اخبار داغ

شهرداری تلافی محرم را در دی ماه درآورد!

شهرداری تلافی محرم را در دی ماه درآورد!
آذین بندی های گرگان که در خیابان های مختلف با طرح های گوناگون، هر شب موجب روشنی و زیبایی شهر می شد به مدت چند شب است که در خاموشی بسر می برد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پاسرو؛ آذین بندی های گرگان که در خیابان های مختلف با طرح های گوناگون، حتی به نیمه محرم نرسیده روشن بود، به مدت چند شب است که در خاموشی بسر می برد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پاسرو؛ ,

در محرم و صفر بود که روشن بودن این آذین بندی ها انتقادهای فراوانی به همراه داشت، منتقدینی از شورای شهر و مدیران برخی ادارات که معتقد بودند به احترام عزای اباعبدالله(ع) باید چهره شهر نیز رنگ و بوی محرم بگیرد.

,

در آن زمان قدس مفیدی، رئیس شورای شهر در گفت و گویی با این پایگاه خبری با بیان اینکه این اتفاق مطمئنا با شئونات محرم و صفر منافات دارد، گفته بود که صادقلو نگاهش این است که شهر دلگیر نباشد و این اقدام ایشان ممکن است این حس را به شما بدهد که این کار از سر عناد است اما من اینطور فکر نمی کنم و این مشکل ممکن است با یک تذکر حل بشود.

,

وی تهران را به عنوان الگویی مناسب در مناسبات شهری معرفی کرد و گفت: تهران با اینکه هم بزرگتر است و هم پرمخاطب تر، شاهد هستیم که این کار را (سیاه پوش کردن شهر) به احسن وجه انجام می دهند و چنان با حساب و کتاب کار را طراحی می کنند که شما متوجه می شوید شهر عزادار است اما دلگیر نیست که این الگوی مناسبی برای شهرداری ما خواهد بود.(برای مشاهده ادامه این گفت و گو روی تیتر "شهردار گرگان باید جدی تر به فکر شعائر مذهبی باشد" کلیک کنید).

,

مهدی خسروی، مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان نیز در آن زمان در خصوص روشن بودن آذین بندی های شهر در محرم و صفر، سه بار کلمه "نظم" را تکرار کرد و گفت: تا آنجاییکه من با جناب شهردار ارتباط دارم ایشان از عاشقان ولایت و امام حسین(ع) هستند و مشکلی با این موضوع ندارند که فضاسازی شهری برای محرم صورت بگیرد اما طی جلسه ای که با کانون مداحان داشتیم قرار شد فضاسازی در برخی نقاط شهر باشد، چیزی که هست نظم، نظم و نظم است.

,

نظم شهری در سخنان خسروی و یا سخن قدس مفیدی که گفت صادقلو نگاهش این است که شهر دلگیر نباشد، این روزها که گرگان چندین شب را بدون آذین بندی طی می کند این سوال را در ذهن پر رنگ می کند که آن نظم و دلپسندی شهر چه شد؟ اگر این خاموشی بمناسب رحلت مرحوم هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است که سخن منتقدین هم در زمان محرم همین بود، اینکه در ایام سوگواری بنا بر احترام باشد، حال توجیهات آن زمان چه شد؟!

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه