اخبار داغ

وزیرکشور:

سیستم اداری کشور برخلاف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است/ هرجا دست از مقاومت برداشتیم، دشمن توطئه چیده است

سیستم اداری کشور برخلاف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است/ هرجا دست از مقاومت برداشتیم، دشمن توطئه چیده است
رحمانی فضلی گفت: رسوباتی در سیستم اداری و نظام اداری و برنامه ریزی کشور وجود دارد که مخالف نگاه های موجود در اقتصاد مقاومتی است و این موضوع باعث شده تا ریل گذاری در اجرای اقتصاد مقاومتی تسریع نشود و جهت گیری اصلی خود را پیدا نکند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از اراک امروز؛ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور شامگاه پنجشنبه در ستاد اقتصادمقاومتی استان مرکزی گفت: تمام مسائلی که امروز مطرح شد را در تهران بررسی خواهیم کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز,

رحمانی فضلی به شرایط قبل و بعد از برجام اشاره کرد و افزود: شرایط بعد از برجام مطلوب‌تر و روان تر شده است و این موضوع حاصل ایستادگی و مقاومت مردم بوده است.

,

وی ادامه داد: البته این موضوع بدین معنی نیست که ما به طرف مقابل اعتماد داریم بلکه برجام نتیجه مقاومت مردم بوده است اگر دشمن زمانی ببیند که ما دست از مقاومت برداشته ایم یقینا دشمنی خواهد کرد.

,

وزیر کشور به موضوع اقتصادمقاومتی اشاره کرد و ادامه داد: بعد از ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی دولت تمام تلاش خود را برای تحقق اقتصاد مقاومتی به کار بست و در این راستا قرارگاه اقتصاد مقاومتی را در کشور و استان ها تشکیل داد.

,

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه از بعد انقلاب تاکنون در خصوص مسائل اقتصادی در کشور یک اجماع کلی نداشته ایم افزود: طی این مدت همه مدلهای اقتصادی را تجربه کرده ایم که البته هر یک از این مدال ها طرفدارانی هم داشته اند.

,

 

,

اجرای سیاست‌های اقتصادمقاومتی، تنها راهکار رفع مشکلات کشور

, اجرای سیاست‌های اقتصادمقاومتی، تنها راهکار رفع مشکلات کشور,

وی با اشاره به اینکه با ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، این خلع اجماع کلی در مسائل اقتصادی پر شد، افزود: امروز همه پذیرفته اند که تنها راه نجات کشور در مسائل اقتصادی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

,

وزیر کشور اضافه کرد: سیاست های اقتصادمقاومتی چندتا ویژگی از جمله مردمی کردن اقتصاد، درون زا و برون نگر بودن است که باید به آنها توجه ویژه داشته باشیم.

,

رحمانی فضلی بیان کرد: البته رسوباتی در سیستم اداری و نظام اداری و برنامه ریزی کشور وجود دارد که مخالف نگاه های موجود در اقتصاد مقاومتی است و هم این موضوع باعث شده تا ریل گذاری در اجرای اقتصاد مقاومتی تسریع نشود و جهت گیری اصلی هم پیدا نکند.

,

وزیر کشور با بیان اینکه باید قبول کنیم که در اقتصادمقاومتی، کار سخت است، افزود: به این دلیل سخت است که نظام بودجه ریزی، مالیاتی، برنامه ریزی، نظام بانک داری و ... به دهه ۴۰ بر می گردد چرا که برنامه به صورت تمرکزگرای انجام می شود.

,

وی ادامه داد: این عدم توازان در فعالیت‌ها و توزیع اعتبارات نیز که امروز در کشور شاهد آن هستیم به این موضوع بر می‌گردد که نظام برنامه ریزی کشور مربوط به دهه ۴۰ است.

,

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه در این دولت بیش از ۱۰۰ وظیفه دستگاه های ملی به دستگاه های استانی واگذار شده است، گفت: ولی تمرکز گرایی در سیستم اداری کشور به گونه ای است که در یک کار کوچک دو مورد اتفاق می افتد و این ۱۰۰ وظیفه را نقض می کند.

,

رحمانی فضلی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی زمانی عملیاتی می شود که مردم محور اصلی فعالیت های اقتصادی قرار بگیرند که با توه به سیستم اداری و برنامه ریزی کشور این امر در بلند مدت محقق خواهد شد.

,

وزیرکشور با بیان اینکه در کشور و استان مرکزی ظرفیت های و پتانسیل های زیادی داریم افزود: برای بهره گیری از این ظرفیت ها باید از شرکت های دانش بنیان کمک گرفته شود.

,

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم در بازار های بین المللی سهم خود را به دست آوریم باید واحدهای تولید همراه با علم روز تولیدات خوشان را به بازار عرضه کنند.

,

وزیر کشور با اشاره به اینکه برای موفقیت در اقتصاد مقاومتی در کوتاه مدت باید از تمام ظرفیت ها استفاده کنیم افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی در بلند مدت بدون تغییر در سیاست های داخلی، اجتماعی و امنیتی قابل حل نیست.

,

رحمانی فضلی تامین شغل حق ابتدایی و اولیه ایست که ما به عنوان حاکمیت باید به آن جواب دهیم خاطرنشان کرد: اگر پاسخ داده نشود تبدیل به نارضایتی اجتماعی میشود و آن زمان کنترل و مدیریت آن سخت می شود.

,

تصمیمات روی کاغذ مشکلات را حل نمی کند

, تصمیمات روی کاغذ مشکلات را حل نمی کند,

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه استان ظرفیت های فروانی دارد که برای بهره گیری از این ظرفیت ها نیازمند تصمیمات اساسی هستیم افزود: تصمیمات روی کاغذ مشکلات را حل نمی کند.

,

آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: اگر مسئولین توان حل مشکلات را ندارند کمسئولیت را به بنده واگذار کنند تا مشکلات را حل کنم.

,

وی با اشاره به اینکه دولت راه آهن اراک – قم را به صورت قطار سریع و السیر اجرا کند افزود: برای ایران زشت است که بعد از این مدت قطارهای با این سرعت داشته باشد جمع کنید این ریل ها را امروز در چین قطارها با ۵۰۰ کیلومتر سرعن طراحی شده اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه