اخبار داغ

وقتی مرغ همسایه غاز می شود!

دود صنایع در چشم مردم مرکزی؛ حمایت مالی از ورزش استان‌های دیگر

دود صنایع در چشم مردم مرکزی؛ حمایت مالی از ورزش استان‌های دیگر
با اینکه حمایت صنایع استان مرکزی از ورزش این استان مورد تاکید فعالان ورزش و رسانه بوده است ، اما همچنان صنایع استان مرکزی تنها آلایندگی و مشکلات محیط زیستی خود را نصیب مردم استان کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اراک امروز؛ حمایت صنایع استان از ورزش چند سالی است که مطرح شده است و در این راستا اقداماتی در  سطح اداره کل ورزش و جوانان استان برای برقراری این ارتباط انجام شده ولی این حرکت خیلی نتایج مثبتی را به همراه نداشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز,

در این راستا در سال ۹۰ اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی کمیته اسپانسرینگ را به منظور جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در دستور کار قرار داده هم اقداماتی را انجام داد ولی در جذب سرمایه گذار برای ورزش استان موفق نبود.

,

اهمیت این موضوع در استان مرکزی که بیش از سه هزار واحد صنعتی بزرگ و کوچک دارد و رتبه نخست تنوع محصولات صنعتی، رتبه چهارم صنعت کشور و قطب دوم صنایع مادر تخصصی و تجهیزات‌ساز ایران را به خود اختصاص داده، بیشتر قابل توجه است.

,

در حالی که باید صنایع استان مرکزی برای ورزش های همین استان سرمایه گذاری کنند؛ اما این موضوع محقق نشده است و ره آورد این صنایع برای استان بیشتر آلایندگی و مشکلات زیست محیطی برای جوانان و مردم بوده است.

,

البته برخی از صنایع بزرگ استان از جمله پتروشیمی و پالایشگاه حمایت هایی را از ورزش داشته اند البته نه ورزش استان مرکزی بلکه از ورزش استان های دیگر که این حرکات به نوبه خود جای تامل دارد.

,

اردیبهشت ماه امسال بود که درج نام پتروشیمی شازند بر پیراهن بازیکنان تیم فوتبال استقلال خوزستان خبرساز شد و پس از پیگیری های فعالان رسانه های و ورزش استان، در آن زمان مسئولان شرکت پتروشیمی شازند قول حمایت از ورزش استان را دادند که این موضوع نیز کاملا عملیاتی نشد.

,

بعد از این ماجرا با دستور استاندار مرکزی کارگروه ورزش و صنعت استان مرکزی تشکیل و در همان ابتدای تشکیل این کارگروه، چند جلسه ای برگزار شد اما بعد از تغییر مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی کارگروه تعطیل شد و همان چند جلسه هم خروجی مناسبی برای ورزش استان نداشت.

,

بعد از این ماجرا جدیدا دوباره خبرهایی از اسپانسری پالایشگاه شازند از تیم والیبال نشسته پالایشگاه آبادان رسانه ای شده است که باز جای تامل دارد.

,

ابراهیم نصیری، رئیس هیات ورزش های جانبازان و معلولین استان مرکزی در این خصوص در گفتگو با ایسنا بیان کرد: هفته گذشته در حاشیه دیدار دو تیم شهرداری اراک و پالایشگاه آبادان در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر والیبال نشسته کشور متوجه موضوعی شدیم که همه ما را متاثر کرد.

,

نصیری افزود: تیم والیبال نشسته پالایشگاه آبادان بوسیله هواپیما به تهران سفر کردند و بوسیله خودرویی که پالایشگاه اراک در اختیار آنها گذاشت به اراک آمدند و با هزینه پالایشگاه اراک در هتل امیرکبیر اسکان داده شدند. این در حالی است که تیم‌های مختلف اراک در لیگ‌های متنوع دچار مشکلات اساسی اقتصادی هستند، ولی دریغ از حمایت های لازم توسط  این شرکت بزرگ نفتی.

,

 وی افزود: برای من خیلی جالب است که پالایشگاه اراک به ما که تیم این شهر هستیم کمک نمی‌کند ولی به تیمی که به اراک آمده تا مارا ببرد کمک می‌کند.

,

نصیری تصریح کرد: حمایت از ورزش جانبازان و معلولان کار ارزشمند و خوبی است ولی بحث اصلی این است که چرا به تیم‌های اراکی کمک نمی‌شود، مگر نباید اینها در اولویت باشند؟

,

این موضوعات درحالی است که هیات های ورزشی استان با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنند و کمک به این هیأت ها نه تنها ورزش استان را ارتقا می دهد بلکه باعث جذب بیشتر جوانان به ورزش می شود.

,

موضوع حائز اهمیت در این خصوص این است که ورزش استان مرکزی به حمایت هرچه بیشتر صنایع بالا دستی و ملی استان از جمله پتروشیمی و پالایشگاه شازند احتیاج دارد و خوب است که مدیران این صنایع تدابیری برای حمایت و پشتیبانی هر چه بیشتر از حوزه ورزش داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه