اخبار داغ

لرستان محروم اسیر نگاه سیاسی دولت ها:

مرگ؛ایستگاه پایانی جوانان بیکار جنوب لرستان/کاظمی:بیکاری مهترین دغدغه خانواده های پلدختر ومعمولان است

مرگ؛ایستگاه پایانی جوانان بیکار جنوب لرستان/کاظمی:بیکاری مهترین دغدغه خانواده های پلدختر ومعمولان است
بیکاری معضل جدی جوانان پلدختر که باگذشت زمان ،این مسئله ابعاد غمناک تری به خود می گیرد و نیازکه دولت توجه بیشتر به اینگونه مناطق محروم داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  بیان روز،اشتغال جوانان لرستانی امروز به آرزوی دست نیافتنی برای مردم تبدیل شده به طوری که هر دولتی با سیاست های مختلف سعی دارد نظر سیاسیون برخی از استان های خاص را جلب کند و در این میان حقوق استان های محرومی همچون لرستان ضایع می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , بیان روز،, بیان روز, بیان روز, بیان روز, اشتغال جوانان لرستانی امروز به آرزوی دست نیافتنی برای مردم تبدیل شده به طوری که هر دولتی با سیاست های مختلف سعی دارد نظر سیاسیون برخی از استان های خاص را جلب کند و در این میان حقوق استان های محرومی همچون لرستان ضایع می شود.,

جوانان جنوب لرستان برای پیدا کردن شغل مجبور هستند با مرگ دست وپنجه نرم کنند به طوری که در حین کار یا در رفت و آمد بین شهرستان محل زندگی و منطقه دیگری که در آن اشتغال دارد بر اثر سانحه تصادف جان خود را از دست می دهد.

,

بیکاری ومحرومیت لرستان

, بیکاری ومحرومیت لرستان,

در این میان مردم، مسئولان  و نمایندگان اسبق مجلس  شهرستان پلدختر به دلیل سهل انگاری وکم توجهی تا کنون نتوانستند از حقوق مردم این شهرستان محروم دفاع کنند.

,

زمانی که جنوب لرستان مورد بمباران موشکی رژیم بعثی عراق قرار گرفت و از پنج استان پشتیبانی می کرد ،سایر استان ها به دنبال جذب اعتبارات و پیشرفت وتوسعه بودند.

,

پس از آن هم لرستان که از استان های درگیر جنگی بود نتوانست  از اعتبارات ویژه مناطق جنگ زده استفاده کند.

,

بیکاری وکشاورزی سنتی پلدختر

, بیکاری وکشاورزی سنتی پلدختر,

سپس دولت های مختلف با با دیدگاه ها و سیاسیت های مختلف فقط سعی در رسیدگی به وضعیت استان های برخورددار داشتند وبا استان های محرومی همچون لرستان توجهی نداشتند.

,

اجرای برنامه خصوصی سازی و عدم ورود دولت به سرمایه گذاری بزرگترین ضربه توسعه ای را به استان های محرومی همچون لرستان زد زیرا این استان ها که در گذشته نتوانستند به حق خود برسند موفق به ایجاد زیرساخت های لازم برای توسعه نشدند و از این میان هم با اجرای این طرح،از ایجاد صنعت واشتغالزایی محروم شدند.

,

کم توجهی دولت ها به استان لرستان را باید در احداث پروژه استخرشنای شهرستان پلدختر جستجو کرد که این پروژه که معمولا در سایر مناطق کشور بین یک تا دوسال به بهره برداری می رسد در این استان با گذشت9سال هنوز به ایستگاه افتتاح نرسیده است.

,

استخر شنا ومحرومیت پلدختر

, استخر شنا ومحرومیت پلدختر,

شهرستان پلدختر از مناطق ویژه لرستان حتی کشور که دارای منابع طبیعی،انرژی و نیروی انسانی متخصص ولی علی رغم این داشته ها هنوز در محرومیت عمیق به سر می برد.

,

این محرومیت باعث شده که تا کنون صنعتی در این شهرستان ایجاد نشود و با وجود 5رودخانه دائمی ،کشاورزی در این شهرستان هنوز به صورت سنتی انجام شود.

,

سید حمید رضا کاظمی نماینده مردم پلدختر ومعمولان در مجلس با اشاره به معضل بیکاری در این شهرستان اظهار داشت:پلدختر با داشتن حدود40درصد بیکاری از شهرستان های مشکل دار در زمینه بیکاری است.

,

کاظمی نماینده پلدختر ومحرومیت های

, کاظمی نماینده پلدختر ومحرومیت های,

وی با بیان اینکه نبود صنعت و کشاورزی مکانیزه باعث مسائل ومشکلاتی برای جوانان این منطقه شده است افزود:برخی از ایستگاه های پمپاژهای شهرستان که نقش مهمی در آبی کردن اراضی کشاورزی دارند باگذشت ده ها سال هنوز به بهره برداری نرسیدند.

,

نماینده مردم پلدختر ومعمولان در مجلس عنوان کرد:احداث سد بن لار وچولهول در این شهرستان از حقوق و مطالبات به حق مردم پلدختر ومعمولان است که متاسفانه وزارت نیرو تا کنون اقدامی در این خصوص انجام نداده است.

,

وی با اشاره به اینکه به هر خانواده پلدختری سر بزنید یک یا دونر جوان بیکار با مدرک تحصیلی دانشگاهی دارد افزود:در هر سفر وبازدید که از حوزه انتخابیه پلدختر ومعمولان داریم بیشترین دغدغه خانواده ها اشتغال است و بر همین اساس بیشترین مراجعه کنندگان به دفتر ما هم بیشتر دغدغه اشتغال دارند.

,

بیکاری ومحرومیت لرستان

, بیکاری ومحرومیت لرستان,

کاظمی با تاکید براینکه اشتغالزایی و جذب سرمایه گذار تنها راه برون رفت از این مشکلات است اضافه کرد:با تشکیل کارگروه هایی و از طریق کارشناسانی، ظرفیت های توسعه ای پلدختر را در زمینه های مختلف کشاورزی،معدنی ،اقتصادی ،گردشگری،ورزشی،فرهنگی و...بررسی کرده ایم.

,

وی ادامه داد:در اولین گام خود اقداماتی در جهت فعال سازی ظرفیت های راکد حوزه معدن وانرژی را آغاز کرده ایم.

,

نماینده مردم پلدختر ومعمولان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:با رایزنی وپیگیری هایی که انجام داده ایم شرکت ایمیدرو را برای ساخت کارخانه آهک هیدراته پلدختر وارد میدان عمل کرده ایم که امیدواریم در این روزها کار کلنگ زنی این طرح آغاز شود.

,

بیکاری ومحرومیت لرستان

, بیکاری ومحرومیت لرستان,

وی تاکید کرد: عنوان نماینده مجلس پیگیر مطالبات هستیم ولی کار اجرایی دست ما نیست ومسئولین باید مابقی کارها را پیگیری کنند.

,

کاظمی یادآورشد:در خصوص پالایشگاه،کارخانه سیمان،گلخانه واشیان،پمپاژ های کشاورزی و شهرک های صنعتی با اولویت اشتغالزایی پیگیری هایی داریم انجام می دهیم که انشاء الله به نتیجه ای برسد آنها را به اطلاع عموم می رسانیم.

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه