اخبار داغ

گزارش تفتان ما از پرسه مرگ در جاده های سیستان و بلوچستان؛

"ارابه مرگ" در جاده های غیراستاندارد سیستان و بلوچستان همچنان قربانی می گیرد/ تنها 220 کیلومتر محور "دوبانده" سهم جاده های جنوب شرق کشور

"ارابه مرگ" در جاده های غیراستاندارد سیستان و بلوچستان همچنان قربانی می گیرد/ تنها 220 کیلومتر محور "دوبانده" سهم جاده های جنوب شرق کشور
جاده های غیراستاندارد استان سیستان و بلوچستان متاسفانه به علت عرض کم، حجم ترافیک بسیار بالا و وجود آسفالت های غیراستاندارد و فرسوده، همواره جان بسیاری از هموطنان را در سایه بی تدبیری مسئولان می گیرد و تاکنون تنها مسئولان با شعارهای رنگارنگ انتخاباتی به دنبال رفع این مشکل بودند اما در عمل هیچ اقدامی انجام نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از تفتان ما، جاده های غیراستاندارد جنوب شرق کشور یکی از مشهورترین و معروف ترین جاده های کشور هستند که همواره تیتر یک بسیاری از رسانه ها و خبرگزاری ها بوده و کمتر هفته ای است که خبر کشته و مصدوم شدن تعدادی بی گناه در این جاده در مطبوعات منتشر نشود و سوژه داغ برای رسانه ها نباشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا , شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تفتان ما, تفتان ما, تفتان ما, تفتان ما,

فی الواقع این جاده القاب بسیاری همچون جاده وحشت و جاده مرگ را نیز به خود گرفته و حتی بعضاً در برخی از محافل و مجالس نیز کم از حوادث جاده‌ای و کشته و زخمی شدن هموطنان و هم استانی‌های سیستانی و بلوچستانی در محور پر خطر و پرحادثه این استان سخن به میان نیامده است اما هنوز هم آش همان آش و کاسه همان کاسه است و باز هم تصادفات و حوادث نا‌گوار جاده های استان را جولان می‌دهند و نمی‌توانیم ترمز این حوادث را بکشیم.

,

استان سیستان و بلوچستان از لحاظ داشتن راه های مناسب بعنوان فقیرترین استان کشور محسوب می شود و از مجموع 20 هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی، تنها 220 کیلومتر از راه های این استان چهارخطه و الباقی راه ها دوطرفه با عرض هفت تا هغت و نیم متر است و این استان را به کانون حوادث رانندگی در کشور با تلفات جانی و مالی بسیار بالا تبدیل کرده است.

,

این جاده ها که سالیان بسیاری است در سایه بی توجهی مسئولان و نمایندگان ادوار مختلف قرار گرفته و همیشه بعنوان جاده مرگ کام بسیاری از هم وطنان را نیز تلخ کرده و تا کنون تنها مکاتبات و شعارهای رنگارنگ انتخاباتی در این خصوص داده شده اما در عمل کاری انجام نشده است و تنها به این نکته خواهیم رسید که سوء مدیریت مسئولان امر باعث شده تا روزانه بسیاری از افراد در این جاده های مرگ جان خود را از دست بدهند و قربانی بازار گیج بودجه های دولتی باشند و با رفتن به دل مرگ به دلیل وضعیت نامناسب و بی توجهی مسئولان، آمال و آرزوهای خود را به فنا بسپارند و در چندمدت اخیر حتی عبدالحمید زرک زهی قهرمان وشوو آسیا و مدال آور شهرستان خاش و استان سیستان و بلوچستان بر اثر وقوع یک سانحه رانندگی در این محور های نامناسب جان خود را از دست داد.

,

 

,

جاده

, جاده,

 

,

علی ای حال مسئولان بسیاری هستند که با وجود اوضاع نابسامان و شرایط بسیار بد این جاده ها سر راحت بر بالین می گذارند و بدون شک مسئول تمام جان هایی هستند که در این محورها گرفته می شود و خانواده هایی که یک عمر باید در سوگ بهترین عزیزانشان بنشینند.

,

شاید میزان کشته و زخمی شدن هموطنان در روزها و ماه های اخیر تنها آماری باشد که از حوادث مختلف در دفتر متولیان جاده به ثبت می رسد اما هرگز از توسعه و دوبانده و عریض کردن این محور سخن و عمل جدی به میان نمی آید و این جاده ها در سکوت و بی تدبیری مسئولان هر روز جان می گیرد و شکار جان انسان ها توسط غولهای آهنی و محورهای غیراستاندارد نیز چشم مسئولان را برای دیدن این حوادث انسانی سنگین تر کرده و آن ها را به خواب زمستانی فرو برده است و این جاده مرگ همین فرداست که دوباره جانی را بگیرند و خانواده ای را داغدار کند.

,

 

,

, ,

 

,

استان سیستان و بلوچستان که پهناورترین استان کشور نیز محسوب می شود و بافت و اقلیم آن سبب ایجاد فاصله های چندصد کیلومتری شهرها از یکدیگر و بعضاً تا مرکز استان برخی از شهرها فاصله ای نزدیک به 800 کیلومتر را طی می کنند و متاسفانه به دلیل نداشتن اتوبان و بزرگراه در این استان همواره آمار تلفات جاده ای به بیشترین حد فوتی می رسد.

,

وعده و شعار دوبانده کردن محورهای مواصلاتی شهرستان خاش بعنوان شاهراه و وردوی منطقه بلوچستان همواره بین شعارهای انتخاباتی کاندیدا و مسئولان دولت های مختلف به چشم می خورد اما خبری از افتتاح و احداث این محور دو بانده نیست.

,

* مسئولان انگار در گوش خود پنبه کرده اند تا صدای درد مردم را نشنوند

, * مسئولان انگار در گوش خود پنبه کرده اند تا صدای درد مردم را نشنوند, * مسئولان انگار در گوش خود پنبه کرده اند تا صدای درد مردم را نشنوند,

عبدالقیوم شهنوازی راننده کامیونت در حاشیه این جاده به خبرنگار ما گفت: جاده های نامناسب و غیراستاندارد استان سیستان و بلوچستان هر روز قربانی می گیرد و حضور خودرهای قاچاق سوخت و انسان نیز در این محورها سبب افزایش آمار تلفات و حوادث در این محورها شده است و مسئولان انگار در گوش خود پنبه کرده اند تا صدای درد مردم را نشنوند.

, ما , ما , ما ,

 

,

, ,

 

,

وی با بیان اینکه درست است که عوامل انسانی نیز در رخ دادن حوادث رانندگی دخیل هستند، تصریح کرد: اما نقش بسیار زیاد جاده های غیراستاندارد را نمی توان در بروز این حوادث نادیده گرفت اما نمی دانم مسئولان چرا نمی خواهند این حوادث و مشکلات را ببینند.

,

* همیشه در محور های مواصلاتی شهرستان خاش شاهد تصادفات هستم

, * همیشه در محور های مواصلاتی شهرستان خاش شاهد تصادفات هستم, * همیشه در محور های مواصلاتی شهرستان خاش شاهد تصادفات هستم,

محمدنبی خاشی کمال آبادی یکی دیگر از راننده های تاکسی های حمل و نقل جاده ای که به طرف ایرانشهر در حال حرکت بود، به خبرنگار ما گفت: من همیشه در این مسیر حرکت میکنم و همواره شاهد تصادفات بسیار عجیب و شدیدی در این محور هستم و حتی در هفته قبل نیز با چشمان خودم شاهد سوختن چند نفر در خودرو بودم که باید مسئولان در این خصوص چاره ای بیاندیشند.

, ما , ما , ما ,

 

,

, ,

 

,

* کشته و مجروح شدن 5 نفر در حوادث ترافیکی 48 ساعت گذشته  

, * کشته و مجروح شدن 5 نفر در حوادث ترافیکی 48 ساعت گذشته  , * کشته و مجروح شدن 5 نفر در حوادث ترافیکی 48 ساعت گذشته  ,

علیرضا سرگزی مسئول فوریت های پزشکی شهرستان خاش در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار کرد: بر اثر واژگونی یک دستگاه سواری پژو 405 در کیلومتر 65 محور خاش به زاهدان در اثر شدت ضربات وارده به یکی از سرنشینان جان خود را از دست داد و 2 نفر نیز مجروح شدند.

, تفتان ما , تفتان ما , تفتان ما ,

وی با بیان اینکه در این حادثه بلافاصله نیروهای امداد و نجات اورژانس و هلال احمر خاش به محل حادثه اعزام شدند، تصریح کرد: مجروحان به بیمارستان امام خمینی (ره) خاش منتقل شدند.

,

سرگزی بیان کرد: با توجه به اینکه شهرستان خاش در شاهراه و ورودی منطقه بلوچستان و مرکز استان قرار دارد بسیاری از تصادفات و حوادث در محورهای مواصلاتی این شهرستان رخ می دهد و از اینرو فوریت های اورژانس شهرستان خاش در هر شرایطی در کمترین زمان ممکن جهت امدادرسانی در صحنه حاضر می شود و نسبت به ارائه خدمات درمانی به حادثه دیدگان اقدام می کنند.

,

 

,

, ,

 

,

وی اذعان کرد: بنا به اعلام نظر پلیس؛ سرعت غیرمجاز خودرو این حادثه را رقم زد و راننده نتوانست خودرو را کنترل کند.

,

مسئول فوریت های پزشکی شهرستان خاش همچنین از تصادف دیگری در محور فرعی دهستان گوهرکوه در روستای شیرآباد خاش خبر داد و اظهار کرد: بر اثر برخورد راکب موتورسیکلت به علت انحراف به چپ با وانت تویوتا تصادف و به علت شدت ضربه وارده در دم جان خود را از دست داده است.

,

به گزارش خبرنگار تفتان ما ؛ برخورد وسیله نقلیه با عابر پیاده، تخطی از سرعت مطمئنه، رعایت نکردن حق تقدم عبور، خستگی و خواب‌آلودگی راننده، انحراف به چپ و غیره در صدر علل بروز حوادث رانندگی در جاده‌های کشور است و از میان تصادفات رخ داده در جاده‌ها بیش از یک سوم این تصادفات به واژگونی منجر شده‌اند و همچنین دو طرفه و کم عرض بودن جاده های ارتباطی از جمله علل بروز سوانح رانندگی در استان سیستان و بلوچستان است.

, تفتان ما , تفتان ما , تفتان ما ,

 

,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه