اخبار داغ

در پی نامگذاری عجولانه بزرگراهی در کرمان؛

قانون شکنی مدعیان اجرای قانون

قانون شکنی مدعیان اجرای قانون
در اینکه خدمات آیت الله هاشمی ارزشمند بود، در آن شکی نیست؛ وی ستون انقلاب بود و مایه افتخار کشور و علی الخصوص استان کرمان است و تنها نام بزرگراه برای وی کم است ولی چقدر خوب بود کسانی که مدعی اجرای قانون هستند در اقدامی عجولانه قانون شکنی نمی کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  آرمان کرمان ،مطابق بند 24 ماده 71 قانون تشکیلات وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور انتخاب شهرداران مصوب 1375/3/1 مجلس شورای اسلامی نامگذاری معابر، میادین، خیابان ها، کوچه و کوی در حوزه شهری و همچنین تغییر نام آن ها توسط شورای اسلامی شهر انجام خواهد گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آرمان کرمان,

حال چگونه به این سرعت نام یک بزرگراه تعیین می شود و مستندات قانونی آن چیست؟ آیت الله هاشمی روز یکشنبه رحلت فرمودند و روز سه شنبه تعطیل بوده است آیا در روز چهارشنبه و پنجشنبه جلسه ای تشکیل شده است و دراین رابطه تصمیمی گرفته شده است؟

,

با این تفاسیر امروز صبح با رئیس شورای اسلامی شهر کرمان تماس گرفتیم و از وی خواستیم تا در این رابطه پاسخگو باشند :

,

ـ در حال حاضر من کرمان نیستم و شب گذشته خبر دار شدم که استاندار می خواهد بزرگراه را به نام آیت الله هاشمی نامگذاری کنند .

,

نه تنها  نماینده دولت که حتی شما هم کار غیر قانونی انجام داده اید و به همان تلفن اکتفا کرده اید، مگر نه این است که هر کاری که مربوط به شورا و شهرداری می شود د باید ابتدا طبق قانون به شور و رای گیری گذاشته شود پس از تصویب نهایی آن کار صورت گیرد، فکر نمی کنید که کار شما غیر قانونی باشد؟

,

ـ درست است که باید این چنین کاری مثل نام گذاری بزرگراه می بایست در ابتدا به صورت مکتوب به شورا داده می شد و پس از شور و رای گیری و تصویب نهایی نام این بزرگراه به نام آیت الله هاشمی نامگذاری می شد، چون فرزندان مرحوم آیت الله هاشمی در کرمان بودند و کار استاندار هم عجله ای بود می بایست هر چه سریعتر این کار انجام شود تلفنی مرا در جریان کار گذاشتند.

,

آقای مشرفی آیا اگر کسی غیر از استاندار چنین کاری را انجام می داد شما تلفنی از وی قبول می کردید؟

,

ـ نه هرگز

,

آیا نمایندگان دولت می توانند بدون تصویب مجلس کاری را انجام دهند؟

,

ـ نه

,

پس چرا شما بدون اینکه این امر مهم را با اعضا به شور بگذارید خودتان به تنهایی جواب مثبت داده اید؟

,

ـ قبلا هم گفتم چون کار عجله ای بود و من در کرمان نیستم .

,

سپس با آقای مویدی یکی از اعضای شورا تماس گرفتیم که وی در مراسم بودند و به خبرنگار ما گفتند که اصلا از موضوع خبر ندارند.

,

کمال جوانمرد هم به علت اینکه هفته گذشته در کرمان حضور نداشتند از پاسخ دادن عذرخواهی کردند.

,

آیت الله هاشمی ستون انقلاب و مایه افتخار کشور علی الخصوص استان کرمان است

, آیت الله هاشمی ستون انقلاب و مایه افتخار کشور علی الخصوص استان کرمان است,

حجت الاسلام محمد ربانی سخنگوی شورای شهر در این رابطه بیان داشت: در اینکه  خدمات آیت الله هاشمی ارزشمند است در آن شکی نیست وی ستون انقلاب بود و مایه افتخار کشور و علی الخصوص استان کرمان  است .

,

وی گفت : در هفته گذشته که ما جلسه شورا داشتیم  به علت رحلت ناگهانی آیت الله هاشمی این جلسه را تعطیل کردیم و بعد از ارتحال وی شورا دیگر نشستی نداشت که بخواهد در این رابطه تصمیم گیری انجام شود.

,

سخنگوی شورای شهر افزود: اگر تمام کرمان را به نام آیت الله هاشمی نام گذاری کنیم ارزش کار را دارد.

,

استاندار بدون دریافت مجوز قانونی اقدام به نام گذاری بزرگراه نموده است

, استاندار بدون دریافت مجوز قانونی اقدام به نام گذاری بزرگراه نموده است,

وی عنوان کرد : من از  اعضای شورا خواستم که با مشورت و تبادل نظر یک جای مناسب و خوبی به نام وی نامگذاری کنیم و هم اکنون که این  اتفاق افتاده و از طرف سایت استانداری اعلام کردند که وی می خواهد جاده ورودی به کرمان را به عنوان بزرگراه آیت الله هاشمی نام گذاری کنند تا به الآن  مصوب شورا را ندارد یعنی شخص استاندار یک چنین تصمیمی را گرفته است بدون دخالت شورا و مصوبه شورا .

,

ربانی بیان کرد: من  به برخی از اعضای شورا پیشنهاد دادم بهتر این است که 15 نفر اعضااستعفا دهند و تصمیم گیری در امور شهر را به قائم مقام شورا شخص استاندار واگذار نمایند.

,

وی اذعان داشت: ما در این نامگذاری مخالفتی نداریم ولی چقدر خوب بود که هر کاری در چارچوب قانونی خود انجام می شد که اگر استاندار این پیشنهاد را به شورای شهر می دادند شورا حتما موافقت می کرد اما چه امری موجب شده که استاندار با یک عجله خاصی بدون مجوز شورا  چنین کاری انجام دهد شاید به خاطر حضور فرزندان مرحوم آیت الله هاشمی می خواستند این کار زودتر انجام شود، اما به هر صورت این امر خلاق قوانین و مقررات انجام می شود

,

ربانی ادامه داد:متاسفانه دوستان عجله کردند بدون اینکه با شورای شهر مشورتی انجام دهند اقدام به چنین کاری کردند و اکثر اعضای شورای شهر هم خبر ندارند.

,

نامگذاری خیابان یا بزرگراه به نام سردار سلیمانی با منش وی سازگار نیست

, نامگذاری خیابان یا بزرگراه به نام سردار سلیمانی با منش وی سازگار نیست,

در رابطه با نام گذاری این بزرگراه به نام "سردار حاج قاسم سلیمانی" و هم اکنون به نام آیت الله هاشمی تغییر پیدا کرده است به خبرنگار ما گفت: پیشنهاداتی در این رابطه شده بود، سردار سلیمانی نه تنها برای ایران بلکه برای جهان اسلام خدمات ارزشمندی را انجام داده اند و با  نام گذاری یک جاده ، خیابان ، میدان و یا بزرگراه قابل جبران نیست.

,

وی در ادامه افزود: حتی روحیه و منش سردار با چنین اقداماتی سازگاری ندارد و با مخالفت وی همراه است.

,

ربانی تصریح کرد: با این همه فداکاری، ایثار و از خودگذشتگی که وی از اوایل جنگ تا به الآن حتی در کشورهای اسلامی در حال جنگ انجام می دهد و درفکر نجات اسلام است با نامگذاری یک خیابان و بزرگراه نمی توان پاسخ این همه زحمات را داد.

,

کسانی که مدعی اجرای قانون هستند می بایست به قانون احترام می گذاشتند

, کسانی که مدعی اجرای قانون هستند می بایست به قانون احترام می گذاشتند,

وی خاطرنشان کرد : چقدرخوب بود مسئولین استان کسانی که مدعی اجرای قانون هستند به قوانین احترام می گذاشتند و ضوابط قانون را اجرا می کردند .

,

برخی از اعضای شورای شهر به خاطر ملاحظات قوانین را زیر پا می گذارند

, برخی از اعضای شورای شهر به خاطر ملاحظات قوانین را زیر پا می گذارند,

سخنگوی شورای شهر در پاسخ به خبرنگار ما در رابطه با اینکه اگر اعضای شورا از این ماجرا خبر نداشتند چرا از این بی قانونی استقبال نموده ودر مراسم شرکت کرده اند، گفت: متاسفانه برخی از اعضا ملاحظاتی را در نظر می گیرند که با منافع مردم و شهر در تضاد است البته اعتقاد من  این است که در دفاع از مردم کرمان باید ملاحظات را کنار بگذاریم  چون ما قسم خوردیم که قانون را رعایت کنیم و خیانت به شهر هم نکنیم برخی از اعضای شورای شهر به خاطر برخی از ملاحظات آن سوگند و قوانین را زیر پای می گذارند.

,

گفتنی است : ما نیز در خدمات ارزنده این بزرگ مرد تاریخ انقلاب شکی نداریم و به آن ارج می نهیم ولی آیا درست است که نماینده عالی دولت در کرمان بی قانونی نمایند.

,

این همه میدان و بزرگراه در کرمان آیا فقط این بزرگراه که بخشی از آن به نام خلیج فارس بوده و قرار بود بخشی از آن نیز به نام "سردار سلیمانی " شود  تغییر نام پیدا کند؟

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه