اخبار داغ

وقتی آب ارزان می‌شود؛

کلید حل بحران مدیریت آب رودبارجنوب، در جیب مردم یا دست مسوولان؟

کلید حل بحران مدیریت آب رودبارجنوب، در جیب مردم یا دست مسوولان؟
مشاهده آب گرفتگی دوباره خیابان مالک اشتر، خبر از شکستگی مجدد لوله آب در شهر رودبارجنوب و هدر رفت مقدار زیادی از آب آشامیدنی شهری می داد حال جای سوال دارد که کلید حل این بحران در جیب مردم است یا دست مسوولان؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از"رودبار ما"؛ موضوع کمبود آب در استان کرمان امروزه به عنوان یکی از چالش های جدی است که جامعه را تهدید می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودبار ما, رودبار ما,

در حالی که مسوولان به‌ویژه مسوولان وزارت نیرو تلاش می‌کند تا با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها، مردم را به کاهش مصرف آب و اصلاح الگوی مصرف آن تشویق کند اما بر اثر بی توجهی مسوولان آبفای شهری رودبارجنوب بار دیگر لوله های خیابان مالک اشتر سر باز کردند و منجر به آبگرفتگی این خیابان شدند.

, بار دیگر لوله های خیابان مالک اشتر سر باز کردند و منجر به آبگرفتگی این خیابان شدند.,

, ,

لوله های آب آشامیدنی این خیابان  بر اثر فرسودگی سیستم لوله کشی در ساعات پایانی هفته گذشته ترکیده اند و این امر منجر به هدر رفت آّب در این خیابان شده به طوری که خیابانهای اطراف را هم آبیاری کرده اند.

, لوله های آب آشامیدنی این خیابان  بر اثر فرسودگی سیستم لوله کشی در ساعات پایانی هفته گذشته ترکیده اند و این امر منجر به هدر رفت آّب در این خیابان شده به طوری که خیابانهای اطراف را هم آبیاری کرده اند.,

وقوع این اتفاقات زنجیره ای گواهی بر فرسودگی تاسیسات شهری و سیستم انتقال آب در این شهر است که عظمی راسخ و همتی والا را می طلبد تا با صرف بودجه ای مناسب تمام تاسیسات فرسوده حذف و با استفاده از سیستمی نوین جایگزینی مناسب برای این هدر رفت های وقت و بی وقت شود.

, وقوع این اتفاقات زنجیره ای گواهی بر فرسودگی تاسیسات شهری و سیستم انتقال آب در این شهر است که عظمی راسخ و همتی والا را می طلبد تا با صرف بودجه ای مناسب تمام تاسیسات فرسوده حذف و با استفاده از سیستمی نوین جایگزینی مناسب برای این هدر رفت های وقت و بی وقت شود.,


در این نقطه از شهر اگر گفته شود که به دور از چشم مسوولان است درست نیست، چرا که هر کسی ازسطح شهر به‌ویژه در زمان تعطیلی ادارات نیم‌نگاهی به نقطه ای ازوسط شهر  داشته باشد متوجه خواهد شد که آب شرب به صورت مشخص و در دید عموم در حال هدر رفتن است.

, ,
,
, ,

در حال حاضر تامین آب شرب برخی از روستاهای شهرستان رودبارجنوب به صورت موقت از طریق چند دستگاه تانکر ، آبرسانی سیار به صورت روزانه آب در برخی از روستاها در حال حاضر به صورت موقت انجام می گیرد و روستای سعید آباد که در چند کیلومتری این شهرستان است در تب بی آبی چندساله می سوزد ودر حال تبدیل شدن به خشک آباد است.

,

, ,

سالمی یکی از ساکنان این خیابان به خبرنگار رودبار ما گفت: در طول سال به طور مرتب لوله های آب این خیابان دچار شکستگی می شوند و هر بار چندین هفته به صورت شبانه‌روز آب آشامیدنی به هدر می‌رود و مسوولان ابفای شهرستان نیز به این موضوع هیچ توجهی ندارند.

, رودبار ما ,

, ,

حال انتظار می رود مسوولان آب و فاضلاب شهری با اقدام به موقع خود در خصوص تعمیر نقاط آسیب دیده هر چه سریعتر اقدام کنند تا از هدر روی آب جلوگیری کنند.

,

گزارش از ثنا رودباری

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه