اخبار داغ

جایگاه فرهنگی زنان و منشور حقوق شهروندی

جایگاه فرهنگی زنان و منشور حقوق شهروندی
در این گزارش نگاهی داریم به بندها و موادی که در این منشور به موضوع جایگاه فرهنگی زنان در استان پرداخته است که تا چه حدی در این خصوص موفقیت داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از بانوی کوثر،  در این گزارش نگاهی داریم به بندها و موادی که در این منشور به موضوع جایگاه فرهنگی زنان در استان پرداخته شده و باید دید تا چه حدی در این خصوص موفقیت داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بانوی کوثر،  ,

در ماده 89 ذیل بند ض «حق رفاه و تأمین اجتماعی» آمده است: حق همه شهروندان به‌ ویژه زنان است که به امکانات ورزشی و آموزشی و تفریحات سالم، دسترسی داشته باشند و بتوانند با حفظ فرهنگ اسلامی- ایرانی در عرصه‌های ورزشی ملی و جهانی حضور یابند.

,

ماده 103 ذیل بند ط «حق دسترسی و مشارکت فرهنگی» اشاره دارد: حق همه شهروندان به‌ ویژه زنان است که ضمن برخورداری از مشارکت و حضور در فضاها و مراکز عمومی، تشکل‌ها و سازمان‌های اجتماعی، فرهنگی و هنری مخصوص خود را تشکیل دهند.

,

زنان ایرانی در انقلاب اسلامی به وضوح نشان دادند که زن مسلمان ایرانی در تمام عرصه های اجتماعی، سیاسی و… حضور دارند و اعتقادات دینی آنها مانع از شرکت در فعالیت های اجتماعی نخواهد شد و ثابت کردند که در عین حفظ دیانت و پاکدامنی می توانند تاریخ ساز باشند.

,

ترویج فرهنگ فاطمی باید از سطوح پایین تحصیلات آغاز شده و در دانشگاه ها تداوم یابد تا ابعاد انسانی و بزرگ زن در عرصه های سیاسی و اجتماعی براساس سیره حضرت فاطمه(س) به زنان ما ارائه شود.

,

بدون بهره مندی کشور از نهاد خانواده سالم، سرزنده و بانشاط امکان پیشرفت در زمینه های مختلف به خصوص فرهنگی وجود ندارد.

,

در کشور ما بانوان می توانند برای خود کارهای فرهنگی ایجاد کنند و در کارهای هنری و صنایع دستی به اشتغال مشغول باشند.

,

در این راستا امور بانوان استانداری ،شورای شهر اسلامی، فرمانداری و سایر نهادهای دولتی و غیر دولتی تا حدی نسبت به منشور حقوق شهروندی موفق بوده اند .

,

با توجه به این منشور حقوقی فرهنگی ، زنان توانایی انجام مسئولیت را دارد و این به معنای تکالیفی است که زن نسبت به دیگران بر عهده دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه