اخبار داغ

آیت‌الله دری نجف آبادی

دولت تدبیری برای عدم تناسب بین پرداختی بیمه و هزینه تولید کند

دولت تدبیری برای عدم تناسب بین پرداختی بیمه و هزینه تولید کند
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با تاکید بر تدبیر دولت و مجلس درخصوص عدم تناسب بین پرداختی بیمه و هزینه تولید، گفت: عدم تناسب میزان پرداختی در بیمه باعث شده تا مسئله بیمه خیلی مورد استقبال عموم نباشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کلانشهر اراک با اشاره به ضرورت توسعه بیمه‌ در کشور گفت: متاسفانه مسایل بیمه‌ای چه در بخش بیمه های انسانی و چه بیمه های حوادث در جامعه جا نیفتاده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

وی ادامه داد: مسئله بیمه باید در کشور فرهنگ‌سازی شود و از سوی دیگر هزینه‌های دستگاه‌های بیمه‌ای نیز باید کاهش یابد. بیمه‌‌گران نیز به فکر خدمت‌رسانی باشند نه پر کردن جیب خودشان؛ باید صنعت بیمه در کشور نیز توسعه پیدا کند.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: بیمه های کارگری در کارخانه‌های بزرگ 20 تا 30 درصد است. اگر هزینه‌های به 10 تا 15 درصد کاهش پیدا کند مشکلات ایجاد شده برای مردم قابل تحمل تر خواهد بود.

,

آیت‌الله دری نجف آبادی با تاکید بر ضرورت توسعه نعت بیمه گفت: متاسفانه در سرمازدگی اخیر شاهد از بین رفتن محصولات باغی و گلخانه ای بودیم که بسیاری از آن‌ها بیمه هم نبودند. دولت و مجلس باید تدبیری جدی در بحث بیمه به ویژه بیمه کشاورزی کنند.

,

فقاهت؛ چراغ راه امت اسلامی

, فقاهت؛ چراغ راه امت اسلامی, فقاهت؛ چراغ راه امت اسلامی,

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه دین اسلام همه را به فقاهت در دین دعوت کرده است، گفت: با توجه به این دعوت یا باید خود فقیه باشیم یا اینکه پیرو فقهای دین باشیم. همانطور که در مسائل مختلف از وجود متخصص بهره می گیریم در مسائل دینی نیز باید از وجود فقهای عظام بهره مند شویم.

,

خطیب جمعه اراک یادآور شد: اسلام فقهای بزرگ اسلام را به عنوان کشتی بانان جامعه اسلامی تا زمان قیامت معرفی کرده است. فقاهت در دین ستون اسلام و عماد دین است.

,

 آیت‌الله دری نجف آبادی بیان کرد: فقه اسلامی گنج با عظمتی است که در طول تاریخ علمای بسیاری برای ان تلاش کردند و روی آن کار کرده‌اند. فقاهت چراغ راه امت اسلامی است.

,

وی افزود: انقلاب اسلامی به برکت شاگردان حاج عبدالکریم حائری و در رأس آنان حضرت امام خمینی(ره) به بار نشست و در کنار امام راحل شخصیت‌های ممتاز و برگزیده‌ای در طول 60 سال گذشته دعوت امام راحل را لبیک گفتند و با وی همراهی کردند و مسیر امام را با قدرت ادامه دادند.

,

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: خدمتگزاران و سرداران اردوگاه امام راحل شدند و افکار وی را در دنیا منتشر کردند. در راه آرمان‌های امام شکنجه ها دیدند و سختی را تحمل کردند و در طول تاریخ 30 ساله هم به امام پیوستند. همچون شهید باهنرها و آیت‌الله موسوی اردبیلی و ... که هر کدام سرداری بودند به مانند سلمان، اباذر و مقداد که با لبیک گفتن دعوت حق از سوی هر کدام، ستونی از خیمه اسلام و انقلاب اسلامی آسیب دید.

,

ملت ایران نسبت به خدمتگزاران خود وفادار هستند

, ملت ایران نسبت به خدمتگزاران خود وفادار هستند, ملت ایران نسبت به خدمتگزاران خود وفادار هستند,

وی افزود: همانگونه که پیامبر فرمودند «مومن فقیهی از دنیا می رود شکافی به پیکره اسلام وارد می شود که چیزی دیگری آن را جبران نمی‌کند» به مانند شکافی که بر پیکر جامعه اسلامی ما وارد شد و آن هم ارتحال جانسوز عالمی مجاهد، فقیهی وارسته، خدمتگزاری باصفا و صدیق، یار امام و امت و رهبری، سردار بزرگ سازندگی و قرآن پژوهی و... مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ که ارتحال ایشان را خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی و خانواده ایشان تسلیت می گویم.

,

 آیت‌الله دری نجف آبادی با اشاره به حضور مردم در مراسم تشییع یار امام و رهبری گفت: مردم ما نسبت به خدمتگزاران خود وفادار هستند و دیدیم که چگونه در مراسم بدرقه یار دیرین امام و رهبری، آیت‌الله هاشمی چه عظمتی آفریدند. این حضور تعظیم شعائر دینی است. احترام به یک عالم فرهیخته که چه انعکاسی هم در رسانه‌های دنیا داشت.

,

ملت ایران منسجم در مسیر حفظ آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی حرکت می‌کنند

, ملت ایران منسجم در مسیر حفظ آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی حرکت می‌کنند, ملت ایران منسجم در مسیر حفظ آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی حرکت می‌کنند,

خطیب جمعه اراک تصریح کرد: ملت ما یکپارچه پشت سر مقام معظم رهبری با همه وجود ایستاده‌اند و این کشتی انقلاب با رهبری کشتیبانی بزرگ و با عنایات خداوند تا پیروزی نهایی در مسیر خود حرکت می کند و دشمنان از اینکه یکی از سرداران قیام رفته است تصور نکنند می توانند راه به جایی ببرند.

,

وی افزود: هر سرداری که نقش بر زمین شود سردار دیگری علم وی را در دست می گیرد به مانند دوران دفاع مقدس، امروز هم ملت ما با وحدت ملی با انسجام و اقتدار،با اعتماد به نفس و اعتماد به رهبری و خدمتگزاران راه را ادامه می دهد. هنر در این است که ما راه را گم نکنیم. شاکریم که این راه رهبر دارد و امیدوارم ما راهروان خوبی برای حرکت در مسیر باشیم.

,

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی همچنین با اشاره به مشکلات واحدهای صنععتی استان گفت: در سفرهای اخیر وزیر کشور و وزیر صنعت به استان مرکزی تذکرات لازم در زمینه رفع مشکلات صنعتی داده شد و می‌طلبد دولت در این زمینه با جدیت و بک برنامه‌رزی هدفند روند حل مشکلات صنعتی استان را تسریع بخشد.

,

وی ادامه داد: می‌طلبد در این زمینه به ویژه واگذاری‌های صنایع در سال‌های اخیر بازنگری صورت گیرد و بسیاری از چالش‌های موجود در استان هرچه زودتر مرتفع شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه