اخبار داغ

اقتصاد مقاومتی و لزوم توجه به توان داخلی

اقتصاد مقاومتی و لزوم توجه به توان داخلی
ایران اسلامی با نعمت های خدادادی در هم آمیخته و داشته ایی را برای مردمانش به وجود آورده است که نیاز است به استفاده از این ظرفیت ها و داشته ها و با ارج نهادن به سیاست های اقتصاد مقاومتی توسعه و پیشرفتی بیش از پیش را برای ایرانمان به وجود آوردیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کوثرخبر، اقتصاد مقاومتی به معنی وابسته بودن به تولید داخلی و قطع رابطه با دشمنان کشورمان است و اجرای این سیاست جز با حمایت از تولیدکننده داخلی و همت مسئولین مقدور نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کوثرخبر,

طبق دستور رهبر معظم انقلاب حمایت از ظرفیت های داخلی همچون حوزه کشاورزی، دامداری، صنعتی، گردشگری و ... یکی از ارکان اصلی اقتصادمقاومتی به حساب می آید.

,

این ارکان در واقع بزرگ‌ترین ظرفیت کشور برای خروج از مشکلات اقتصادی محسوب می‌شوند و برای بکارگیری از فرصت های اقتصادی نهفته در شهر و روستاها بایداز تولیدکنندگان داخلی و منطقه ای نهایت حمایت و بهره وری را داشت.

,

اقشار زحمت کش کشاورز و ... طلایه‌داران عرصه اقتصاد مقاومتی هستند و باید حمایت‌های لازم از آنها صورت گیرد تا به ادامه روند کاری خود دلگرم باشند.

,

فعال کردن صنایع جانبی و تبدیلی باعث توسعه اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال جوانان نیز در منطقه می شود و استفاده از توان باالقوه همه کشاورزان، باغداران و فعالین حوزه اقتصاد مقاومتی پیشرو در منطقه می تواند نقش مهمی در افزایش بهره وری در این مناطق و تبدیل کشاورزی از حالت معیشتی به کشاورزی پیشرفته و اقتصادی داشته باشد.

,

همانطور که از بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) برمی آید اقتصاد مقاومتی می تواند راهکاری برای برون رفت از مشکلات اقتصادی کنونی در جامعه باشد.

,

از این رو دولت بایستی با برنامه ریزی درست در راستای اقتصاد مقاومتی حرکت رو به جلو داشته و با تقویت کارآفرینی و حمایت از تولیدکنندگان در کشور، استفاده‌ى حداکثرى از زمان، منابع و امکانات و اجرای کامل اقتصاد مقاومتی گامی در جهت بهبود اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم محروم این منطقه بردارد.

,

اقتصاد مقاومتی بنیان های علمی برای گذر از مشکلات و ساختن اقتصادی پویا را داراست و بنا به فرموده رهبر گرانقدرمان معیار همه‌ی کارهای اقتصادی و فعّالیّتهای اقتصادی ما بایستی در گرو برنامه‌ی عظیم و همه‌جانبه‌ی اقتصاد مقاومتی باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه