اخبار داغ

مدیرکل هواشناسی مازندران خبر داد:

کاهش دمای هوا و مواج شدن دریای خزر/ صیادان به دریا نزنند

کاهش دمای هوا و مواج شدن دریای خزر/ صیادان به دریا نزنند
مدیرکل هواشناسی استان مازندران با تاکید بر اینکه صیادان در روزهای آینده به دریا نروند، گفت: هوای مازندران از شنبه سردتر می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، غلامرضا رضوی در گفت‌وگو با بلاغ، اظهار کرد: بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و خروجی مدل‌های عددی جوی و دریایی از بامداد شنبه 25 دی تا عصر همان روز شاهد وزش باد نسبتاً شدید و گاهی شدید و به تبع آن مواج شدن نسبی دریا هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

وی افزود: بیشینه سرعت وزش باد در سواحل و فراساحل مناطق غربی و مرکزی استان 18 متر بر ثانیه پیش‌بینی و بیشینه ارتفاع موج در سواحل و فراساحل غرب و مرکز استان 2.5 متر برآورد می‌شود.

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: توصیه می‌شود مسؤولان بنادر، شیلات و دریابانی، مدیریت بحران، هلال احمر و نیروی دریایی ارتش و سپاه آمادگی لازم را داشته باشند و صیادان پره، کیلکا و فعالان دیگر دریایی نیز مراقبت‌های لازم را داشته باشند.

رضوی با اشاره به اینکه برای امروز جوی صاف تا قسمتی ابری و از شب ابری به‌تدریج همراه با بارش باران خواهیم داشت، گفت: بارش‌ها در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود.

وی تصریح کرد: برای شنبه جوی ابری و در برخی ساعات بارش باران، بارش برف در ارتفاعات، وزش باد نسبتا شدید وکاهش دما و از شب با کاهش ابر خواهیم داشت.

رضوی تصریح کرد: هوای استان در روز یکشنبه جوی صاف تا قسمتی ابری و همراه با افزایش نسبی دما و از شب به‌تدریج ابری و در ارتفاعات غربی استان با بارش پراکنده است و برای دوشنبه جوی نیمه ابری تا ابری ودر ارتفاعات همراه با بارش پراکنده است.

وی در پایان یادآور شد: برای سه‌شنبه تا پنجشنبه هوایی صاف تا نیمه ابری و در ارتفاعات ابری و همراه با بارش‌های پراکنده شاهد خواهیم بود.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه