اخبار داغ

زنگ خطر طلاق در شهرستان بن به صدا درآمد:

افزایش مهریه ،نبود مشاوره قبل از ازدواج آمار طلاق را افزایش داده است

افزایش مهریه ،نبود مشاوره قبل از ازدواج آمار طلاق را افزایش داده است
رئیس دفترخانه رسمی ازدواج 37 شهرستان بن گفت:متأسفانه با افزایش مهریه و عدم وجود مشاوره مناسب قبل از ازدواج، موجب بالا رفتن آمار طلاق شده است و مسئولین شهرستانی باید در این امر ورود پیدا کنند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود فروزنده رئیس دفترخانه رسمی ازدواج37 شهرستان بن در گفت گو با زنگ خبر گفت : متاسفانه در این شهرستان افزایش بی رویه مهریه و بی توجهی خانواده ها نبست به این مساله موجب کاهش چشم گیر ازدواج در دهه گذشته شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ازدواج, ازدواج, زنگ خبر , ازدواج,

وی افزود: افزایش شدید مهریه ها  و کاهش ازدواج خود عواقبی را پی دارد که همگان بر آن واقف اند،وقتی جوان اقدام به ازدواج می نماید و به آینده و مخارجی که در پیش رو دارد می نگرد از ازدواج منصرف می شود.

فروزنده گفت : چون شهرستان بن شهرستان کوچکی است، میتوان از طریق مسئولین و بزرگان نسبت به افزایش مهریه اقدام و  توجه خاصی  به آن انجام دادن آن  و برای جلوگیری از افزایش مهریه تدابیری را اندیشید ، بطورمثال یک میزان مشخص برای مهریه  را در سطح شهرستان مشخص نمایند ،خود این موضوع کمکی خواهد بود برای آسان تر شدن ازدواج جوانان.

وی با اشاره به افزایش مهریه ها در شهرستان بن گفت : متاسفانه در شهربن مدتی باب شده بود که مهریه ها را بر اساس سال و یا تاریخ تولد فرد می نوشتند ، با یک محاسبه ی سرجمعی در یک مهریه حدود 800 یا 900 میلیون تومان می شد.

افزایش آمار طلاق در جامعه

فروزنده ضمن اشاره به افزایش آمار طلاق در جامعه و آمار طلاق های در شهرستان بن گفت : طبق آماری که از سطح شهرستان بن وجود دارد و طبق مراجعاتی که به دفتر خانه ما شده، متاسفانه آمار طلاق شهر بن نسبت به شهر های دیگر زیاد است که می توان از علت های آن به فاصله ی سنی زیاد بین زوجین  ، ازدواج زودهنگام ،بیکاری و  عوامل بسیار دیگر اشاره کرد.

وی ادامه داد : یکی از دلایل مهم در به وجود آمدن طلاق اختلاف ها و دخالتهای خانوادگی نابجا می باشد، هر خانواده با یک روش و مصلحتی فرزند خود را تربیت کرده است و همه ی خانواده ها یکسان نیستند و متفاوت هستند و حال دو نفر که با هم تازه ازدواج کرده اند مطمئنن دارای مشکلاتی خواهند بود، این مشکلات به واسطه ی تحقیقات قبل از ازدواج کم می شود  و یا به دلیل عدم شناخت کافی از یک دیگر این مشکلات زیاد خواهند شد که با مشورت، مشاور و صحبت با هم دیگر میتوان این مشکلات را حل کرد.

فروزنده عدم مشاوره قبل از ازدواج را یکی ازمهمترین عوامل اختلافات زوجهای جوان در دوران عقد و یا سالهای اولیه زندگی دانست و افزود : این موضوع همکاری تمامی دستگاههای فرهنگی را می‌طلبد و باید مشاوره قبل از ازدواج در جامعه نهادینه شود و بر همین اساس شناخت زوجین از یکدیگر و حضور در کلاس های اموزشی و مشاوره ای می تواند امار طلاق را در جامعه کاهش دهد و حضور جوانان در کلاس های مشاوره قبل از ازدواج یک امر مهم و ضروری است چرا که در آن افراد با کمبود ها و کاستی های خود و همچنین ترفند هایی برای رفع کاستی ها آشنا می شود.

عدم زیر ساخت های مناسب مشاوره در شهرستان بن

فروزنده  با تاکید بر اینکه در شهرستان  بن به دلیل عدم وجود کلاس های آموزش و مشاور قبل ازدواج جوانان دچار مشکلات خاص خود هستند،گفت :یک زوج برای ازدواج چندین مرتبه باید مراجعه کند به آزمایشگاه های شهرکرد،یک روز برای آزمایش،یک روز برای دریافت جواب آزمایش،یک روز برای کلاس های مشاوره و.... همین رفت و آمد تا مرکز استان و پرداخت هزینه ها باعث دلسرد شدن جوانان از امر رفتن به کلاس های مشاوره  می شود.

فروزنده در پایان افزود :  درخواست بنده از مسئولین شهرستان بن ایجاد یک مرکز مشاوره ازدواج در شهرستان بن،ایجاد کلاس های مشاوره و آموزشهای لازم قبل از ازدواج برای جوانان ،ایجاد آزمایشگاه برای انجام آزمایش های لازم قبل از ازدواج، می باشد .
 
انتهای پیام/
,
, ازدواج, ازدواج,
,
, ازدواج,
,
, .,
,
, افزایش آمار طلاق در جامعه,
,
,
,
,
,
,
,
, عدم زیر ساخت های مناسب مشاوره در شهرستان بن,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه