اخبار داغ

پیگیری اخبار مردمی؛

مدل جدید ربا خواری یک بانک در قم+عکس

مدل جدید ربا خواری یک بانک در قم+عکس
چندی پیش آیت الله مکارم شیرازی در دیدار دادستان کشور گفت: گرفتن دیرکرد وام حرام و رباست، ولی متأسفانه هر چه می‌گوییم، کسی ترتیب اثر نمی‌دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  سایت خبری ثامن؛سالهاست که مراجع دریافت دیرکرد وام ها را ربا اعلام کرده اند چندی پیش  آیت الله مکارم شیرازی در دیدار دادستان کشور گفت: گرفتن دیرکرد وام حرام و رباست، ولی متأسفانه هر چه می‌گوییم، کسی ترتیب اثر نمی‌دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سایت خبری ثامن,

 برخی بانک ها نه تنها دیر کرد وام دریافت می کنند بلکه به شیوه جدید رباخواری نیز روی اورده اند قربانعلی دهقان یک از شهروندانی است که در گیر این سیستم بانکی شده است در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: چند سال پیش مسکن مهر ثبت نام کردم تقریبا سه سال پیش خانه را تحویل گرفتیم.

,

وی گفت: در زمان تحویل یکسال و نیم فرصت داشتیم دفترچه قسط را برای پرداخت اقساط از بانک بگیرم اما دراین مدت حادثه ای برای من پیش امد و تصادف کردم و نتوانستم دفترچه قسط را بگیرم، حدود پنج ماه پیش برای دریافت دفترچه قسط به بانک مسکن مراجعه کردم.

,

 این شهروند قمی اظهار داشت:مسئولین بانک گفتند در این یکسال5میلیون دیرکرد به وام خورده و باید پرداخت کنم علاوه برآن 15میلیون هم باید برای این مسئله که دفترچه قسط را نگرفته ام پرداخت کنم وگرنه خانه را مصادره می کنند.

,

 دهقان بیان داشت: وام دریافتی من از بانک 25میلیون بود که15 میلیون هم سود آن می شود و 5میلون هم باید برای یکسال دیرکرد پرداخت کنم  من پرداخت5میلیون دیر کرد را پذیرفتم اما پرداخت15 میلیون به خاطر عدم دریافت دفترچه قسط اصلا قابل پذیرش نیست.

,

وی گفت: من واقعا این مبلغ را ندارم پرداخت کنم 15میلیون فقط به خاطر نگرفتن دفترچه در کجای دنیا قابل قبول است، 5میلیون دیرکرده حساب شده و باید پرداخت کنم اما 15 میلیون را نمیدانم چرا باید پرداخت کنم و از انجا که سند خانه به عنوان ضمانت در اختیار بانک است در صورت عدم پرداخت 15 میلیون تهدید به مصادره خانه کرده اند.

,

چندی پیش آیت‌الله نوری‌همدانی با تاکید بر اینکه کسی که قرض بدهد و سود بگیرد عمل حرام مرتکب شده و این کار ربا است گفت: قرآن هفت مرتبه ربا را حرام عنوان کرده است.

,

آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه اگر قوانین اسلام عملی شود فقر ریشه کن می‌شود، تصریح کرد: دیرکرد نیز در اسلام حرام است، اگر من قرض گرفتم، جریمه تاخیر در ادای دین یک نوع ربا است و حرام است و جایز نیست.

,

 آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه مسؤولان باید به داد مردم برسند چراکه دیرکرد و سود برای جامعه مخرب و حرام است، گفت: اگر می‌خواهید به مردم خدمت کنید ربا را از بانک‌ها حذف کنید.

,

وی لزوم تحقق عملی بانک بدون ربا در کشور را مورد توجه قرار داد و افزود: بانک بدون ربا فقط در عناوین نباشد چرا که برخی بانک‌ها اسامی فعالیت‌های خود را تغییر می‌دهند و تفاوتی نمی‌کند همه اینها ربا است.

,

این مرجع تقلید گفت: اگر ما برای پول براساس زمان نرخی معین کنیم ربا است و دیرکرد وام همین است و بسیاری از مردم با دادن این دیرکرد‌ها دچار مشکل شده‌اند.

,

, ,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه