوان رئیس هیئت، ابراهیم بختیاری، قائم مقام و حجت الاسلام مبارک آبادی، سید مسعود نجیبی نیز به عنوان اعضای این هیئت تعیین شدند که یک نفر دیگر نیز از ۱۰ نفر پیشنهادی، باید برای این هیئت مشخص شود.

وی ادامه داد: در استان موظفیم ۶ نفر از هر شهرستان را برای هیئت نظارت بر انتخابات آن شهرستان به تهران معرفی کنیم و تهران نیز از این ۶ نفر ۳ نفر را برای اعضای هیئت بر نظارت انتخابات در هر شهرستان انتخاب کند.

رئیس ستاد نظارت بر انتخابات استان مرکزی با علام اینکه در انتخابات ریاست جمهوری هیئت نظارت مرکز استان وجود ندارد، توضیح داد: یعنی امورات مربوط به شهرستان اراک توسط هیئت نظارت بر انتخابات استان انجام می شود.

تقوی تاکید کرد: با توجه به اینکه ۲۹ زمان انتخابات ریاست جمهوری است، روزشماری از سوی هیئت مرکزی به استان ها ابلاغ شده است که طبق آن از ۲۲ تا ۲۴ فروردین زمان تشکیل هیئت اجرایی، ۲۲ الی ۲۶ فروردین ماه به مدت ۵ روز نیز طبق ماده ۵۵ قانون انتخابات، مهلت ثبت نام برای داوطلبان نامزد ریاست جمهوری مقرر شده است.

وی با اشاره به اینکه رسیدگی به صلاحیت ثبت نام کنندگان به مدت ۵ روز از ۲۷  تا ۳۱ فروردین ماه انجام می شود، گفت: با توجه به شرایط و تعداد ثبت نام کنندگان، و طبق ماده ۵۷ قانون انتخابات، مهلت رسیدگی به احراز صلاحیت ها به مدت ۵ روز قابلیت تمدید دارد.

وجود اسناد متقن از دخالت مسئولان استان مرکزی در انتخابات ۹۴/ ممنوعیت استفاده از بودجه های دولتی در انتخابات

رئیس ستاد نظارت بر انتخابات استان مرکزی ادامه داد: پس از اعلام صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری، شورای نگهبان دو روز فرصت دارد تا این اسامی نازمدهای تایید صلاحیت شده را به وزارت کشور اعلام کند و از ۸ اردیبهشت ماه سال ۹۶ تا ۲۷ همان ماه، نامزدها فرصت دارند تا تبلیغات انجام دهند. ۲۸ اردیبشهت نیز ممنوعیت تبلیغات است و مردم در تاریخ ۲۹ اردیبشهت نیز برای انتخاب رئیس جمهور پای صندوق های رای می روند.

تقوی با اشاره به لزوم پایبندی به قانون گفت: ما عهد کردیم در چهارچوب قانون، شرع مقدس و اخلاق اسلامی به وظایف خود عمل کنیم. به ناظران، بازرسان و همکاران تاکید می کنیم که در چهارچوب قانون حرکت کنند که البته تاکنون مورد خاصی نداشتیم.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه اسناد متقن و گویایی از دخالت مسئولان استان مرکزی در انتخابات سال گذشته به دست آوردیم و برای شورای نگهبان نیز ارسال کردیم تاکید داریم آقایان و مسئولین استان فقط به وظایف قانونی خود عمل کنند و بستر را برای حضور حداکثری مردم و برگزاری انتخابات سالم فراهم کنند. در انتخابات دخالت نکنند و از بودجه های دولتی برای شخص یا اشخاصی استفاده نکنند و به خدمات اجرایی و وظایف قانونی خود بپردازند.

زمینه برای کسب پرونده خوب در میان مردم با خدمتگذاری بیشتر فراهم است

رئیس ستاد نظارت بر انتخابات استان مرکزی با بیان اینکه زمینه کار برای خدمت گذاری در همه استان ها از جمله استان مرکزی فراهم است، گفت: نباید بگذاریم کار به جایی برسد که رهبر انقلاب در دیدار خود با مردم قم با ناراحتی بفرمیاند که چرا باید مردم درگیر مشکلات اقتصادی از جمله رکود و بیکاری در کشور باشند و ما فقط حرف بزنیم؟

تقوی ادامه داد: مردم توقع دارند که این مشکلات حل شود. حل این مشکلات نیز باید از سوی این مسئولان صورت بگیرد. آنقدر زمینه برای خدمت هست که می توانیم به واسطه آن پرونده خوبی برای مردم داشته باشیم.

ابلاغیه جدید وزارت کشور نگرانی ایجاد کرده است

وی با اشاره به اجتناب از تلیغات زودهنگام توسط برخی جریان ها افزود: ۲۰ روز زمان کافی و مناسبی هست تا نامزدها به معرفی خود و برنامه هایشان بپردازند.

رئیس ستاد نظارت بر انتخابات استان مرکزی در خصوص ابلاغیه جدید وزارت کشور به استانداری ها نیز گفت: این ابلاغیه نگرانی جدیدی ایجاد کرده که این برداشت شده است که معاون سیاسی امنیتی استاندار قرار است رئیس تبلیغاتی ستاد آقای روحانی شود که این ابلاغیه جای پیگری دارد.

تقوی ادامه داد: امیدواریم که این بخش نامه به این نحو نباشد ولی این یک نگرانی ایجاد شده که انشالله شما دنبال کنید که اگر خدایی نکرده بویی از دخالت برخی مسئولان استانی در انتخابات استشمام شود این عزیزان را پرهیز دهیم.

وی اعلام کرد: چنانچه در ابلاغیه ۱۹ ماده ای دولت، فعالیت معاون سیاسی امنیتی استاندار در ستاد آقای روحانی در نظر گرفته شده باشد یکی از مصادیق دخالت دولت در انتخابات محسوب می شود.

رئیس ستاد نظارت بر انتخابات استان مرکزی بین کرد: رسانه ها بستر خوبی را فراهم کنند تا مردم با تحقیق، آگاهانه ترین انتخاب را داشته باشند.

به مسئولان استانی درباره برخی اظهاراتشان تذکر می دهیم

تقوی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: انتخابات شورای اسلامی شهر و روستاها که همزمان با انتخابات ریاست جمهوری انجام می شود هیچ ارتباطی به دفاتر استانی و شهرستانی شورای نگهبان ندارد و مسئولیت برگزاری این انتخابات با مجلس شورای اسلامی است. اما چنانچه کمکی از دفاتر ما در چهارچوب قانون برآید، انجام می دهیم.  در استان مرکزی نیز با اعلام اعضای هیئت مرکزی نظارت بر این انتخابات اقداماتی توسط نمایندگان صورت گرفته است.

وی اعلام کرد: انتخابات میان دوره ای که برخی از استان ها دارند، در استان مرکزی نداریم.

رئیس ستاد نظارت بر انتخابات استان مرکزی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اظهارات استاندار مرکزی در خصوص آمار آرا آقای روحانی در انتخابات ۹۶ گفت: ما تذکر می دهیم ولی این مورد را به شورای نگهبان منعکس می کنیم ولی چون انتخابات ریاست جمهوری بخش کشوری است این مسائل نیز به تهران منتقل می شود.
شبکه های اجتماعی؛ مشمول قانون برخورد با جرائم انتخاباتی

تقوی در خصوص فعالیت شرکت های دولتی در انتخابات نیز توضیح داد: شرکت های دولتی نیز طبق ماده ۶۸ قانون انتخابات مانند نهادهای دولتی هستند و شرکت هایی که به نحوی از بودجه عمومی دولت استفاده می کنند حق فعالیت انتخاباتی ندارند.

وی خاطر نشان کرد: قانون برخورد با جرائم انتخاباتی شامل فضای مجازی و شبکه های اجتماعی موبایلی نیز می شود.

انتهای پیام/

,

وی اظهار کرد: امام راحل با توجه به نبوغشان برای بعد از انقلاب نیز برنامه ریزی کردند و همه ابزارهایی که برای حفظ انقلاب موثر بودند را فراهم کردند.

,

رئیس ستاد نظارت بر انتخابات استان مرکزی افزود: سازمان جهاد سازندگی، سپاه پاسداران و بسیج از جمله این ابزارها بودند که دسمنان با برنامه های خاصی مدتی پس از انقلاب جهاد سازندگی را از صحنه خدمت رسانی کشور حذف کردند.

,

تقوی با اشاره به خدمات ارزنده جهاد سازندگی در دوران انقلاب، جنگ تحمیلی و بعد از جنگ، بیان کرد: جهاد سازندگی خدمات بسیاری به ملت های مستضعف، روستاهای دور افتاده داشت که با بررسی عملکرد جهاد سازندگی قبل از ادغام با بعد از ادغام این خدمات روشن می شود.

,

وی ادامه داد: چند درصد از خدمات جهاد سازندگی در عمر کوتاه قبل از ادغام، پس از خذف این نهاد صورت گرفت؟ اکنون نیز دشمنان به سپاه، بسیج و شورای نگهبان حمله ور شدند.

,

رئیس ستاد نظارت بر انتخابات استان مرکزی با اشاره به بیانات امام راحل در خصوص این سه نهاد انقلابی،  گفت: امام زیباترین بیانات را درباره شورای نگهبان به دلیل اهمیت بسیار بالای آن مطرح کرده اند  و فرمودند: شورای نکهبان حافظ اسلام و قانون اساسی است و مورد تایید اینجانب است.

,

هر آدم منصفی پی به لزوم وجود شورای نگهبان می برد

, هر آدم منصفی پی به لزوم وجود شورای نگهبان می برد, هر آدم منصفی پی به لزوم وجود شورای نگهبان می برد,

تقوی با بیان اینکه بعد از انقلاب منافع آمریکا و انگلیس به خطر افتاده است، توضیح داد: به همین دلیل هزاران توطئه بر علیه انقلاب اسلامی صورت گرفته است. غرب پس از انقلاب تلاش داشت تا انقلاب پا نگیرد و بعد از انقلاب نیز تلاش می کند تا این انقلاب را نابود کند اما در نهیات اذعان می کنند که تمام تلاش هایشان برای براندازی انقلاب اسلامی بی نتیجه است، این مصداق صحبت امام راحل است که می فرمودند؛«آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. »

,

وی با تاکید بر اینکه امام فونداسیون نظام را خیلی محکم و قوی پایه ریزی کرده است، گفت: همین دور اندیشی موجب شد تا دستور دادند آنچه را برای ادامه حیات انقلاب نیاز بوده، تشکیل شود. که شورای نگهبان نیز یکی از ابزارهای ادامه حیات انقلاب است.

,

رئیس ستاد نظارت بر انتخابات استان مرکزی با اشاراه به اینکه اختیارات و و ظایف شورای نگهبان در اصل ۹۱، ۹۳، ۹۶، ۹۸ و ۹۹ قانون اساسی وجود دارد، افزود: با توجه به این چند اصل، ۱۲ وظیف مهم بر عهده شورای نگهبان است که تطبیق مصوبات مجلس شورا با شرع و قانون، تفسیر قانون اساسی و اعلام نظر آخر در خصوص تفسیرهای مختلف از قوانین و همچنین نظارت بر ۳ انتخابات و یک همه پرسی از جمله وظایف اصلی و مهم این شوراست.

,

تقوی تصریح کرد: در کشورهای دیگر هم نهادی شبیه به شورای نگهبان وجود دارد که با توجه به محکم کاری های امام(ره)، این نهاد وظایف روشنی دارد. و هر آدم منصفی می پذیرد که شورای نگهبان برای پیشبرد اهداف انقلاب لازم و ضروری است.

,

وی بیان کرد: از آن جایی که نظارت بر انتخابات یکی از وظایف شورای نگهبان است، هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات از ۶ الی ۵ ماه قبل از برگزاری انتخابات شکل می گیرد که ۶ الی ۷ نفر برای هسته مرکزی نظارت بر انتخابات، در نظر گرفته می شوند.

,

تعیین اعضای هیئت بر نظارت انتخابات استان مرکزی

, تعیین اعضای هیئت بر نظارت انتخابات استان مرکزی, تعیین اعضای هیئت بر نظارت انتخابات استان مرکزی,

رئیس ستاد نظارت بر انتخابات استان مرکزی اعلام کرد: آیت الله احمد جنتی، آیت الله یزدی، حجت الاسلام رئیسی، کدخدایی، ره پیک، اسماعیلی و علیزاده به عنوان هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات در نظر گرفته شدند واین اسامی حدود ۱۵ روز پیش به وزیر کشور ابلاغ شد.

,

تقوی اظهار کرد: در استان ها نیز مسئولان شورای نگهبان استان ها ۱۰ نفر را برای اعضای هیئت نظارت بر انتخابات استان به هیئت مرکزی تهران معرفی می کنند و از این ده نفر ۵ نفر به عنوان اعضای هیئت مرکزی انتخاب می شوند که در استان مرکزی نیز بنده به عنوان رئیس هیئت، ابراهیم بختیاری، قائم مقام و حجت الاسلام مبارک آبادی، سید مسعود نجیبی نیز به عنوان اعضای این هیئت تعیین شدند که یک نفر دیگر نیز از ۱۰ نفر پیشنهادی، باید برای این هیئت مشخص شود.

,

وی ادامه داد: در استان موظفیم ۶ نفر از هر شهرستان را برای هیئت نظارت بر انتخابات آن شهرستان به تهران معرفی کنیم و تهران نیز از این ۶ نفر ۳ نفر را برای اعضای هیئت بر نظارت انتخابات در هر شهرستان انتخاب کند.

,

رئیس ستاد نظارت بر انتخابات استان مرکزی با علام اینکه در انتخابات ریاست جمهوری هیئت نظارت مرکز استان وجود ندارد، توضیح داد: یعنی امورات مربوط به شهرستان اراک توسط هیئت نظارت بر انتخابات استان انجام می شود.

,

تقوی تاکید کرد: با توجه به اینکه ۲۹ زمان انتخابات ریاست جمهوری است، روزشماری از سوی هیئت مرکزی به استان ها ابلاغ شده است که طبق آن از ۲۲ تا ۲۴ فروردین زمان تشکیل هیئت اجرایی، ۲۲ الی ۲۶ فروردین ماه به مدت ۵ روز نیز طبق ماده ۵۵ قانون انتخابات، مهلت ثبت نام برای داوطلبان نامزد ریاست جمهوری مقرر شده است.

,

وی با اشاره به اینکه رسیدگی به صلاحیت ثبت نام کنندگان به مدت ۵ روز از ۲۷  تا ۳۱ فروردین ماه انجام می شود، گفت: با توجه به شرایط و تعداد ثبت نام کنندگان، و طبق ماده ۵۷ قانون انتخابات، مهلت رسیدگی به احراز صلاحیت ها به مدت ۵ روز قابلیت تمدید دارد.

,

وجود اسناد متقن از دخالت مسئولان استان مرکزی در انتخابات ۹۴/ ممنوعیت استفاده از بودجه های دولتی در انتخابات

, وجود اسناد متقن از دخالت مسئولان استان مرکزی در انتخابات ۹۴/ ممنوعیت استفاده از بودجه های دولتی در انتخابات, وجود اسناد متقن از دخالت مسئولان استان مرکزی در انتخابات ۹۴/ ممنوعیت استفاده از بودجه های دولتی در انتخابات,

رئیس ستاد نظارت بر انتخابات استان مرکزی ادامه داد: پس از اعلام صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری، شورای نگهبان دو روز فرصت دارد تا این اسامی نازمدهای تایید صلاحیت شده را به وزارت کشور اعلام کند و از ۸ اردیبهشت ماه سال ۹۶ تا ۲۷ همان ماه، نامزدها فرصت دارند تا تبلیغات انجام دهند. ۲۸ اردیبشهت نیز ممنوعیت تبلیغات است و مردم در تاریخ ۲۹ اردیبشهت نیز برای انتخاب رئیس جمهور پای صندوق های رای می روند.

,

تقوی با اشاره به لزوم پایبندی به قانون گفت: ما عهد کردیم در چهارچوب قانون، شرع مقدس و اخلاق اسلامی به وظایف خود عمل کنیم. به ناظران، بازرسان و همکاران تاکید می کنیم که در چهارچوب قانون حرکت کنند که البته تاکنون مورد خاصی نداشتیم.

,

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه اسناد متقن و گویایی از دخالت مسئولان استان مرکزی در انتخابات سال گذشته به دست آوردیم و برای شورای نگهبان نیز ارسال کردیم تاکید داریم آقایان و مسئولین استان فقط به وظایف قانونی خود عمل کنند و بستر را برای حضور حداکثری مردم و برگزاری انتخابات سالم فراهم کنند. در انتخابات دخالت نکنند و از بودجه های دولتی برای شخص یا اشخاصی استفاده نکنند و به خدمات اجرایی و وظایف قانونی خود بپردازند.

,

زمینه برای کسب پرونده خوب در میان مردم با خدمتگذاری بیشتر فراهم است

, زمینه برای کسب پرونده خوب در میان مردم با خدمتگذاری بیشتر فراهم است, زمینه برای کسب پرونده خوب در میان مردم با خدمتگذاری بیشتر فراهم است,

رئیس ستاد نظارت بر انتخابات استان مرکزی با بیان اینکه زمینه کار برای خدمت گذاری در همه استان ها از جمله استان مرکزی فراهم است، گفت: نباید بگذاریم کار به جایی برسد که رهبر انقلاب در دیدار خود با مردم قم با ناراحتی بفرمیاند که چرا باید مردم درگیر مشکلات اقتصادی از جمله رکود و بیکاری در کشور باشند و ما فقط حرف بزنیم؟

,

تقوی ادامه داد: مردم توقع دارند که این مشکلات حل شود. حل این مشکلات نیز باید از سوی این مسئولان صورت بگیرد. آنقدر زمینه برای خدمت هست که می توانیم به واسطه آن پرونده خوبی برای مردم داشته باشیم.

,

ابلاغیه جدید وزارت کشور نگرانی ایجاد کرده است

, ابلاغیه جدید وزارت کشور نگرانی ایجاد کرده است, ابلاغیه جدید وزارت کشور نگرانی ایجاد کرده است,

وی با اشاره به اجتناب از تلیغات زودهنگام توسط برخی جریان ها افزود: ۲۰ روز زمان کافی و مناسبی هست تا نامزدها به معرفی خود و برنامه هایشان بپردازند.

,

رئیس ستاد نظارت بر انتخابات استان مرکزی در خصوص ابلاغیه جدید وزارت کشور به استانداری ها نیز گفت: این ابلاغیه نگرانی جدیدی ایجاد کرده که این برداشت شده است که معاون سیاسی امنیتی استاندار قرار است رئیس تبلیغاتی ستاد آقای روحانی شود که این ابلاغیه جای پیگری دارد.

,

تقوی ادامه داد: امیدواریم که این بخش نامه به این نحو نباشد ولی این یک نگرانی ایجاد شده که انشالله شما دنبال کنید که اگر خدایی نکرده بویی از دخالت برخی مسئولان استانی در انتخابات استشمام شود این عزیزان را پرهیز دهیم.

,

وی اعلام کرد: چنانچه در ابلاغیه ۱۹ ماده ای دولت، فعالیت معاون سیاسی امنیتی استاندار در ستاد آقای روحانی در نظر گرفته شده باشد یکی از مصادیق دخالت دولت در انتخابات محسوب می شود.

,

رئیس ستاد نظارت بر انتخابات استان مرکزی بین کرد: رسانه ها بستر خوبی را فراهم کنند تا مردم با تحقیق، آگاهانه ترین انتخاب را داشته باشند.

,

به مسئولان استانی درباره برخی اظهاراتشان تذکر می دهیم

, به مسئولان استانی درباره برخی اظهاراتشان تذکر می دهیم, به مسئولان استانی درباره برخی اظهاراتشان تذکر می دهیم,

تقوی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: انتخابات شورای اسلامی شهر و روستاها که همزمان با انتخابات ریاست جمهوری انجام می شود هیچ ارتباطی به دفاتر استانی و شهرستانی شورای نگهبان ندارد و مسئولیت برگزاری این انتخابات با مجلس شورای اسلامی است. اما چنانچه کمکی از دفاتر ما در چهارچوب قانون برآید، انجام می دهیم.  در استان مرکزی نیز با اعلام اعضای هیئت مرکزی نظارت بر این انتخابات اقداماتی توسط نمایندگان صورت گرفته است.

,

وی اعلام کرد: انتخابات میان دوره ای که برخی از استان ها دارند، در استان مرکزی نداریم.

,

رئیس ستاد نظارت بر انتخابات استان مرکزی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اظهارات استاندار مرکزی در خصوص آمار آرا آقای روحانی در انتخابات ۹۶ گفت: ما تذکر می دهیم ولی این مورد را به شورای نگهبان منعکس می کنیم ولی چون انتخابات ریاست جمهوری بخش کشوری است این مسائل نیز به تهران منتقل می شود.
شبکه های اجتماعی؛ مشمول قانون برخورد با جرائم انتخاباتی

,
, شبکه های اجتماعی؛ مشمول قانون برخورد با جرائم انتخاباتی, شبکه های اجتماعی؛ مشمول قانون برخورد با جرائم انتخاباتی,

تقوی در خصوص فعالیت شرکت های دولتی در انتخابات نیز توضیح داد: شرکت های دولتی نیز طبق ماده ۶۸ قانون انتخابات مانند نهادهای دولتی هستند و شرکت هایی که به نحوی از بودجه عمومی دولت استفاده می کنند حق فعالیت انتخاباتی ندارند.

,

وی خاطر نشان کرد: قانون برخورد با جرائم انتخاباتی شامل فضای مجازی و شبکه های اجتماعی موبایلی نیز می شود.

,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه