اخبار داغ

نبض زندگی در روستا می زند+تصاویر

نبض زندگی در روستا می زند+تصاویر
روستای فریس آباد در ۷ کیلومتری شهر کمیجان؛ گویای این حقیقت ماندگار است، که روستائیان به دور از هرگونه هیاهوی شهر و آرامشی بی مثال روزهای زندگی را سپری می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سلام کمیجان، با اندکی تامل در پیشینه تاریخی شهرستان کمیجان، در می‌یابیم که روح زندگی در روستاها همواره وجود داشته و همواره مردم روستاهای کمیجان با تلاش و کوشش در راه تولید اقتصاد کشور، گام های محکمی برداشته اند. و به مانند بسیاری از دیگر مناطق کشورمان دامپروری و کشاورزی چرخ زندگی را به حرکت در می آورند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سلام کمیجان,

وقتی قدم به روستا می‌گذاری بی اختیار یاد شعری از «جعفر ابراهیمی» می افتیم که در اولین سال مدرسه در ذهنمان نقش بست؛ «خوشا به حالت ای روستایی، چه شاد و خرم چه با صفایی؛ در شهر ما نیست جز دود و ماشین» به راستی که این حقیقت هنوز هم در مدت این سال‌ها کمرنگ نشده است چراکه روستائیان به دور از هرگونه هیاهوی شهر و آلودگی های صوتی به زندگی آرام و پر از محبت در روستا ادامه می دهند.

,

گرمای وجودشان زیبایی های زندگی را دوچندان کرده است. آرامشی بی مثال که این روزها نیز به جرأت می توان گفت تنها در روستاها یافت می‌شود و تمایزی بزرگ را بین جامعه شهری و روستایی رقم می‌زند.

,

جمعیت کل شهرستان کمیجان(طبق سرشماری سال ۱۳۸۵) ۴۶۰۰۰ نفر که ۱۶۷۰۰ نفر معادل ۴/۳۶٪ جمعیت شهری و ۲۹۳۰۰ نفر معادل ۶/۶۳٪ آن را جمعیت روستایی تشکیل می‌دهند که برابر ۴٪ از جمعیت کل استان مرکزی است و تراکم جمعیت ۲۸ نفر در هر کیلومتر مربع است.

,

یکی از زیباترین روستاهای کمیجان، روستای فریس آباد است. فاصله روستای فریس آباد تا مرکز شهرستان ۷ کیلومتر است. تصاویر این گزارش از زندگی زیبا و پر از محبت مردم خونگرم و مهمان نواز روستای فریس آباد کمیجان است که توسط آقای ابراهیم فریس آبادی برای این پایگاه خبری ارسال شده است.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه