اخبار داغ

گزارشی از شکاف های عمیق بر تن خیابان های جنوب شرق؛

رخ نمایی دست انداز ها بر پیکر خیابان ها/پیچ هایی که به کوچه بی مهری مسئولین ختم می شود

رخ نمایی دست انداز ها بر پیکر خیابان ها/پیچ هایی که به کوچه بی مهری مسئولین ختم می شود
در حالی تنها 2 ماه تا آغاز سال مقصد گردشگری سیستان و بلوچستان باقی نمانده است که هنوز زیر ساخت های اولیه برای حضور گردشگران در استان فراهم نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، در حالی سال 96 قرار است سیستان و بلوچستان لقب مقصد گردشگری ایرانیان را یدک بکشد که نه تنها آثار تاریخی هنوز آمادگی میزبانی از گردشگران را ندارند بلکه کوچکترین زیر ساخت ها که یکی از آن ها آسفالت مناسب منتهی به مراکز گردشگری است نیز مغفول مانده و گویا باید در ابتدای راه ورودی به استان علاوه بر توزیع بروشور مکان های گردشگری به گردشگران چند لاستیک زاپاس و آدرس جلوبندی سازان را نیز باید بدهیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
علی ای حال این روز ها نه تنها آثار باستانی و تاریخی سیستان و بلوچستان آمادگی حضور گردشگران را ندارند بلکه وضعیت آسفالت اکثر شهرهای بزرگ استان نیز روزگار ناخوشی را سپری می کنند به طوری که زاهدان به عنوان کلانشهر جنوب شرق این روز ها لقب بهشت جلوبندی سازان را به خود گرفته و وضعیت چاله و چوله های خیابان ها سبب شده که جلوبندی سازان این کلانشهر بیشترین درآمد را داشته باشند.
,
با این حال وضعیت نامناسب آسفالت خیابان ها نه تنها از دید گردشگران پوشیده نماند بلکه این موضوع همواره مورد گلایه بسیاری از گردشگران بوده است.
,
 
,
, ,
, ,
با این وجود یکی از زیرساخت هایی که منجر به جذب گردشگر می شود، وجود راههای مناسب دسترسی و وجود زیرساخت هاست که متاسفانه آسفالت خراب خیابان ها و کوچه های داخل شهر موجب خواهد شد تا گردشگران به دید دیگری به استان بنگرند که البته با وجود توانمندی ها و پتانسیل های گردشگری استان از انصاف به دور است. با این حال آسفالت بسیار نامناسب خیابان ها و معابر علاوه بر احتمال افزایش سوانح رانندگی به دلیل تغییر مسیر رانندگان، خسارات عمده ای را در پی دارد که ادامه این روند با توجه به اینکه امسال سال مقصد گردشگری استان خواهد بود توسعه گردشگری استان را در سال های آینده به مخاطره می اندازد.
,

 
, ,
,
آنچه مسلم است وضعیت آسفالت های استان در برخی شهرها به حدی نامناسب است که در بسیاری از موارد ترمیم یا روکش کردن پاسخگو نیست و باید نهضت و انقلابی در آسفالت رخ دهد، تا منظر شهر تغییری اساسی پیدا کند، هر چند بهمن ماه 93  اجرای طرح نهضت آسفالت خیابان های شهر زابل به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه فجر با حضور استاندار سیستان و بلوچستان کلید خورد و همچنان مردم این خطه از استان از وضعیت نامناسب آسفالت ها گلایه مند هستند.
,
 
,
, ,
شاید چرت زدن ها و خوش و بش های حضار و مسئولین در همایش های علمی همچون همایش آموزشی قیر و آسفالت سبب شده تا در نهضت آسفالت استان نیز اتفاقی حاصل نشود.
, چرت زدن ها و خوش و بش های حضار و مسئولین,
با این حال توجه ویژه به آسفالت خیابان‌ها و معابر، ضرورت دارد و مسئولان مربوطه باید به‌‌صورت مستمر در پی افزایش استانداردسازی و طول‌عمر آسفالت با روش‌های علمی باشند.
,
تصاویر ارسالی توسط مخاطبان عصرهامون می باشد.
, تصاویر ارسالی توسط مخاطبان عصرهامون می باشد.,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه