اخبار داغ

در جلسه ستاد تسهیل سفر های نوروزی استان اردبیل مطرح شد؛

برخورد با سانحه سازان رانندگی و مماشات با اشتباه جزئی/ انتقاد از چاله و دست انداز داخل و برون شهری

برخورد با سانحه سازان رانندگی و مماشات با اشتباه جزئی/ انتقاد از چاله و دست انداز داخل و برون شهری
در جلسه ستاد تسهیل خدمات سفر های نوروزی استان اردبیل بر حل و رفع کاستی ها و نواقصات تاکید شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آذرسلام، جلسه ستاد سفرهای نوروزی امروز در استانداری اردبیل برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آذرسلام,

در این جلسه قادر تقی زاده معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از تهیه بروشور و دفترچه های راهنمایی نقاط و مراکز گردشگری به زبانهای ترکی استانبولی، انگلیسی و فارسی به تفکیک شهرستانها و آماده چاپ خبر داد.

,

وی افزود: نامه برگزاری  دوره آموزشی رایگان؛ نحوه میزبانی از گردشگران و مسافران از سوی قشر های میزبان از جمله رانندگان و عوامل دخیل در سفرهای نوروزی به دستگاه ها اجرایی جهت معرفی افراد برای شرکت در این دوره ارسال شده است.

,

تقی زاده با اشاره به موارد و کاستی های سال قبل از برخی از دستگاهها از جمله متولیان برق، آب، گاز و غیره خواست: از حفاری معابر و خیابان های شهر در این ایام به جد اجتناب کرده و شهرداری، پلیس راه و مدیریت های مراکز اسکان مسافرین برای حل مشکلات ترافیک و پارکینگ های خودروها و آماده سازی خدمات لازم برای استقرار و اسکان آنها چاره اندیشی کنند.

,

وی اضافه کرد: سال گذشته گردشگران و مسافرین ورودی استان کمترین نارضایتی را از برخورد عوامل ستاد نوروزی بویژه در اعمال جریمه داشتند.

,

در ادامه این جلسه سرهنگ فتاحی رئیس پلیس راه استان اردبیل بر تجهیز روشنایی جاده هایی که هنگام شب رانندگی در ان خطرناک بوده مورد تاکید قرار داد و بر تقویت روشنایی مسیر آلوارس سرعین تاکید کرد.

,

فتاحی تاکید کرد: همانطور که سال گذشته ارشاد و راهنمایی رانندگان بر اعمال جریمه و قانون ترجیح داده شد و این کار فرهنگی نتیجه بخش بود امسال نیز عوامل پلیس راه بر این موضوع توجیه شده اند اما با رانندگانی که قصد بر هم زدن آرامش و امنیت جاده و دیگر خودروها و مسافرین را داشته باشند بدون ملاحظه برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

,

این فرمانده پلیس راه از دستگاههای متولی تدارک خدمات سفرهای نوروزی خواست: نسبت به ایجاد ایستگاه های ارائه خدمات یا صلواتی برای رانندگان مسیر ورودی بمنظور رفع خستگی یا خطر خواب آلودگی انها دایر شود.

,

در ادامه حسین نجف زاده مدیرکل تعزیرات استان اردبیل از آمادگی پاسخ گویی و رسیدگی به شکایات و انتقادات مسافرین ایام نوروزی از طریق خط ارتباطی 124 خبر داد و گفت:علاوه بر این خط ارتباطی سازمان صنعت و معدن و تجارت زیرساخت و خط تماس 135 مخصوص سازمان تعزیرات نیز فراهم شده که بزودی راه اندازی و اطلاع رسانی خواهد شد.

,

عضو شورای عالی قضائی استان اردبیل از افزایش غیرمجاز و بدون هماهنگی قیمت های آب درمانی، هتل و کرایه های ناوگان حمل و نقل انتقاد و تصریح کرد: متاسفانه در زمان استعلام گفته می شود که توافق و هماهنگی شده است اما مشخص نیست این هماهنگی و توافق با کدام مرجع صورت گرفته است! بنابراین قبل از افزایش قیمت های ارائه خدمات باید در کمیته تعیین شده بررسی شود و چنانچه مصوب شد به اجرا در بیاید در غیر اینصورت سازمان به گزارش های واصله رسیدگی خواهد کرد.

,

مدیرکل تعزیرات حکومتی در ادامه بر رعایت اعمال و اجرای افزایش 12درصدی قیمت ها تاکید کرد.

,

در ادامه این جلسه از برگزاری جشنواره زمستانی سرعین طی هفته آتی به مدت سه هفته خبر داده شد.

,

عبدلله مددی مدیرکل سازمان صدا و سیما از تدارک و تمیهد برنامه های لازم برای ارتقاء پوشش رسانه ای جاذبه های گردشگی استان خبر داد و گفت: متاسفانه همه ساله در چنین جلساتی فقط به سرعین محور بودن پرداخته شده و ظرفیت سایر شهرستانهای استان و اماکن دیدنی آن مورد غفلت مسئولان و مسافرین واقع شده که برای استان خسارت است.

,

وی افزود: صدا و سیما به نوبه خود مراکز دیدنی شهرستانهای استان را پوشش خواهد داد و سایر دستگاهها نیز نیاز دارد در دفترچه و بروشورهایی به این موضوع بپردازند.

,

مددی در ادامه وجود جاده های خاکی، دست انداز و چاله های معابر و خیابانها بخصوص در سه راهی نیار را موجب چهره منفی در بدو ورود به استان دانست و افزود: عدم آسفالت ریزی سه راه نیار به عنوان ورودی شهر و وجود چاله ها در خیابانهای داخل شهر و اطراف آن جلوه خوبی از شهر به مسافران ارائه نمی دهد و مدت ماندگاری آنها را قطعاً کاهش خواهد داد.

,

همچنین وی از سردرگمی و اشتباه برخی رانندگان عازم اردبیل در مسیر سرچم در سال های قبلی خبر داد و پیشنهاد داد: اداره راه و ترابری استان در طول مسیرهای جاده سرچم- اردبیل تابلوهای راهنمایی مسیر را نصب کند.

,

مدیرکل صدا و سیمای استان اردبیل در ادامه بر نظافت، ساماندهی و دایر بودن نماز خانه و سرویس های بهداشتی مراکز بین راهی  و داخل شهر تاکید کرد.

,

در ادامه این جلسه از فعالیت و دایر بودن سایت نگهداری آهو در پارس اباد و سایر حیوانات در نمین اشاره شد و بر تجهیز سایت نگهداری حیوانات در نمین برای افزایش بازدید مسافران تاکید شد.

,

نماینده نیروی انتظامی در ستاد تسهیل سفرهای نوروزی در این جلسه بر تولید امنیت و ارامش در این ایام تاکید کرد و اظهار داشت: این موضوع مختص نیروی انتظامی نبوده و سایر ارگان ها نیز باید در کنار هم بر ایجاد و حفظ ارامش اهتمام لازم را داشته باشند.

,

همچنین بر حمایت و پشتیبانی از عوامل انتظامی از سوی متولیان ارائه خدمات نوروروزی در نقاطی که این عوامل مستقر هستند تاکید شد.

,

وی با تاکید بر انجام مطلوب وظایف انتظامی در برقراری امنیت منازل در ایام سفر از مردم خواست: هنگام خروج از منازل خود و در مواظبت از خودروهایشان موارد ایمنی و مراقبتی را در نظر داشته باشند.

,

نماینده انتظامی استان در این جلسه بر ایجاد و ساماندهی پارکینگ خودروهای مسافرین ،نظافت و تعمیر نماز خانه ها و سرویس های بهداشتی ابدرمانی ه، ساماندهی جارچیان هتل های سرعین توسط فرمانداری، توجیه متولیان امام زاده ها در مهمان نوازی و راهنمایی مسافران تاکید شد.

,

وی درادامه از تدارک تمهیدات لازم برای کاروان های راهیان نور و مناطق عملیاتی خبر داد و گفت: سامانه های 110، 120 و پیامکی 130 بهترین و راحت ترین پل ارتباطی مردم و مسافرین با نیروی انتظامی است.

,

در پایان این جلسه کنعانپور مدیرکل دفتر فنی استانداری و رئیس ستاد تسهیل سفرهای نوروزی بر تسریع در جمع بندی ها و وظایف دستگاهها و نیز بر اجرایی شدن آن در طول ایام سفرهای نوروزی تاکید کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه