اخبار داغ

دانشکده علوم قرآنی گراش در آستانه تعطیلی

دانشکده علوم قرآنی گراش در آستانه تعطیلی
با تصمیم سرپرست دانشکده علوم قرآنی گراش برای انتقال بیشتر دانشجویان، این دانشکده در آستانه تعطیلی قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گراش نما: هر چند  محمد جواد سلمان‌پور سرپرست دانشکده علوم قرانی گراش که همزمان ریاست دانشکده شیراز را هم بر عهده دارد اصرار دارد که این تعطیلی نیست بلکه تعدیل است. اصغر فرودی فرماندار گراش می‌گوید: در دانشکده علوم قرآنی دانشجویان تشویق می‌شوند فرم انتقال پر کنند و منتقل شوند. با انتقال دانشجویان، دانشکده عملا تعطیل می‌شود و این برای مردم گراش سنگین است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گراش نما,

زمانی که اعتراض دانشجویان، اعضای هیات علمی و اعضای هیات امنا دانشکده علوم قرآنی گراش بالا گرفت، در فرمانداری گراش جلسه‌ای تشکیل شد. جلسه‌ای که خالی از تنش نبود.

,

سلمان‌پور سعی می‌کند با اصطلاح «تجدید ساختار» تعطیلی دانشکده گراش را توجیه کند: سیاست دانشگاه بر اساس تنگناهای بودجه‌ای سیاست کوچک‌سازی است. به این جمع‌بندی رسیده‌ایم که برای کیفی کردن آموزش‌ها به یک تجدید سازمان نیاز داریم. کل ۲۲ دانشکده علوم قرآنی به چهار پردیس تبدیل می‌شود. این تجدید ساختار طبیعی است ولی باعث نگرانی عده‌ای شده است.

,

, ,

سرپرستی که دانشگاه را خالی می‌کند

, سرپرستی که دانشگاه را خالی می‌کند,

۱۷ شهریورماه ۱۳۹۵ که سلمان‌پور جانشین حمید نجاتی در راس دانشکده گراش شد.

,

به نظر می‌رسید که زنگ خطر به صدا در آمده است. در حالی که تا پیش از این با انتقال دانشجویان به شدت مخالفت می‌شد و حدود ۱۲۰ دانشجو در دانشکده علوم قرآنی گراش مشغول به تحصیل بودند با حضور سلمان‌پور به تدریج انتقال دانشجویان آغاز شد و تعداد آن‌ها به ۷۰ نفر رسید.

,

چهارشنبه ۲۲ دی‌ماه در روزی که قرار بود جشن فارغ‌التحصیلی عده‌ای از دانشجویان برگزار شود، سرپرست دانشکده فرم‌هایی را بین دانشجویان توزیع کرد و از آنان خواست دانشکده‌ای را که می‌خواهند به آن منتقل شوند انتخاب کنند اما توزیع این فرم‌ها به جنجال کشیده شد و پای امام جمعه، معاون فرماندار و اعضای شورا را به دانشکده کشاند.

,

به گزارش شیدا شرقی خبرنگار سایت هفت‌برکه سلمان‌پور سرپرست دانشکده علوم قرآنی گراش صبح بیست و دوم دی‌ماه ۹۵ در جلسه‌ای با دانشجویان اعلام کرد: دانشجویان این دانشگاه دو ترم به صورت موقت به دانشکده‌های دیگر منتقل می‌شوند تا دانشگاه برای پذیرش مجدد آمادگی پیدا کند.» این خبر خیلی سریع به بیرون منتشر شد و حساسیت موضوع باعث شد مسئولین و اصحاب رسانه در دانشگاه حاضر شوند تا علت را از زبان رییس دانشکده بشنوند.

,

مهوش شیبانی عضو شورای شهر شهرستان گراش که خودش مدتی معاونت دانشکده علوم قرآنی  را بعهده داشته است از  سلمان‌پور می خواهد که به صورت شفاف دلیل این انتقال و تعطیلی را توضیح دهد، چرا در این مدتی که به گراش آمده‌اید شورای شهر را از مشکلات دانشکده با خبر نکردید؟ مشکل دانشکده هر چه باشد دلیل بر تعطیلی آن نمی‌شود.

,

, ,

دانشجویان بلاتکلیف

, دانشجویان بلاتکلیف,

در جلسه خصوصی نیم ساعته چهارشنبه با حضور سیدرضا شاهچراغ، امام جمعه گراش، قاسم فرسوده، معاون فرمانداری و دیگر مسئولین شهرستان و بدون حضور خبرنگاران بنا بر این شد که فرم‌های توزیع شده در بین دانشجویان جمع‌آوری شود و بحث انتقال دانشجویان لغو شد تا در جلسه بعد که در فرمانداری گرفته می‌شود تصمیماتی برای حل مشکل گرفته شود.

,

بعد از جلسه فرماندار ، سلمان‌پور همچنان بر انتقال دانشجویان اصرار داشت: فرم‌هایی که بین شما توزیع شده است هیچ اهمیتی ندارد که شما پر کنید یا نکنید، پیشنهاد من این است که دیدگاه‌ها و نظرات خود را که به ما عرضه کردید در پشت همین فرم یاداشت کنید و دانشجویانی که برایشان منتقل شدن به دانشگاه دیگر مقدور نیست هم در فرم یاداشت کنن و تا اخر هفته این‌ها را به دانشگاه تحویل دهند تا تدابیری برای این دانشجویان اندیشیده شود.

,

, ,

زهرا داوری‌فرد نماینده دانشجویان تصمیم سرپرست دانشکده را عجیب می‌داند: رییس دانشکده این تصمیم را بدون انتخاب و اختیار دانشجوها گرفته است. دانشکده گراش دانشکده پویا و زنده‌ای است و خیلی‌ها این رو نمی‌بینند و با توهین‌های مختلفی که به این دانشکده شده که این دانشکده بدترین دانشکده است و شما بدترین جا را برای تحصیل انتخاب کرد‌ه‌اید اعتبار دانشکده زیر سوال رفته است. درخواست ما از مسئولین این است که این دانشکده پا برجا بماند، اگر قرار بر نبودن بود که از اول آن را نمی‌ساختند. نفر اول کنکور ارشد امسال از دانشگاه ما بوده است و این نشان می‌دهد که دانشکده علوم قرآنی گراش در سطح خوبی است.

,

دکتر سلمان‌پور در جلسه فرمانداری نیز بر انتقال دانشجویان تاکید کرد و گفت: من زیر بار فشار شما نخواهم رفت. برای من فقط دانشجو مهم است.

,

داوری‌فرد از جمله معدود دانشجویانی است که اصرار بر تحصیل دانشکده گراش دارد.

,

سلمان‌پور در مورد این عده از دانشجویان وعده می‌دهد: بنده موظف هستم که امکان تحصیل شما را تا اخذ مدرک فراهم کنم و مسیر تحصیل در همین گراش باشد.» اما باید دید در حالی که بیشتر دانشجویان دانشکده گراش به شیراز و شهرهای دیگر منتقل شده‌اند، سلمان‌پور چگونه به این وعده عمل می‌کند.

,

, ,

مساله پول است

, مساله پول است,

اما وضعیت دانشجویان تنها بخشی از مشکل است. زمانی که مسئولین گراش برای ابقای دانشکده علوم قرآنی اصرار می‌کنند، سلمان‌پور تنها یک راه‌حل دارد: اگر می‌خواهید دانشکده ادامه حیات پیدا کند باید هزینه صفر تا صد این دانشکده را تامین کنید. برای این کار یا باید فعالیت‌ها را گسترش دهید تا درآمدزا باشد. یا از منبع دیگری مانند خیرین تامین شود. منظور من بانی خیر نیست که ساختمان را می‌سازد. مثلا چند تا موقفه به نام دانشکده در شیراز و گراش ثبت کنید تا هزینه دانشکده تامین شود.

,

سلمان‌پور حتی در صورت تامین این هزینه هم قول نمی‌دهد که دانشجویان برگرداننده شوند بلکه راه‌حل را در گسترش فعالیت‌ها و عدم تمرکز بر فعالیت آموزشی می‌داند : پیشنهاد اولیه من این بود که در دانشکده علوم قرآنی چهار فعالیت داشته باشیم که یکی از آنان حفظ تخصصی قرآن کریم است، در مرحله بعد دوره‌های کوتاه مدت و بلند مدت قرآنی و قرائت و چهارمین فعالیت آن گرفتن دانشجو باشد. اگر این سه فعالیت اولیه باشد هزینه قسمت چهارم هم تامین می‌شود. اگر غیر از این بشود خود به خود دانشکده به سمت تعطیلی می‌رود.

,

سلمان‌پور پیش‌نهاد تامین صفر و تا صد هزینه را مطرح می‌کند که تاکنون نیز این دانشکده با هزینه خیرین به حیات ادامه داده است. حاج کریم جعفری نماینده بانی خیر از هزینه ۶۰۰ میلیونی برای راه‌اندازی دانشکده و هزینه شش میلیارد تومانی برای ساخت ساختمان اصلی دانشکده می‌گوید: توافق اولیه این بود ۵۰ درصد بودجه راه‌اندازی از گراش و ۵۰ درصد دانشگاه پرداخت شود که تاکنون همان ۵۰ درصد سهم دانشگاه نیز تامین نشده است. تاکنون ۳۰۰ میلیون تومان برای راه‌اندازی هزینه شده است. از همان ابتدا ماهانه ۱۰ میلیون تومان برای هزینه‌های جاری اختصاص یافت که بعد به ۱۲ میلیون تومان رسید و در مجموعه بیش از ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

,

جعفری، سلمان‌پور را به عدم صداقت متهم می‌کند و می‌گوید: «در دانشگاه قرار شده است چند دانشکده تعطیل شود و آقای سلمان‌پور تعطیلی دانشکده گراش را تقبل کرده است. اما این مساله را به صراحت بیان نمی‌کند و هر بار حرف خود را عوض می‌کند.»

,

, ,

دانشکده در اغما

, دانشکده در اغما,

سلمان‌پور چند بار در صحبت‌های خود دکتر عبدالرضا زاهدی معاون پیشین دانشگاه علوم قرآنی را متهم به تحریک هیات امنا کرد: هیچ تعهدی کتبی از طرف دانشگاه وجود ندارد. مساله کلیدی این است که جواب دانشگاه این است که آن کسانی که به شما تعهد داده‌اند فراتر از اختیارات‌شان بوده است و این فرد آقای زاهدی هستند.

,

زمانی که او می‌گوید: اقای زاهدی ذهن شما را خراب می‌کند.» جلسه به جنجال کشیده می‌شود، حبیب مهرابی رییس شورای شهر و حاج کریم جعفری عضو هیات امنا دانشکده به نشانه اعتراض جلسه را ترک کرد.

,

مهوش شیبانی عضو شورای شهر و معاون آموزشی پیشین دانشکده گراش هم می‌گوید: «تحریکی از طرف دکتر زاهدی نبوده است. شما از نیروهای ارزشی استان هستید انتظار ما از شما این نبود. حق یک نفر که در جلسه حضور ندارد زائل شده است.

,

این تنها بخشی از مسائل دانشکده علوم قرآنی گراش است. گویی تصمیم مسئولان دانشگاه علوم قرآنی برای تعطیلی دانشکده گراش جدی است. اما هنوز مسائل بسیاری باقی مانده است.

,

در گزارش تفصیلی در نشریه افسانه وضعیت مجوز دانشکده و در نهایت ساختمان شش میلیاردی که قرار بود دانشکده علوم قرآنی گراش باشد را بررسی می‌کنیم.

,

فرماندار بخش دیگری از نگرانی خود را این گونه بیان می‌کند: «دانشکده سر خود به اینجا نیامده است قطعا مجوزهایی صادر شده است. اینجا فقط بحث دانشکده نیست. بلکه این رفتار مسئولین دانشگاه علوم قرآنی باعث می‌شود خیرین به حرف هیچ مسئولی اعتماد نکنند.»

,

, ,

, ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه