اخبار داغ

امام جمعه موقت خدابنده:

ایجاد خاورمیانه جدید از طریق تجزیه سوریه و عراق هدف استکبار بود/باید وحدت را حفظ و خناسان را ناکام بگذاریم

ایجاد خاورمیانه جدید از طریق تجزیه سوریه و عراق هدف استکبار بود/باید وحدت را حفظ و خناسان را ناکام بگذاریم
امام جمعه موقت خدابنده گفت:استکبار به‌دنبال ایجاد خاورمیانه جدید از طریق تجزیه سوریه و عراق بود، اما با یاری خداوند متعال و همت ارتش و نیروهای مردمی عراق به اهداف خود نائل نشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اشراق24،حجت الاسلام بیگدلی امام جمعه موقت خدابنده با اشاره به درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: حادثه سنگین و غمبار رکن انقلاب اسلامی، رحلت آیت‌الله اقای هاشمی رفسنجانی را به محضر مقدس امام عصر(عج)، رهبر عزیز، مراجع معظم، حوزه‌های علمیه، ملت قدرشناس و وقت‌شناس ایران و بیت ایشان تعزیت و تسلیت می‌گوییم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اشراق24,

وی ضمن تشکر از ملت بزرگ ایران و پیام‌های تسلیت مراجع تصریح کرد: ما از پیام پرمحتوا و پرمهر و سراسر عاطفه و علاقه رهبر معظم انقلاب، تشکر می‌کنیم.

,

امام جمعه موقت خدابنده در بخش اول سخنان خود به تشریح تفکر فرهنگی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پرداخت و گفت: ایشان از ابتدای مبارزه به فکر توجه نسل‌های جوان به حقیقت اسلام و قرآن بود.

,

وی با اشاره به حدیث امام علی‌(ع) مبنی بر اینکه باید باور خود را در خلق و خو و رفتارت پیاده کنی، یادآور شد: آنچه باعث شد آقای هاشمی توانست زندان و شکنجه‌ها را تحمل کند و نسبت به انقلاب یاری برساند و آن‌طور نترس و شجاع حضور داشته باشد، به دلیل این باور محکم و صبر قوی بود.

,

امام جمعه موقت خدابنده با تأکید بر اینکه این روحیه آقای هاشمی در عرصه سیاست نیز تجلی داشت، افزود: با این روحیه مشکلات برایشان آسان و آرام می‌شد، مرحوم آیت‌الله هاشمی به اسلام و انقلاب، کشور و تسلط و برنامه‌ریزی استکبار و استعمار باور داشت و می‌دانست عزت در سایه امام(ره) و کمک کردن به امام راحل است و این برایش حقیقت بود.

,

وی با تأکید بر اینکه این تشییع پشت‌پرده‌ای داشت و آن هم تشییع حامی انقلاب و رکن انقلاب اسلامی بود، گفت: بنابراین مردم با این تشییع به انقلاب اسلامی احترام کردند که باید به چنین مردم قدرشناس و وقت‌شناسی آفرین گفت.

,

حجت الاسلام بیگدلی افزود: حالا که واقعیت این است ما باید این وحدت را حفظ و به آن توجه و به خناسان نگاه نکنیم؛ بدون شک در داخل کشور کسانی هستند که دشمنان انقلاب‌اند و در بیرون از کشور ما نیز دورتادور دشمنان قرار دارند.

,

وی تصریح کرد: استکبار به‌دنبال ایجاد خاورمیانه جدید از طریق تجزیه سوریه و عراق بود، اما خداوند و ارتش و نیروهای مردمی عراق آن را برهم زدند و ان‌شاءالله به فضل الهی موصل نیز که در آستانه پیروزی است، به‌زودی آزاد شود و خداوند این جانیان آدم‌کش داعشی را که برخی از حکام کشورهای اسلامی طرفدار آنها هستند، ذلیل کند.

,

امام جمعه موقت خدابنده ادامه داد: رهبر عزیز ما نکته‌ای درباره آیت‌الله هاشمی فرمودند و به هوش وافر ایشان اشاره کردند که این بسیار مهم است و در تمام این دوران نتوانستند آقای هاشمی را از رهبر عزیزمان جدا کنند و ایشان می‌گفت که عشق و حب من آقای خامنه‌ای است و رهبری نیز ایشان را به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب کردند.

,

وی با اشاره به انتصاب آقای هاشمی به فرماندهی کل قوا توسط حضرت امام(ره) خاطرنشان کرد: خناسانی می‌خواهند کشور را جدا کنند، لذا ما به همان وحدت که در تشییع پیکر آقای هاشمی وجود داشت، نیازمندیم و یأس و نابودی دشمنان نیز به همین است؛ چراکه وقتی ببینند محور کشور شخص ولی فقیه است، ناامید خواهند شد.

,

حجت الاسلام بیگدلی با بیان اینکه نظام به محور نیاز دارد و امام عصر(عج) این محور را تعیین کرده‌اند، گفت: حوادث واقعه که امام عصر(عج) در باره آن گفته‌اند صرفاً همان احکام حلال و حرام نیست، بلکه رخدادها و مشکلاتی است که برای کشور ایجاد می‌شود.

,

امام جمعه موقت خدابنده گفت: این فرد برای اداره نظام اسلامی را امام زمان(عج) مشخص کرده‌اند و گفته‌اند که ولایت فقیه است، یعنی کسی که فقیه، مجتهد، عادل، پارسا، جهان‌بین و جهان‌شناس است و خود را فدای مصالح کشور می‌کند، لذا چنین شخصی باید محور باشد تا کشور در عزت خود ادامه دهد و امیدواریم خداوند رهبر گرانقدرمان را در سایه عنایات امام عصر(عج) تا ظهورش سلامت و مستدام بدارد.

,

وی خطاب به تمام کسانی که به تشییع جنازه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آمده و در شهرهای مختلف برای آن مرحوم مجلس ترحیم برگزار کردند، گفت: پدران و مادران شما به عشق امام عصر(عج) زندگی کرده‌اند، لذا سستی نکنید و کنار نکشید و انسجام خود را برای عزت اسلام و انقلاب و ادامه خون شهدا حفظ کنید و مبادا خناسان بر روی شما اثر بگذارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه