اخبار داغ

گزارشی از کسادی بازا؛

گلایه بازاریان خیابان فردوسی از اجرای طرح خط ویژه تاکسی

گلایه بازاریان خیابان فردوسی از اجرای طرح خط ویژه تاکسی
اجرای طرح خط ویژه تاکسی در خیابان فردوسی شهر ایلام، واکنش اهالی و به خصوص کسبه و بازاریان محل را در پی داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار؛ مسئولان استان بمنظور کاهش بار ترافیکی و آسایش مردم هر ازچند گاهی تغیراتی را در خیابان های سطح شهر انجام می دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار,

نمونه ای بارز از این تغیرات که به تازگی در حال اجرا میباشد طرح خط ویژه تاکسی خیابان فردوسی از مسیر میدان 22 بهمن به سمت میدان امام است که با واکنش مردم بخصوص کسبه خیابان همراه بوده است.

,

در پی تماس های مکرر کسبه، خبرنگار ما برای تهیه گزارشی از مشکلات  خیابان به گفتگو با آنها پرداخته است.

,

اجرای اینگونه طرح ها هدر دادن بیت المال است

, اجرای اینگونه طرح ها هدر دادن بیت المال است,

, ,

حسین منصوری از کسبه خیابان فردوسی درباره مشکلات این طرح به خبر نگار ما گفت: طرح ویژه تاکسی که به تازگی در این خیابان اجرا شدن است در همین بدو اجرا باعث مشکلات عدیده ای برای مردم بخصوص کسبه شده است.

,

وی به مشکلات ایجاد شده اشاره و اظهار کرد: برای خودروهایی که به منظور خرید از فروشگاه های خیابان قصد توقف دارند جای پارکی وجود ندارد و با توجه به حجم بالای خودرو در این خیابان امکان توقف چند دقیقه ای برای مشتریان وجود ندارد که این خود باعث کسادی بازار کسبه شده است.

,

منصوری در ادامه افزود: من به اقتضای شغلم هر ازچند گاهی کالایی از شهرهای مختلف برای من فرستاده میشود ولی با اجرای طرح جای پارکی بمنظور تخلیه بار برای ما وجود ندارد،لذا خودروی حمل بار به ناچار در سمت دیگر خیابان بصورت دوبل پارک می کند و کارگران مجبور به حمل کالاها از سمت دیگر خیابان هستند که این مسئله علاوه برتحمیل هزینه اضافی حمل برای ما، باعث اختلال دررفت و آمد خودروهای دیگر نیز میشود.

,

این شهروند به هدر دادن بی مورد بیت المال برای اجرای این طرح اشاره و عنوان کرد: با توجه به عرض کم خیابان و حجم بالای تردد خودرو از سمت میدان امام به سمت میدان 22 بهمن، اجرای این طرح بجز افزایش بار ترافیکی سود دیگری ندارد ومطمئنا دوباره جمع آوری می شود.

,

وی ادامه داد این طرح شاید باعث آسایش عده محدودی از مردم شده باشد اما بطور حتم  کسادی بازار کسبه خیابان و اعتراض مردم به جهت افزایش یار ترافیکی را در پی خواهد داشت.

,

با اجرای این طرح کسبه عملا بیکار می شوند

, با اجرای این طرح کسبه عملا بیکار می شوند,

, ,

حامد فخری دیگر کسبه خیابان گفت: اجرای این طرح خود باعث افزایش ترافیک از مسیر میدان امام به سمت 22 بهمن  خواهد شد.

,

وی به کسادی بازار کسبه اشاره و افزود: مسئولان در اجرای طرح های خود باید منفعت تمام ساکنین در خیابان را در نظر بگیرند و برآوردهای دقیقی از منفعت و زیان طرح برای تمام مردم داشته باشند و نه فقط عده ای بخصوص، چون در اجرای این طرح مطمئنا ما کسبه عملا بیکار خواهیم شد.

,

این شهروند راهکار اجرای طرح کاهش ترافیک را افزودن قسمتی از پیاده روهاازهر دوسمت و دو طرفه کردن خیابان عنوان کرد.

,

این طرح بدون برنامه قبلی اجرا شده است

, این طرح بدون برنامه قبلی اجرا شده است,

, ,

محمد ذبیحی از دیگر کسبه خیابان نیز در گفتگو با خبر نگار ما گفت: اجرای این طرح مشکلات فراوانی را برای کسبه بخصوص مغازه هایی که در سمت مسیر اجرای طرح قرار دارند را بوجود آورده است.

,

وی اظهار کرد: با اجرای این طرح و با نبود جای پارک و یا حتی توقفی چند دقیقه ای برای مشتریان ، عملا بازارکسبه خیابان بخودی خود کساد میشود و باید مسئولان برای رفع این مشکل چاره ای بیاندیشند.

,

این شهروند نیز به مشکلات حمل و جابجایی بار در مغازه اشاره کرد و گفت: این طرح بدون درنظر گرفتن تمام جوانب و بدون برنامه قبلی اجرا شده است و باعث افزایش ترافیک می شود و راهکار حل مشکل را نیز افزایش عرض خیابان و دو طرفه کردن آن عنوان کرد.

,

در حین گرفتن گزارش با عبور تعدادی از خودروها از روی مانع و ورود در مسیر طرح ویژه تاکسی برای پارک کردن مواجه شدیم که به دیگر مشکلات اجرای این طرح افزوده شده است.

,

در واقع اجرا کنندگان این طرح بایستی در ازای انجام و راه اندازی این طرح به موضوعات دیگر و مسائل و مشکلاتی که دامن گیر برخی شهروندان از جمله بازاریان این محله می شود دقت لازم را می نمودند.

,

بایستی شرایط به گونه ای باشد که تدابیر لازم برای رفع این مشکلات دیده شود.

,

 

,
, ,

 

,

انتهای پیام/ الف

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه