اخبار داغ

کارشناس مسائل امور بین‌الملل عنوان کرد:

کاهش نیروهای روسی به معنای کوتاه آمدن در تقویت جبهه مقاومت نیست/ برای حل مشکلات سوریه باید به سراغ دیپلماسی رفت

کاهش نیروهای روسی به معنای کوتاه آمدن در تقویت جبهه مقاومت نیست/ برای حل مشکلات سوریه باید به سراغ دیپلماسی رفت
یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: روسها در ابتدا بحث تروریسم را خیلی جدی نمیگرفتند، سپس با توجیهات فرماندهان ایرانی، ژنرال های کار کشته روسی فهمیدند که این خطر، خطری جدی است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود قاسمی در گفت و گو با خبرنگار نافع، در خصوص نقش روسیه درهماهنگی همگانی برای مبارزه با داعش بیان داشت: در فروپاشی شوروی قدیم در سال 1989 زمانی که دنیا دوقطبی بود، شوروی قدرت مقابل آمریکایی ها میشد حالا زمان میخائیل گورباچوف آمریکایی ها در یک پروسه ای توانستند درواقع رقیب خودشان راکنار بزنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع،,

وی ادامه داد: با توجه با این که روسیه صاحب تشکیلات هسته ای است و خودش را یک زمانی قدرت و قطب شرق میدانست و به نوعی خودش را پهلوان زمین خورده  میداند، ژنرال های قدیمی و کار کشته روسی به دنبال حفظ آن هویت ابر قدرتی خودشان هستند.

,

محمودی افزود: این ها خیلی خودشان را در خصوص بحث جبهه های مقاومت جدی نمیگرفتند چون خودشان را به مرزهای سوریه دور حساب میکردند.

,

وی با اشاره به توجیهی که نیروهای مسلح و فرماندهان ایران در ارتش و سپاه انجام دادند، اظهار داشت: با توجیهاتی که از طرف نظام جمهوری اسلامی انجام شد خصوصا از طرف نیروهای مسلح ایران و بیان این که خطر تروریسم اگر در سوریه و عراق جان بگیرد حتما در روسیه و اطراف روسیه هم در آینده خیلی نزدیک  دردسر ایجاد میکند، آنها نیز این خطر را جدی گرفتند.

,

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: یعنی روسها در ابتدا بحث تروریسم را خیلی جدی نمیگرفتند سپس با توجیهات فرماندهان ایرانی، ژنرال های کار کشته روسی فهمیدند که این خطر، خطری جدی است و پیش بینی ایران کاملا منطقی است.

,

وی در رابطه با استدلال ایران بیان داشت: حرف ایران  این است که اگر شما از امروز کمک نکنید و تروریسم  در سوریه و عراق ریشه کن نشده، جان گرفته و گسترش پیدا کند، قطعا در آینده بسیار نزدیک در جاهای مثل چکن و امثالهم خود روسیه را هم تهدید میکند.

,

قاسمی با اشاره به نقش ترکیه بیان داشت: ترکیه از همان روز اول نقش پادویی آمریکا بود و بیشترین خیانت را بین افرادی که از کشور های مختلف به داعش می پیوستند به جبهه مقاومت کرد.

,

وی افزود: عمده تسلیحاتی که انگلیس، و آمریکا و اروپا میفرستادند به نوعی با واسطه گری ترکیه به دست داعش میرسید. در کنار روسیه که نقش مثبتی در مبارزه با تروریسم داشت ترکیه نقش بسیار منفی و ضد جبهه مقاومت ایفا کرد.

,

قاسمی گفت: بالاخره هماهنگی خوبی بین دولتمردان سوریه، جمهوری اسلامی و کشور روسیه انجام گرفت و طی چند سال گذشته جبهه مقاومت تقویت شد.

,

وی فعالیت های این سه کشور را قابل تحسین خواند و گفت: با حضور نیروهای مسلح روسیه مخصوصا هواپیماهای روسی ، هواپیماهای خود سوریه و اعزام مستشاران نظامی از طرف جمهوری اسلامی باعث شد که این جبهه عبری، غربی ،عربی این جبهه داعشی و نفاق بعد از مدتها تلاش، تقویت و تسلیحات پیشرفته بالاخره امروز به نفس های آخر افتاده است.

,

وی افزود: در موصل که دولت عراق اعلام کرد کار تمام است، در سوریه هم که نقطه ثقل آنها شهر حلب بود با گرفتن حلب میتوانستند اعلام موجودیت و قدرت بکنند که آنجا هم از دستشان درحال خارج شدن است.

,

این کارشناس سیاسی علت کاهش نیروهای روسی را این گونه بیان کرد: کاهش نیروهای روسیه به معنای این نیست که با سیاست های جمهوری اسلامی مشکل پیدا کرده اند و در خصوص تقویت جبهه مقاومت و کوتاه می آیند.

,

وی ادامه داد: با توجه به پیروزی های چشم گیر جبهه مقاومت و آن نقاط حساسی که تروریسم ها روی آن تمرکز داشتند و از دست آن ها خارج شده است این به نوعی اعلام دیپلماسی سیاسی است.

,

قاسمی تأکید کرد: روسیه میخواهد به جامعه جهانی اعلام کند که دیگر راه حل سوریه لزوما راه حل نظامی نیست.

,

وی در پایان افزود: روسیه معتقد است که باید کم کم سراغ راه حل دیپلماسی برویم که با هماهنگی جمهوری اسلامی و دولت سوریه؛ بحران جبهه های مقاومت را در کشور سوریه به یک نقطه مثبت برسانیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه