اخبار داغ

آیت‌الله هاشمی نمونه کم‌نظیری از نسل اول مبارزان ضد ستم‌شاهی/وحدت عامه مردم و گروه‌ها دسیسه ضدانقلاب را خنثی کرد

آیت‌الله هاشمی نمونه کم‌نظیری از نسل اول مبارزان ضد ستم‌شاهی/وحدت عامه مردم و گروه‌ها دسیسه ضدانقلاب را خنثی کرد
به مناسبت درگذشت یار دیرین امام انقلاب، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مجلس ختمی در مسجد جامع فاروج با حضور مردم، مسئولین و نیروی‌های نظامی و انتظامی شهرستان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه فاروج؛ امام‌جمعه شهرستان فاروج در این مراسم بیان کرد: یار دیرین امام و مقام معظم رهبری شخصی که در 14 سالگی غیررسمی و از سال 1337 به‌صورت رسمی در کنار فدائیان اسلام و جمعیت معطلفه اسلامی مبارزات خود را برعلیه رژیم پهلوی آغاز می‌کند. آنچه در تاریخ هم ثبت و ضبط‌شده رنج‌ها و مرارت‌ها و شفقت‌هایی فراوانی است که این بزرگوار متحمل شده است، غریب به 5 سال زندانی کشیده‌اند که بسیاری از این سال‌ها را ایشان در شکنجه‌گاه‌های ساواک زندانی بوده‌اند. مقام معظم رهبری در پیام تسلیت خویش این عالم مجاهد را رفیق دیرین، هم‌سنگر و همگام دوران مبارزات نهضت اسلامی، همکار و هم‌رزمی 59 ساله خطاب کرده و ایشان را نمونه کم‌نظیری از نسل اول مبارزان ضد ستم‌شاهی و از رنج دیدگان این راه پرخطر و پرافتخار دانستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه فاروج,

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قلی زاده در ادامه افزود: در زمان حضرت امام خمینی هم خیلی از شخصیت‌ها با افکار و کارهای امام اختلاف‌نظر داشتند ولی درمجموع خودشان را مطیع رهبر دانسته و درنهایت امام را فصل الخطاب می‌دانستند و مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هم از این قاعده مستثنا نبودند. تمامی اشخاصی که بالاخره تأثیری در این نظام می‌گذارند اختلاف‌نظرهایی باهم دارند، اما در اصل اینکه باید از این نظام مقدس حفاظت بشود و اصول و آرمان‌ها و معیار ولایت‌فقیه نباید نادیده گرفته بشود همه اتفاق‌نظر دارند.

,

وی همچنین بیان کرد: ضرورت تعمیق محبت و مودت و مهربانی بین رهبری انقلاب اسلامی و مردان انقلابی یکی از مواردی است که نباید نسبت به آن بی‌توجه باشیم. مبارزین و انقلابیون و آن‌کسانی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی تأثیر گزار هستند و مردم آن‌ها را در رأس همه کارها می‌دانند، حتماً این نکته اساسی را باید توجه کنند که اختلاف‌نظرها نباید باعث آن شود که از بعضی از اصول و آرمان‌های اصلی و اساسی جمهوری اسلامی دست‌برداریم.

,

حجت‌الاسلام قلی زاده با اشاره به دسیسه‌چینی‌های دشمنان انقلاب در چند روز گذشته داشته‌اند اظهار داشت: بعضی از رسانه‌های بیگانه مانند بی‌بی‌سی تلاش‌های فراوانی کردند تا آشوب و تشنج در کشور ایجاد کنند، پیاده‌نظام خود را به کف خیابان بریزند و ضدانقلاب را به زیر تابوت آن عالم بزرگوار بیاورند؛ حتی توطئه‌هایی کردند و بعضی از افراد عقب‌مانده بی‌فکر بی‌مغز و آلت دست استکبار جهانی و صهیونیست آمدند و شعارهای نامربوطی دادند اما آنچه بدست آمد وحدت بین گروه‌ها و عامه مردم بود. همه آن‌ها که در بعضی مواقع شاید در مقابل هم نیز ایستادند آمدند و باهم متحد شدند. مردم برای نیروهای انقلابی و مبارز خودشان و کسانی که برای این انقلاب زحمت‌کشیده‌اند ارزش قائل‌اند.

,

وی در ادامه اضافه کرد: در شرایطی که دشمنان خونی امت اسلامی با میدان‌داری آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی در منطقه به دنبال آتش‌افروزی هستند و در داخل و خارج کشور هم افرادی هستند که با ایجاد دوگانگی همواره این هدف رادارند که این وحدت و همدلی و هم‌زبانی و به هم‌پیوستگی ملت ایران را تبدیل به تفرقه بکنند، لازم است که امت اسلامی ایران زیر یک پرچم اجتماع کرده و نگذارند که دشمن در ایجاد دوگانگی و تفرقه به آن اهداف شوم و شیطانی خودش نائل شود.

,

قلی زاده در پایان افزود: عزت و اقتدار جمهوری اسلامی بر همه‌چیز اولویت دارد و کسی حق ندارد بر این عزت و اقتدار کوچک‌ترین خدشه‌ای وارد بکند. همه‌کسانی که آمدند در زیر تابوت مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی قرار گرفتند و تمام این مجالسی که برای آن عالم گران‌قدر برگزار می‌شود بیانگر همین مطلب است که همه ملت مدافع این هستیم که نباید عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی و وحدت و یکپارچگی امت اسلامی ایران اسلامی کوچک‌ترین خدشه و ضربه‌ای وارد شود.

,

 

,

پایان خبر/.77

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه