اخبار داغ

تاراج طبیعت توسط عده‌اى منفعت‌طلب در فریدونکنار/ پرندگان مهاجر خود قربانى آنفولانزا هستند

تاراج طبیعت توسط عده‌اى منفعت‌طلب در فریدونکنار/ پرندگان مهاجر خود قربانى آنفولانزا هستند
در شهر ساحلى فریدونکنار مازندران عده‌اى طلبکارانه با نقض تمامى قوانین، سلامت عمومی جامعه را با منفعت‌طلبى و تاراج طبیعت به خطر مى‌اندازند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، بیمارى آنفلوانزای فوق حاد پرندگان حاکى از چرخه پیچیده‌ای است که در آن ویروس این بیمارى ابتدا از طریق مرغداری‌هاى صنعتى انتشار یافته و سپس به پرندگان وحشى سرایت کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

در ایران این بیماری به دلیل شکار، صید و فروش پرندگان وحشى و عدم رعایت ابتدایى‌ترین نکات بهداشتى همانند عدم و یا تاخیر در اطلاع‌رسانى از ناحیه دولت، پرکنى و پخش اعما و احشاى پرندگان شکار شده در مجاورت مراکز انسانى و پرندگان اهلى، عدم معدوم‌سازى صحیح لاشه‌هاى پرندگان بیمار، عدم معدوم‌سازى واحدهاى دامى مشکوک و چراى آزادانه مرغابى‌ها و غازهاى اهلى در کنار پرندگان وحشى این ویروس در شهرها و روستاها مجددا در میان پرندگان اهلى انتشار یافته است.

متعاقبا آلودگى محیط با دچار شدن پرندگان اهلى به ویروس افزایش و ویروس بدین ترتیب بیش از پیش تکثیر یافته است.

در 13 کشور اروپایى که در حال حاضر با این ویروس مواجه هستند مقررات شدیدى براى جلوگیرى از تماس دو جمعیت پرندگان اهلى و وحشى با یکدیگر اتخاذ شده است.

بروز روزافزون این بیمارى مرگبار در میان گونه‌هاى مختلف پرندگان وحشى و همچنین پرنده‌هاى پرورشى با ادامه این چرخه به شدت تداوم یافته و به صورت تصاعدى افزایش می‌یابد.

فراموش نکنیم، پرندگان مهاجر منشاء بیمارى آنفلوانزا نبوده و خود قربانى این بیمارى هستند.

ویروس آنفلوانزاى مرغى اولین بار مشابه ویروس آنفلوانزاى خوکى و یا ویروس جنون گاوى از مراکز دامدارى صنعتى به طبیعت سرایت کرده است.‎

در شهر ساحلى فریدونکنار مازندران عده‌اى طلبکارانه با نقض تمامى قوانین، سلامت عمومی جامعه را با منفعت‌طلبى و تاراج طبیعت به خطر مى‌اندازند.

سلاخى و پرکنى روزانه چند هزار پرنده مهاجر کنار خیابان، حتى اگر در زمان پرخطر بروز بیمارى آنفلوانزاى مرغى هم نباشد، باز هم مغایر با پروتکل‌هاى وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکى کشور بوده و در هر نقطه دیگر غیر از این منطقه، باعث و بانیان آن بى‌درنگ به دادگاه معرفى و اعمال قانون می‌شدند.

احترام به قانون و مقررات کشور، قوانین صید و شکار و پروتکل‌هاى بهداشتى بین‌المللى و قوانین سازمان دامپزشکى به سادگى هرچه تمام، فقط براى سود و منفعت مالى کلان و نامشروع چند نفر صاحب نفوذ که پنهانى نیز پشتیبانى می‌شوند، به هیچ انگاشته می‌شود.

این اصرار فریدونکنارى‌ها بازى با آتشى است که عمده صنعت مرغدارى کشور در مازندران را با ریسک مضاعفى در برابر ابتلا واحدهاى صنعتى کشور به بیمارى آنفلانزاى فوق حاد پرندگان و احتمال سرایت ویروس به انسان روبرو می‌کند.

ایجاد خطرى جدى براى زیرساخت‌هاى اقتصادى کشور نیز توأما در این شرایط شرم‌آور رقم می‌خورد.

تمامى این وقایع به وضوح بیانگر نهایت اهمال مسؤولینى است که انسان و طبیعت را با مخاطرات جدى و بعضا برگشت‌ناپذیر متعددى مواجه می‌کنند.

مماشات مسؤولان محلى و استانى با این معضل و عوامل شناخته شده آن چیزى جز دوستى خاله خرسه و خیانت به کشور و طبیعت نیست.

بازار پرندگان فریدونکنار بهره‌کشى از طبیعت این شهرستان است که آن را در کشور و جهان با چالش جدى مواجه کرده است.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه