اخبار داغ

همزمان با سراسر کشور؛

30 تخت روانپزشکی در مرکز شهید بهشتی زنجان افتتاح شد

30 تخت روانپزشکی در مرکز شهید بهشتی زنجان افتتاح شد
همزمان با افتتاح 1000تخت در 31 دانشگاه و 58 شهرستان صبح امروز با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان 30 تخت روانپزشکی در مرکز شهید بهشتی زنجان بهشتی به بهره برداری رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از موج رسا, علیرضا بیگلری امروز در آیین افتتاح و بهره برداری از این 30 تخت روانپزشکی با اشاره به ضرورت اضافه شدن تخت های روانپزشکی به مجموعه درمانی کشور ،اظهار داشت:آمارها نشان می دهد همگام با توسعه شهرنشینی شاهد افزایش بیماری و اختلالات روانی در جوامع هستیم .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از, موج رسا, , علیرضا بیگلری امروز در آیین افتتاح و بهره برداری از این 30 تخت روانپزشکی با اشاره به ضرورت اضافه شدن تخت های روانپزشکی به مجموعه درمانی کشور ،اظهار داشت:آمارها نشان می دهد همگام با توسعه شهرنشینی شاهد افزایش بیماری و اختلالات روانی در جوامع هستیم .,

وی بیان کرد: بین 20 تا 25 درصد ایرانی ها از اختلالات روحی و روانی رنج می برند که به گفته دیگر از هر پنج خانواده ایرانی یک خانواده درگیر مشکلات روانشناختی است.

,

بیگلری با بیان اینکه در جمعیت 18 تا 50 سال کشور بیش از 5 میلیون نفر دچار اختلالات روانی هستند، ابراز کرد: همین امر لزوم افزایش تعداد تخت‎های روانپزشکی را بیشتر می کند.

,

 

,

* کمبود 10 هزار تخت روانپزشکی در سطح کشور

, * کمبود 10 هزار تخت روانپزشکی در سطح کشور,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اعلام کمبود 10 هزار تخت روانپزشکی در سطح کشور ابراز کرد: در سیستم درمانی دولتی 7هزار و پانصد تخت و با احتساب تخت های موجود در مراکز خصوصی این میزان به 9 هزار تخت بیمارستانی در سطح کشور می رسد که برای رسیدن به سطح قابل قبول نیازمند بیش از ده هزار تخت روانپزشکی هستیم.

,

وی تجهیز مراکز درمانی به تخت های روانپزشکی را از جمله برنامه های در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و اجرای طرح تحول سلامت دانست و خاطرنشان کرد: از سال گذشته تاکنون 42 تخت روانپزشکی به استان اختصاص یافته است که این میزان بیش از سهمیه استان بوده است و از بهمن ماه 42 تخت مراقب ویژه به مراکز درمانی استان اختصاص یافته است که این میزان برابر با تمامی تخت هایی مراقب ویژه استان بوده است.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه مشکلات بیماران روانی و خانواده های آنان بسیار بیشتر از سایر بیماران است، عنوان کرد: خداوند انسان را در بهترین شرایط آفریده است اما همین انسان گاهی دچار مشکل و بیماری می‎شود که گاهی اوقات می بینیم فردی که دچار اختلات روانی شده است سبب آزار به خود و اطرافیان می شود و رنج متحمل شده به این بیماران وخانواده آنان صد برابر بیشتر است.

,

 

,

*استقرار کارشناس بهداشت و روان در تمامی پایگاه‎های سلامت زنجان

, *استقرار کارشناس بهداشت و روان در تمامی پایگاه‎های سلامت زنجان,

وی اظهار کرد: در راستای اجرای گام اول در خصوص بیماریهای روانی در تمامی پایگاههای بهداشتی استان کارشناسان بهداشت و روان مستقر شده تا بتوان بیماری افراد به موقع تشخیص داده شود وچرا که بسیاری از این افراد از بیماری خود مطلع نیستند.
وی با اعلام  ساخت مرکز اورژانس و ساختمان الحاقی بیمارستان شهید بهشتی در زنجان بیان کرد: این بیمارستان 20 سال متروکه بوده است که به همتت مسولان تجهیز شده است که با پایان ساخت مرکز اورژانس و ساختمان الحاقی این بیمارستان که هم اکنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد 120تخت به مجموعه تخت های درمانی اضافه می‎شود.

,
,

وی عنوان کرد: امیدواریم با بهربرداری از مرکز اورژانس و ساختمان الحاقی شاهد فعالیت یکی از مراکز خوب کشور در خصوص بیماران روانی باشیم
 انتهای پیام/

,
,  ,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه