اخبار داغ

مدیرکل تامین اجتماعی استان کردستان :

کارگران، مقرری بیمه بیکاری را به عنوان یک شغل نگاه نکنند/منابع بیمه بیکاری استان با مشکل مواجه است

کارگران، مقرری بیمه بیکاری را به عنوان یک شغل نگاه نکنند/منابع بیمه بیکاری استان با مشکل مواجه است
مدیرکل تامین اجتماعی استان کردستان گفت: نباید متقاضیان به بیمه بیکاری به عنوان منبع شغلی نگاه کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، سید صلاح قریشی در کارگاه هم اندیشی – آموزشی حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری خواستار صرفه جویی و حفظ منابع در این حوزه شد و با ابراز خرسندی از تعامل سازنده و نزدیک مجموعه تامین اجتماعی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ این تعاملات را در راستای دستیابی به اهداف متعالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در چارچوب قوانین و مقررات ذکر کرد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب دل,


قریشی تاکید کرد: بخاطر یکسری مشکلات ناشی از وضعیت اقتصادی در سالهای اخیر، شاهد افزایش متقاضیان بیمه بیکاری در استان بوده ایم و این در حالی است که از لحاظ منابع بیمه بیکاری به شدت دچار مشکل هستیم.

,
,


وی با ارائه آماری از شعب مختلف ادارات بیمه تامین اجتماعی در مرکز استان و شهرستانهای تابعه گفت: بجز در دو شهرستان قروه و دیواندره در همه شهرستانهای دیگر استان شاهد افزایش آمار مقرری بگیران بیمه بیکاری در 9 ماهه سالجاری بوده ایم و این زنگ خطری است که نیاز به تحلیل و حل موضوع دارد.

,
,


مدیرکل تامین اجتماعی کردستان همچنین با انتقاد از این دیدگاه که برخی از مردم دریافت مقرری بیمه بیکاری را به عنوان یک شغل نگاه می کنند افزود: این وضعیت اگر چه دلیلی بر وضعیت نامناسب اقتصادی اینگونه خانواده هاست اما کارشناسان ادارات تامین اجتماعی و کار بایستی با دقت نظر در فرایند احراز شرایط متقاضیان واقعی دریافت بیمه بیکاری، از هدر رفت منابع در این حوزه جلوگیری نمایند.

,
,


وی در بخشی از سخنانش در ارتباط با کارگاههای خانوادگی گفت: بخشی از متقاضیان بیمه بیکاری مربوط به اینگونه کارگاههاست که با توجه به اینکه براساس نص صریح قانون کار، شرایط مزدبگیری در کارگاههای خانوادگی محرز نیست تامین اجتماعی نسبت به ساماندهی و قطع مقرری این دسته از افراد اقدام نموده تا شرایط بهره مندی واجدین شرایط بیش از پیش فراهم گردد.

,
,


قریشی اختلاف نظرهای احتمالی کارشناسی بین کارکنان ادارات کار و تامین اجتماعی در جریان برخی از بازرسی ها را طبیعی و لازمه پویایی در سیستم خدمت رسانی به مردم توصیف کرد و گفت: خوشبختانه این اختلاف نظرها همواره سازنده و در راستای رسیدن به توافق و تفاهم دو طرفه بوده است .

,
,


در این نشست همچنین معاون بیمه ای تامین اجتماعی کردستان هم بر احراز ارادی یا غیرارادی بیکار شدن متقاضیان تاکید کرد .

,
,


عربیان گفت: بایستی در این راستنا بازرسی های تحقیقی بصورت منظم و دوره ای برگزار گردد.

,
,


وی نیز دقت نظر و حساسیت خاص در بازرسی از کارگاههای خانوادگی را یادآور شد و افزود: نباید اجازه داد افراد غیر واجد شرایط از منابع بیمه بیکاری که متعلق به آسیب دیدگان واقعی ناشی از دست رفتن شغل و کسب و کار است بهره مند گردند.

,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه